Autó márkakereskedés nyitása?
Azt írtad, hogy mindent a vállalkozónak magának kell megvennie, kivéve a készletet, de azt is félig.
Én úgy látom nem én vagyok az, akinek fogalma sincs valamiről és okoskodik. Azért linkeltem neked a franchise-ról szóló leírást, hogy elolvasd, tanulj, nem azért, mert épp nem tudtam mit linkeljek.
#11
Majdnem. Azt írtam, hogy X ideig finanszírozza a márkaképviselet majd utána a kereskedőnek kell finanszíroznia a készletet. Így pontos. Meg azt, hogy mielőtt átadja a vevőjének bizony ki kell fizetnie és "meg kell vennie" tőlünk. Ez is így van.
Az a baj, hogy szemlátomásd közöd nincs az iparághoz. Ehhez nem kell milliárdosnak lenni, pl.: a finanszírozás úgy működik, hogy leszerződik a márkakereskedő egy bankkal aki finanszíroz neki - így ő "csak" a kamatokat fizeti, nincs meg a saját tőkéje adott esetben 500 millió forintnyi autóra.
De ezt kár olyannak magyarázni, aki egy 20 éves random cikkel próbál példálózni a McDonaldsról, amikor az autóipar a kérdés...
A gond az, hogy azt írtad, hogy a szalon, a gépek, szerszámok a vállalkozó saját befektetései és az autók csak egy ideig. Én erre írtam, hogy egyetlen vállalkozó se kompletten berendezni egy szalont, bútorokkal, milliós gépekkel. A francise nem így működik. Az, hogy amikor már van vevő egy autóra, akkor meg kell vennie, az nem azt jelenti, hogy meg kell vennie a teljes kiállított készletét.
"És ugye kell ingatlan, felszerelt szervíz és raktárkészletet kell finanszírozni."
Linkelhetek én neked 1 hónapos cikket is arró, hogy hogyan működik a francise, semmi nem változott. A franchise az francise most is s 20 éve is, tökmindegy, hogy autószalon vagy Mcdonalds
Na de már így is vitatkoztam, miközben írtam, hogy nem fogok. Ha szerinted az épület, a teljes berendezés és minden ami csak létezik egy szalonban a vállalkozó tulajdona, akkor legyen neked igazad. Engem aztán nem érdekel.
1) Nem minden autómárka működik franchise rendszerben (gondoltam ideje szólni) - de amelyik igen ott is különböző működésű elvű franchise-k léteznek, nem csak az amit te elképzeltél.
2) Az összes autóipari cég akit ismerek az EU-ban így működik - bizony a kereskedő rendezi be a saját szalonját saját költségen, a saját szervízét saját költségen (az előírásoknak megfelelően) és állja a készlet finanszírozását, majd egyenlíti ki a teljes vételárat MIELŐTT át tudná azt adni a vevőjének. Semmi másnak nem lenne értelme, mert ha nem így lenne a világ összes pénze sem lenne elég egy gyártónak, hogy futtassa a brandjét. Ez alól az egyetlen általam ismert kivétel a Tesla, de ők is csak azért tudják megtenni, mertalig van showroom és elenyésző a piaci részesedésük.
3) Az, hogy MIKOR érdemes egy kereskedésnek megvásárolni a készleten lévő autót csak matematikai kérdés. Sokszor jobban megéri, mint fizetni rá a finanszírozást, maradjunk ennyiben. Meg sokszor belekényszeríti őket amúgy a márkaképviselet, de ebbe ne menjünk bele.
4) Szerintem (sőt, biztos vagyok benne), hogy te nem tudod mit jelent a készletfinanszírozás és fogalad sincs róla, hogy ez egy mennyire nagy összeg
Végszónak pedig, hogy nem szerintem van így hanem ez az iparági standard. De had kérdezzem már meg, hogyha ennyire tudod mi hogyan van melyik autóipari cégnél / márkaképviseletnél dolgozol? Gondoltam...
Nem kell ahhoz márkaképviseletnél dolgozni, hogy az ember tudja amit te is leírtál: nem minden autómárka működik franchise rendszerben. Miközben pár hozászólással azelőtt még a francise-ról belinkelt cikket azzal kritizáltad, hogy az 20 éves és franchise = Mcdonalds de nem autóipar. Tehát legalább ezt tisztáztuk, hogy nem igaz.
Az EU nem egyenlő Magyaro-gal. Magyaro-on a francise elterjedtebb, máskülönben sokkal kevesebb szalon lenne.
Eleve, mivel ahogy te is leírod, sok a francise rendszerben múködő szalon, nem kellenek milliárdok egy kereskedés nyitásához - ahogyan azt te vagy ugyanennyi pipával rendelkező kollégád írta.
Csak néhány példa: "Hyundai nagykereskedő, egyedül jogosult
arra, hogy az új Hyundai márkakereskedői és márkaszerviz franchise feljogosított tagjait kijelölje."
" Renault Hungária évente auditálja kiskereskedelmi partnerei pénzügyi helyzetét, és mint írják, az ilyen nagyobb ellenőrzések, illetve a heti személyes találkozók ellenére nem abból indulnak ki, hogy franchise-partnerük gazemberséget követ el"
"A franchise szerződés természete, hogy több hatalmat ad a járműgyártók kezébe – a márkával való kapcsolat kulcsfontosságú."
Nem sorolom.
A vezérképviselet néha küld egy-egy bemutató autót a márkakereskedőknek, az az ő nevükön van, de a többit a kereskedés saját névre veszi és ahogy írták bank finanszírozza - ez teljesen hétköznapi konstrukció a vállalatfinanszírozásban, tehát nem a jármű értéke a kölcsön célja (az a fedezet, ha a kereskedés bedől a bank akkor is a pénzénél van, mert övé a kocsi), a várható bevételt kell megfinanszírozni, eladási-beszerzési ár. Arról nem is beszélve, hogy mivel a legtöbb új autót valamiféle lízingre vagy hitelre adják el, a bankok is legalább annyira érdekeltek a buliban - szokták is mondani, hogy az autókereskedés nem autókat árul, hanem hiteltermékeket ajándék autóhasználattal.
"Ha minden márkakereskedést és az abban lévő berendezést, autókat mind egy-egy vállalkozó vette volna meg, akkor Mo. a világ leggazdagabb országai közé tartozna."
Ha a világ leggazdagabb országai közé nem is tartozunk, azért nézd meg mire értékelik a legnagyobb gépjármű kereskedőket, ezek nem kispályás cégek. A Pappas az egész kontinensen jelen levő (mondjuk nem magyar tulajdonú) vállalat, a Gablini vagy Schiller is óriási cégek, s valahogy a Baumgartner családnak is sikerült azért összekuporgatni egy Forma-1-es szezont egy kis segítséggel. De a Wallis esetén pl. tőzsdére vitték a céget, ott konkrétan meg lehet mondani, hogy jelenleg 30 milliárd forint fölött értékelik (s ez csak a jármű kereskedelmi részleg, a Wallis Auto, a vállalatcsoport többi tagja nem számít bele). Tavaly volt valami botrányuk, hogy ez egyik értékesítő meg akarta rövidíteni a céget, hónapokig nem tűnt fel senkinek, hogy több tucat BMW ára hiányzik a kasszából, csak miután a vásárlók feljelentést tettek.
Nyilván egy kis, vidéki, családi Fiat vagy Suzuki szalon nem egy kategória ezekkel, ott nem kell olyan csiricsáré nagy alapterületű galériás üvegpalotát építeni (olcsóbbak is az autók), de ezek főleg nem is a járműértékesítésből élnek, hanem a szervizszolgáltatásokból. Ha évente el tudnak passzolni néhány tucat autót az csak bónusz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!