Nem fizető ügyfél ellen mit lehet tenni?
Készítettünk egy munkát egy ügyfélnek, szerződés nincs, a számlát befogadták lassan egy hónapja 8 napos fizetési határidővel. Viszont 3 hete ígérgetik, hogy fizetnek és semmi. Jövőhéten mennénk nekik még egy munkát megcsinálni, viszont ha addig nem fizetnek, nem megyünk. Bár ők még ezt nem tudják, szerintem meg vannak győződve róla, hogy attól ugyanúgy megcsináljuk nekik a munkát. Nem nagy tételről van szó, a kifizetetlen összeg egy százas, viszont a jövőhetivel majdnem 300 lenne, amit nem engedhetünk meg magunknak.
Lehet ilyenkor bármit tenni? Vagy le kell nyelni a békát és legközelebb szerződés, és előleg? A megrendelő adatai nálunk vannak, hisz azt írtuk a számlára is. Azóta ráadásul a jövőheti munkán felül kértek még apróbb dolgokat is, amit kértek, hogy csapjunk hozzá a következő számlához, de természetes még azokat sem végeztük el.
Eloleg es szerzodes.
Soha semmit nem szabad vallalni ha legalabb az anyag koltseg nincs kifizetve
polgárjog ezt ráutaló magatartásnak hívja.
küldj felszólítót, utána közjegyző és fizetési meghagyás.
addig ne kezd el az új megbízást, amíg nem fizette ki.
(leveleket őrizd meg, ha perre kerül a sor fontos lesz, nyomtasd ki ha pl. tönkre menne a diszk akkor is elérhető legyen)
Ha a szamlat befogadta, azzal bizony elismerte hogy jogos.
Ne vegezz neki masik munkat semmikepp mig nem fizet, mert azt sem fogja kifizetni. Ne is utalj ra hogy elvegzed (!). Ha netalan fizetne, akkor mehet a valasz, hogy saaajnos nem tudsz uj munkat vallalni, csak 100% eloleg befizetese mellett. Ha nem fizet, az elozoekben emlitett fizetesi meghagyas, stb stb stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!