Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Saját vállalkozás » Hogyan kapjak ihletet egy jó...

Hogyan kapjak ihletet egy jó ötlethez amiből egy saját vállalkozást tudok elkezdeni?

Figyelt kérdés

2022. szept. 2. 17:08
1 2
 11/11 anonim ***** válasza:

Minden működő vállalkozás valamilyen problémát old meg; olyat, ami egy bizonyos célcsoportnak elég fontos ahhoz, hogy pénzt adjanak érte.


Többféleképpen neki lehet futni a dolognak, de fontos észben tartani, hogy többnyire nem érdemes a gombhoz keresni a kabátot, vagyis kitalálni hasraütésből egy terméket/szolgáltatást, aztán azzal küzdeni, hogy létezik-e egyáltalán olyan ember, akire rá lehet sózni.


Nehéz a választ egy GyK bejegyzés keretein belül kifejteni, mivel a téma elég komplex, de alapvetően a megoldandó probléma felderítését veszed előre, majd a rendelkezésre álló információk alapján előállsz rá egy piacképes megoldással.


A vakszerencsét leszámítva nincs könnyű lehetőség, ám talán az alábbi megközelítéssel jársz a legjobban:


1. Kiválasztasz egy (vagy több, majd közülük egy) potenciális célközönséget. Ennek számos kritériumnak meg kell felelnie, hogy kisvállalkozásként is életképes maradj. Semmiképp ne akarj a fél világnak értékesíteni. Pl. a 0-5 főt foglalkoztató kertészeti/kertépítő mikrovállalkozások (ennyire nem triviális a lépés, hogy hasraütésből kitaláld a választ).

Ne legyen túl nagy falat, de legyenek elegen, hogy fenntartsák a vállalkozásodat, legyen pénzük a megoldásodra, stbstbstb...


2. Megvizsgálod (pl. fórumok, quora, egyebek "kreatív" átfésülésével), hogy a választott célközönségednek milyen, gyakran említett problémái merülnek fel.


3. Ezen problémák közül kiválasztasz egy, vagy több olyat, amelyek mutatnak piaci potenciált, és képes is vagy valamilyen életszerű megoldást nyújtani rájuk.


4. Megfelelő kommunikációval leteszteled a piacodat, validálod a tervezett megoldásodat. Itt a haverok/szülők/párok "hú, ez de szupi ötlet" rikkantása, vagy a célpiacod tagjatól egy "persze, én megvenném, mert tök jól hangzik" nem jelent valós megerősítést. Feliratkozás, előrendelés, miegymás. Minél közelebb vagy a tényleges pénztárcanyitáshoz, annál biztosabb, hogy találtál vevőt. Minél távolabb tőle, annál valószínűbb, hogy az érdeklődés mögött nincs valós üzletkötési szándék, tehát a pozitívan reagálók annál nagyobb hányada fog lemorzsolódni.


5. Kiszámolod, hogy a várható kereslet elégséges-e az életképes vállalkozáshoz, illetve, hogy ez milyen feltételek megléte esetén valósul meg. E feltételeket folyamatosan szemmel kell tartani, és rendszeresen felülvizsgálni. E lépés az előzővel többé-kevésbé párhuzamos.


6. Ha minden kijött, előállsz a termékkel/szolgáltatással, ha pedig nem, úgy nem teszel bele felesleges időt, pénzt, energiát, hanem másik projektet keresel.


Értelemszerűen mindez nem ötperces folyamat.


A teljesen egyedi ötlet ritka, mint a fehér holló, úgyhogy azon ne akarj görcsölni, mert vagy nem lesz belőle a büdös életben semmi, vagy 99,99% eséllyel be fog dőlni az elképzelésed, és elviszi a belefektetett erőforrásokat.

Ezen felül ne akarj cégóriásokat, mainstream üzleti celebeket utánozni, mert mögötted nincsenek biztonságot és eszközöket nyújtó dollármilliárdok.


Mindez így elég pongyola, de a jelen oldal adta lehetőségekbe nagyjából ennyi fér bele.


Disclaimer: Nem vagyok sem sokatlátott, milliárdos üzletember, sem business coach. A fentiekben kifejtett gondolatok a saját, többévi kutatásom eredményeképp kialakult személyes véleményemet, hipotézisemet tükrözik.

2022. szept. 6. 12:47
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!