Mit lehet tenni, ha a vásárló fizetés nélkül távozott? Az alkalmazott hibájából.
A vállalkozás egy kisebb online áruház, ahol rengeteg különféle dolgot lehet rendelni, akár személyes átvétellel is.
Éppen egy nagy értékű dolog lett eladva, az alkalmazott kiállította az áfás számlát, viszont a készpénz átadása nem történt meg (kamera bizonyíték).
Az eladó teljesen úgy járt el, ahogyan kellett, viszont a vételárat ebben az esetben nem kérte el.
Tudjuk a vevő adatait, azonban megkeresésre nem reagál.
Mit lehet tenni ebben az esetben jogilag? Érdemes feljelentést tenni, vagy mivel kikerült a számla, nincs mit tenni, hiába van felvétel?
Illetve az alkalmazottal hogyan kell eljárni ebben az esetben?
Van a cégnél előre fizetési lehetőség is, és személyes is.
Itt a személyes volt bejelölve, viszont az alkalmazottam úgy látta, hogy már fizetve van. Nem történt a vevő oldalról semmi féle csalás. Annyi, hogy ő sem szólt, hogy nem lett kifizetve.
A számlán sajnos az van, hogy helyszínen fizetve készpénzben.
Természetesen az alkalmazottat nem fogom kirúgni, de muszáj valamivel szankcionálni. Azért is tettem fel a kérdést. Az összeg nem kicsi viszont, közel 2 havi fizetése.
A vevőtől jogilag nem lehet behajtani az összeget?
Tegnap volt ennek a fordítottja kérdésként, valaki megvett egy nagy értékü árut készpénz fizetéssel, de késöbb jött rá, hogy a pénz nála maradt.
Egyébként ha van kamerafelvétel (és a vevö tud arról, hogy a kamera müködött - egyébként ugyanis nem fogadható el bizonyitékként), akkor azzal feljelentést lehet tenni ellene.
Mindenki hibázik, de ez inkább lopás volt. Nekem is adott már vissza pizzafutár 20-asból vasárnap este, hogy a 20-ast nem vette el, de utánaszaladtam mikor èszrevettem. Fel kell jelenteni az illetőt.
Az alkalmazottat meg bèkèn hagyni, szerintem elèg szarul van így is. Inkább a rendszert kell felülvizsgálni, mièrt látta úgy, hogy fizetve van, hogyan lehet neki segíteni, elkerülni az ilyesmit. Jobb protokoll, plusz biztonsági elem, stb. Persze hiba így is lesz, az èlet ilyen.
Ez siman csalas, meg akkor is ha ti hibaztatok.
En a helyedben irnek neki hogy adsz neki idot gondolkodni, es kifizetni, de hetfon elso dolgod lesz feljelenti ot.
Ha nem csinal semmit, akkor feljelented es viszonylag kis idon belul megkapod a penzed, neki meg lesz egy szep kis bejegyzes az erkolcsijeben, aztan azzal a budos eletben nem kap normalis munkat...
Mièrt muszáj szankcionálni? Talán direkt csinálta? Nem, peche volt, tanult belőle.
Ha engem ezèrt büntetne a munkáltatóm azonnal felmondanèk. Lojalitást nem szankcionálással fogsz elèrni az biztos, pedig az nagy kincs.
"alkalmazott kiállította az áfás számlát"
"viszont az alkalmazottam úgy látta, hogy már fizetve van"
Ott állítja ki a vevő előtt az áfás számlát az az alkalmazott, akinek amúgy fizetni kellene a vételárat... és a vevő nem adja át a pénzt, akkor mégis hogy látja az alkalmazott, hogy fizetve van?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!