Most a válságban lehetséges sikeres webshopot indítani vagy lehetetlen?
Ne haragudj hogy ezt mondom, de már az baromi sokat elárul a képességeidről, hogy ezt a kérdést sikerült úgy feltenned, hogy nem nevezted meg milyen jellegű áruval szeretnél kereskedni.
Én designer zoknikat árulok, nálam visszaesett a kereslet. Egy barátom háztartási kényelmi elektronikai cikkeket, nála megugrott a kereslet. Akkor most szerinted mi a válasz a kérdésre, visszaesett a forgalom, vagy nem? Hát van, akinek igen, és van, akinek nem, attól függ, mit árul.
Értettem már elsőre is, ezért írtam, hogy általános válasz nem létezik a kérdésre, azt ne keresd.
Ha az a kérdésed hogy jobban meggondolják-e az emberek mostanában hogy mire költenek, akkor arra nyilván az a válasz hogy igen, és ez érvényes a közértre, a fodrászra, az autószalonra, meg a webshop-ra is.
"Csak gondoltam hogy a válság miatt "
Voltál már nagyáruházban szombaton délelőtt? És úgy láttad válság van? És egyedül voltál az egész áruházban? Mert ahol én jártam, ott dugig volt...
Hogy kinek mennyire működik, azt nagyban befolyásolja, hogy mit és főleg hogyan árul.
"Csak gondoltam hogy a válság miatt talán visszább fogták az emberek a vásárlást."
Így van, sokan jobban megnézik mit, mennyiért és hol vesznek meg.
"Bár ez inkább talán a fizikális boltban jellemző, neten ahol egy gombnyomás túl nagy a kísértés."
Szerintem tévedsz. Pont, hogy a weben jobban látszik, mi mennyibe kerül, könnyebb összehasonlítani az árakat más boltokéval, kevésbé/máshogyan hatnak az impulzus döntések, mint egy fizikai boltban, ahol meglátod a polcon és megveszed, nem töprengsz, nem hasonlítod annyira össze más bolttal az árát - nem utolsó sorban érzed az illatokat, esetleg kóstoltatnak is veled, ami hozzájárul, hogy kiiktassa a mérlegelést. Menet közben nem mindenki számolja, hogy hol is tart a végösszeg. Amikor a pénztárnál szembesülsz a végösszeggel, akkor meg már nem fogsz otthagyni dolgokat.
Webshopnál inkább képes vagy másik ablakban más boltban ellenőrizni az árakat, elmenteni a kosarad, vagy terméket a kedvencek közé és később visszajönni, stb. Ezekre persze remarketinggel, határidős akciókkal, árukapcsolásokkal, ingyenes szállítással, egyéb kedvezményekkel és más trükkökkel lehet hatni, de alapvetően szerintem webshopnál sokkal inkább befolyásolja a döntést az ár, mint bármi más.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!