Egy újonnan indult vállalkozás esetén,tapasztalat és referencia híján hogy lehet jól lekommunikálni ezt hogy ettől függetlenül némi bizalmat tudjunk kelteni?
Én személy szerint a tapasztalattal,referenciával való kamuzgatásokban,félre beszélésekben nem hiszek (cáfoljatok meg ha rosszul látom), de akkor hogyan lehet ezt jól lekommunikálni,ki hogy kezdte?
Minden gondolatot,véleményt előre is köszönök ha megosztjàtok!
Az árakció a legnagyobb hiba, amit egy induló vállalkozás elkövethet. Tipikusan azoknak az üzlethez egyáltalán nem értő kezdő vállalkozóknak a módszere, akiknek lövésük nincs, hogy majd mitől lesz kereslet a termékükre/szolgáltatásukra (és akikből a vállalkozás egyre könnyebbé válásával egyre több van). Az árengedmény egy manipuláció, amivel az ötlettelen vállalkozó megpróbálja rávenni a vevőt, hogy minden egyéb érv ellenére is őt válassza. Viszont ezzel a módszerrel pont az a vásárlói hűség nem alakul ki, ami később is visszahozná az ügyfelet. Akit árakcióval érsz el, azt csak addig fogod érdekelni, amíg olcsó vagy. Amint árat emelsz, rögtön keresnek helyetted mást olcsón, vagy lemondanak rólad, mert nincs igazán szükségük rád, csak az alacsony ár érdekelte őket. Az árakció egy önámítás, hogy kell valakinek a terméked, miközben csak az ár miatt kell a terméked.
Ne tévesszen meg, amikor sok évtizede milliárdos költségvetéssel működő nagy cégek (Tesco és társai) árakcióznak. Az egy teljesen más üzleti stratégia, mint a tiéd. Ezek a cégek olyan mennyiségeket szereznek be, hogy már a felvásárlási volumenek miatt is képesek iszonyatosan nyomott áron adni a termékeiket, hogy nekik még az akciós ár is simán lehet sokszor nyereséges. Ráadásul annyi féle terméket árulnak, hogy ha az akciós termék bevisz a boltba a mellé vásárolt egyéb termékek és a csak impulzus jelleggel polcról levett dolgok miatt akár még veszteséges árakciókból is képesek lehetnek nyereséges eladásokat teremteni. Amire nem minden egyéb vállalkozás képes, ezért nem jó példának tekinteni őket ebben.
Ha még ingyen, vagy nagyon olcsón is csinálod, akkor pláne hajlamosak a legrosszabb ügyfelek megtalálni, akik egyáltalán nem becsülik a munkádat, mindenért reklamálnak, még többet akarnak, hiszen úgyis ingyen van...
Ha már ingyen/olcsó munkával akarsz referenciákat gyűjteni, akkor legalább arra figyelj oda, hogy kommunikáld, hogy ez nem ingyen/olcsón van, nem ez a normál ára, hanem ez egy rendkívüli kedvezmény. Érdemes nyomatékosítani, hogy mennyi is a valós értéke annak, amihez most olcsóbban hozzájutnak. A kedvezményezettek körét is érdemes úgy megválasztani, hogy maga a kiválasztás szempontja is indokot adjon rá, hogy azért kevesebb az ár nekik, mert őket valamiért támogatni akarod vele. Lehetnek barátok, de még jobb, ha inkább rászorulók. Pl. Hátrányos helyzetű családok, tanárok, egészségügyi dolgozók, induló vállalkozások, stb.
Árakció helyett inkább olyan piaci rést és célcsoportot keress, akiket meg tudsz szólítani a munkáddal/termékeddel. Amitől azt érzik, hogy a te üzeneted, előadásmódod, szolgáltatásod sokkal inkább megfelel nekik, mint bárki másé.
Garanciákat vállalj inkább a minőségre, akár részletes, vagy teljes pénzvisszafizetés formájában, mert ahhoz legalább kérniük és érvelniük kell, hogy miért is járna vissza a pénzük.
Olvass utána a kisvállalati marketing fogásainak. Nagyon sok minden totál máshogy működik egy kisebb cégnél, mint a nagy multiknál.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!