Azonnali hatályú felmondásnál mennyire részletezitek, hogy mi a gond?
Általánosságban, azonnali hatállyal csak bizonyos esetekben mondhatsz fel a munkavállalódnak és ezt indoklással köteles vagy alátámasztani. Mennie kellett volna az embernek dolgozni, nem ment, és nem éred el telefonon, jól értem, hogy ez a tényállás? Ez így önmagában nem alapozza meg az azonnali felmondást, mert arra akkor van lehetőséged ha a munkavállaló a kötelességeit szándékosan, súlyos gondatlansággal és jelentős mértékben megszegi. Ha a fenti eset egyszer történt meg, akkor lehet hogy szándékos és súlyos gondatlanság, de nem jelentős mértékű, tehát nem mondhatsz fel neki azonnali hatállyal emiatt. Illetve de, de utána pert fog nyerni ellened a munkaügyi bíróságon.
Dátum kapcsán pedig, az azonnali felmondást megalapozó eseménytől számított 15 napon belül köteles vagy cselekedni, úgyhogy ezen az intervallumon belül kell lennie a dátumnak.
A kérdést egyébként az Mt. 78. paragrafusa szabályozza, de sokkal többet a fentieknél nem fogsz megtudni belőle, ezt a szabályrendszert a konkrét esetre rá kell illeszteni, akkor van értelme beszélni róla, általánosságban szerintem nincs túl sok.
Egyetértek az előttem hozzászólóval.
Nem tudhatod, hogy miért nem veszi fel a telefont. Lehet, hogy baleset érte, és éppen kómában fekszik egy kórházban.
Az eljárás: Postai úton tértivevényesen felveszed vele a kapcsolatot, és megkéred, igazolja, miért nem tett eleget munkavégzési kötelezettségének. Erre adsz neki határidőt. Ha azon belül nem reagál, nem telefonál egy hozzátartozó, hogy Józsi fejreesett, vagy más módon nem menti ki magát, akkor van lehetőséged azonnali hatállyal felmondani neki. Nyilván csak akkor, ha nem tudja kimenteni magát és kiderül, hogy egyszerűen csak nem volt kedve dolgozni, és egy megbízhatatlan munkaerő.
Az azonnali hatályú felmondás indoklása kötelező! Az indok nem lehet általános jellegű, konkrétan meg kell jelölni, hogy milyen esemény, vagy események vezettek ahhoz, hogy erre az elhatározásra jutottál. Az esemény tudomásodra jutásától számított 15 napon belül lépheted meg a felmondást. Nem a felmondáson szereplő dátum a mérvadó, hanem az, amikor a felmondást közlöd a munkavállalóval. Akár személyesen, akár postai úton. A felmondás ugyanis a közléssel vált ki joghatást.
Kerdezo mire fel?
Reszegen ment be?
Kart okozott szandekosan?
Megvert valakit?
Na latod...
Lassan a testtel!
"Több probléma volt már, késett, hamarabb elment, nek teljesítette"
Ha ezeket nem tudod bizonyítani, akkor felesleges is utalni rá. Amikor ilyen probléma felmerül a dolgozónál, azokat "jegyzőkönyvezni" kell, amelyben figyelmezteted, hogy a következő esetben azonnali hatályú elbocsátás lesz belőle, és aláíratni vele. Ha nem írja alá, akkor két tanú a jegyzőkönyvre.
Majd a következő esetnél lehet lobogtatni a jegyzőkönyvet, valamint az azonnali hatályú felmondásban utalni az előzményekre is. Legyen az a felmondás megalapozott.
"A facebookon pedig elérhető volt, mégse vette fel a telefont"
Én is egész nap - állítólag - elérhető vagyok a facebookon, legalábbis ezt mutatja a face, pedig valójában húzom bent melóban az igát úgy, hogy telefon/számítógép még csak a közelemben sincs.
" Ez a nem veszi fel a telefont, nem jelenik meg csak hab a tortán."
Feltételezésekre sosem alapítunk jogot! A legnagyobb problémát ilyen ügyekben pontosan ezek szokták okozni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!