Várható bevétel számolása?
Sziasztok!
Várható bevétel számolására mik a bevált módszerek újonnan induló vállalkozás esetében?
Nem tudom, hogyan kaphatnék reális képet.
Amiről szó van:
Globális piac (online), szolgáltatás nyújtása, célközönség tulajdonképpen bárki, de főképpen nem természetes személyek, tehát cégek, bármilyen profillal.
Már nem piaci rés, azonban szakítható belőle szelet. Életképes.
A már piacon lévő szereplők árainak szórása viszont óriási (nem igazán jó viszonyítási alapnak), 10$/óra és 210$/óra között bárhol lehet.
A vállalkozás még nem indult el, konkrétan az üzleti terv és a pénzügyi terv készítése van folyamatban, de az is csak azért, hogy legyen egy stabil, "lepapírozott" alap.
Viszont nem tudom, hogy a bevétel-kiadás tervezetet (a kiadást tudom), hogyan készíthetném el.
Hogyan számoljak REÁLIS várható bevételt abszolút induló vállalkozásnak, ahol a piacon már jelen lévő vállalkozások ára nem iránymutató?
Illetve ha ez magával hozza, hogyan becsülhető meg a szintén REÁLIS várható ügyfélszám? (Hiszen attól függ a bevétel)
Előre is köszönöm a segítséget!
Ehhez tudni kéne milyen szolgáltatást kínálsz.
"Célközönség tulajdonképpen bárki" - nincs olyan termék, szolgáltatás a világon, melynek a célközönsége bárki, szűkitsd le, írtad, hogy vállalatok lennének, tehát az ő oldalukon, mint szolgáltatás beszállító jelennél meg, szűkitsd a potenciális célközönséget. A globális iparágak vállalatainak sem mindenki a célközönsége.
Írtad, hogy árak szórása óriási, miért van ez? A drágábbak jobb minőségű szolgáltatást, vagy + szolgáltatásokat nyújtanak? vagy az olcsóbban költséghatékonyabbak, vagy nem olyan minőségűek? Te hova sorolnád szolgáltatásod? Ehhez kéne a fedezeti pont, és, hogy arra mennyi plusz díjat raknál még rá.
A piacon jelen lévő vállalkozások ára igenis iránymutató. Meg kell vizsgálnod milyen vállalatok, szolgáltatások állnak a leendő versenytársak díjszabása mögött.
Árszabáshoz 3 dologból indulhatsz ki: milyen erőforrásokkal rendelkezel, kik a célközönséged, ált milyen áron keresnek, fedezeti pont. Árszabásnál lehet költség-nyereség központú ár, versenyár, piaci ár. Piaci árat javasolnám, de szolgáltatástevékenység említése nélkül nehéz tanácsokat adni.
Ezután nézd át az értékesítési folyamatod:
-potenciális vevők azonosítása
-potenciális vevők rangsorolása
-potenciális vevők megközelítésének módjai
-potenciális vevőkre fordítható összeg
Hiába van kitűnő terméked, szolgáltatásod, ha nem éred el a vevők pénztárcáját, vagy rossz vevőkre tervezted.
Ha azonosítottad a vevőket, és rangsoroltad őket, vizsgált meg, hogy a versenytársak közül melyek azok amelyek a rangsorod 1. lehetséges vevőit elégíti ki, és vizsgáld meg az ő díjaikait, szolgáltatásaikat. Hozzájuk viszonyítva kell meghatározni áradat, ha piaci árat szeretnél.
Ha ez megvan, utána megnézheted a rangsor szerinti versenytársak éves árbevételét, hogyan változott az évek alatt, piaci részesedését, és ezek alapján egy becslést adni a vevőid számára. Utána kiszámolhatod a bevételeket, kiadásokat 1-3 évre, valamint a likviditási előrejelzést is (kifizetések, bevételek), egy előzetes mérleget, fedezetszámítást stb
#1:
A terület virtuális asszisztencia. Bármilyen általános irodai feladat, ami nem igényel személyes jelenlétet.
Ezáltal mindenki célközönség. Akár a Samsung, ha kell nekik egy plusz ember e-maileket szortírozni. Akár az Alibaba, ha egy pörgősebb időszakban kell nekik egy order manager. Akár a kiskunhalasi burkoló e.v., aki nem ért az excelhez, ezért kéne neki egy kimutatás az előző év bevételeiről. Akár egy New York-i ingatlaniroda igazgatójának kell egy komplett meetinget leszervezni magyar befektetőkkel.
Tehát bármely vállalkozás, ahol szükség van általános adminisztrációra, szervezésre, az célközönség.
------
Költsége a dolognak nem nagyon van, hiszen az eszközök (gép+telefon) adott, a weboldal költségei pedig nem olyan nagyok. A szolgáltatás nyújtásának, munkavégzésnek közvetlen költsége nem igazán van.
Az árak pont a globalitás miatt lehetnek eltérőek.
Tegyük fel, egy japán cég megbízást ad, egy teljeskörű pénzügyi jelentés elkészítésére és elemzésére az elmúlt 3 évből. Az egyik vállalkozó azt mondja, ez egy darab excel, egy jó óra munka, mit árazzak fel rajta, kérek érte 25$-t.
Míg a másik azt mondja, ez egy komplett riport, bár csak egy óra munka, de a cég vezetőinek szól, ebből fognak tovább számolni, nagy a felelősség, kérek érte 200$-t.
(Tegyük fel, hogy a jelentések egyforma minőségűek és formájúak lettek)
Nem a szolgáltatás minőségében/mennyiségében van a különbség, hanem abban, hogy ki hogy vélekedik az adott megbízásról. Illetve egyszerűen "szubjektíven", hogyan árazza be magát (gyakoriak a 10-20-30 órás "általános asszisztensi" csomagok is).
------
Elég nehéz árbevételek és egyebek után kutatni, ugyanis a világon mindenhol, az adott országban lehetséges "e.v." státuszban dolgoznak, és nincs hivatalosan egységes megnevezés. A "Virtuális asszisztens", mint olyan, jogilag nem létező munkakör.
Még Japánban és az USA-ban is, ahol a digitalizáció és a home-office kultúra igencsak előrébb jár, különböző típusú tevékenységi körök vannak felvéve.
Van aki a magyarnak megfelelő "Egyéb m.n.s információs szolgáltatás", van aki az "Egyéb kiegészítő üzleti szolgáltatás", van aki az "Egyéb irodai szolgáltatás", van aki az "Adatfeldolgozási szolgáltatás", stb. tevékenységi körök alatt működik.
Nem ellenőrizhető le úgy igazán. Rangsort felállítani végképp lehetetlen.
Máris lehet szűkíteni a potenciális célközönséged:Samsung, Alibaba, egy multi sem fog ilyen külső szolgáltatást igénybevenni 2 dolog miatt: (1) automatizálva van ez náluk (2) ha ezzel probléma van, saját belső IT osztályuk megoldja.
Nézzük meg a másik oldalt, a kiskunhalasi burkoló. Elélt eddig is excelezés nélkül, miért lenne rá szüksége? Miért adjon ki pénzt erre? Szól a fiának, és összedobja.
Az excelen, excelben való makrózáson kívül plusz dolgot még nyújtanod kell, én nem IT-ben dolgozok, mégis az osztályom többsége tud excelezni, akár macrot írni.
Rengeteg adatvizualizációs program van, talán a legkönnyebb a microsoft power bi, ha ki akarsz tűnni, akkor olyan adatelemzés, vizualizáció kell, mely programozási nyelvekre épül.
Nagyvállalatoknál az általános adminisztráció feladatkör automatizálva van, gondolom te ezt szeretnéd kínálni KKV-nak. A magyar KKV-k ilyenekre abszolút nem költenek, vagy csak kevés részük, külfüldiek lehetnek csak a célpontok.
Nézz meg pár freelancer weboldalt (pl.: upwork), nézd meg mennyi data visualization, data analysis, data scientisc szabaduszó kínálja ott a munkáját, milyen tudással rendelkeznek, ott van az órabérük is. Tényleg szerteágazó a díjazás, az alját az választja el a közepétől, felsejétől, hogy tud programozni kb. De a legolcsóbbak a sok indiai, pakisztáni 6 dolláros órabéres közt is akad normális.
Ha online freelance-r, szabaduszó oldalon akarsz elérni ügyfeleket, akkor a pakisztáni béreken kell sok munkát elvállalni, hogy növeld a profilod értékét.
Ki van postolva sok adatelemző keresés, általában meginterjuztatnak 3-4 embert, és kiválasztanak egyet, így szokott menni.
Nehéz ekkora tömegből kitünni, tehát valamilyen nagy háttértudással kell rendelkezned, vagy eddigi munkákkal, hogy észrevegyék az embert.
Szerintem nézz végig pár freelancer weboldalnak a kínálatát, illetve ezzel foglalkozó embereit, díjait, munkáit stb, hogy viszonyítási alapod legyen.
Én is vettem igénybe ilyen szolgáltatást, személyes célokra kerestem adatot, Bp-i ingatlanárakkal kapcsolatban. Egy magyar freelancert találtam a weboldalon, írt egy programot, ami az ingatlan . hu-ról leszedte az összes pesti ingatlan árát, adatait, és egy excelben szépen összerakta színes ábrákon, akár azt is, hogy a budi négyzetméter ára, hogyan függ a Dunától való távolságtól. Valahogy ki kell emelkedni, mert az alapprogramokat nagyon sokat tudják alkalmazni.
Nézd meg a freelancer oldalakat, ott sokat tájékozódhatsz.
Nyomtam egy zöldet mindkét írásodra. Bár számomra nem releváns amit írsz, valakinek biztos hasznos.
Én a kérdésemre vártam közvetlen, konkrét választ. Pont. Ennek az oldalnak ez a lényege. Nem a kérdezők terelgetése, vagy társtémák boncolgatása, végképp nem általános tanácsadás.
Egy korábbi esetet tudnék felhozni példának:
"Mi a másodfokú egyenlet megoldóképlete?"
-Volt egy válasz "google"
-Volt egy válasz a wiki linkkel (ez félig-meddig jó, mert a wikin fent van a képlet)
-Volt egy válasz a másodfokú egyenlet kialakulásáról és értelméről. Csak a képlet nem szerepelt benne.
-Majd jöttem én, kimásoltam a képletet egy oldalról, bemásoltam a válaszba, és írtam hozzá egy 3-4 mondatos használati utasítást. Pont. Nem kellett több, és nem kellett más.
------
Én sem üzletvezetési, szegmenskijelölési tanácsokat, végképp nem életképességi felmérést vagy célcsoport meghatározást kértem. Sem pedig árazási tanácsot.
Csak konkrétumokat arra, hogy egy nagyon szórt árazású piacnál milyen módszer/képlet a megfelelő ahhoz, hogy ne csak egy vágyálom bevételt, hanem egy reális összeget kapjak eredményként.
Illetve, mivel ehhez valószínűleg kell az is, mi az alapképlet a várható ügyfélszám meghatározására, ha a piac többi szereplőjének ügyfeleinek száma nem felderíthető.
Azért írtam így, mert vállalkozásról írsz, miközben nem említették vállalkozási koncepciót. Először annak megállapítása kell, azután jön a pénzügyi számolgatás.
Kérdést jobban megfogalmazva, talán úgy kellett volna, hogy "mennyit kereshetek, ha xy szolgáltatást nyújtok?"
Ezért próbáltam terelni a vállalkozás indításának legelső részére, magára a nyújtandó szolgáltatás, termék megállapítására a témát, mert sajnos az irodai adminisztráció szolgáltatás nyújtása nem visz előrébb.
A vevőkör megállapítását azért ajánlottam, mert anélkül nem tudsz lehetséges bevételt számolni, ha nem tudod kinek adod el. Ha nem tudod kinek adod el, hiányzik megint a vállalkozási koncepciód, ezért emeltem ezt ki neked.
Leírom általánosságban, hogy számolhatsz várható bevételt:
várható ügyfélszám * szolgáltatásod ára
ilyen egyszerű, várható ügyfélszám a leszűkitett potenciális vevőkörből kerül ki, a szolgáltatásod ára, leírtam 3 módszert, hogy számolhatod ki, én a piacit ajánlom, "amin a többi hasonló szolgáltatást nyújtó is végzi".
"egy nagyon szórt árazású piacnál" megvan az oka miért szórt, ezt is leírtam neked, meg kell keresnek a hasonló szolgáltatást nyújtokat, mint tiéd.
A piac többi szereplőinek ügyfeleinek száma felderíthető, írsz egy levelet nekik a leendő versenytársnak (nyílván valami kamu emailről), hogy munkát szeretnél adni nekik, de érdekelne előtte a munka portfóliójuk, referenciájuk, meg fogják írni, hogy eddig 100 lelkes ügyfélnek segítettek. Legtöbb helyre, ahol büszkék rá, ki is van írva, ha nincs, annak meg van az oka, lehet kevés az ügyfélszámuk.
Általánosságban a várható ügyfélszámot, úgy kapod meg, hogy amikor megállapítottad vállalkozási koncepciód, lesz a fejedben egy gondolat, hogy ki venné ezt igénybe, ezt összeveted a leszűkített potenciális vevőkörrel, és ki fog jönni valami.
Pl.: nyitok egy szívószálgyárat, és azt értékesítem.
Megnézem a magyar szívószál gyártókat, mennyi az éves árbevételjük, milyen árak vannak az oldalaikon. Látni fogod, hogy pl.: 2015-ben indult a versenytárs szivószálgyár, és 3 millió Ft volt árbevételjük. Itt elgondolkozol, 2015 óta, hogy változott a szivószál piac, több vevő? kevesebb? Mitől lenne nekem több árbevételem, mint neki az első évben? Mitől lenne nekem kevesebb? Hogy szolítom meg a lehetséges vevőket?
Hogy szolítod meg a lehetséges vevőket, ezt talán 3x írom le, mert ez is fontos a vevőkör megállapításánál, így a bevételnél.
Ha csak kiraksz egy weboldalt, nem lesz vevőd.
Ha írsz minden pesti étteremnek, bárnak, hogy olcsóbb a szivószálad, lehet lesz.
Azért nem lehet erre általános választ adni, mert a versenytársakhoz való viszonyítástól függ, illetve a te saját vállalkozási koncepciódtól.
Írtad a japán, meg vezetői példát, majd asszisztens szavat emlegeted, mikor az előbb elemző.
Tisztázni kell, hogy elemzői, vagy adminisztratív szolgáltatást nyújtasz!
Ha elemzői, magasabb ár, de megvan hozzá a tudás? Pénzügyi elemzést, pénzügyes elemzőtől fognak kérni.
Csak azért próbáltam így részletezni neked, hogy magát az egész üzleti tervet gondold át. Számomra ez még nem tűnik életképesnek, azt az állítást az egész üzleti melynek része a pénzügyi terv végeztével mondhatod el csak. De ha átgondolod azok mentén, amiket írtam, lehet az lesz. Itt nem általános képlettel kell dolgoznod, hanem kutatni, végiggondolni a dolgokat, és utána megcsinálni azt a sima szorzást.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!