Mit jelent, hogy “lajstromozott”? Lajstromozott árujelző





A "lajstromozás", gyakorlatilag a hivatalos nyilvántartásba vétel.
Nem csak az üzleti életben, hanem szinte mindenhol alkalmazzák, főleg jogi szövegekben.
Pl.: "A lajstromozást követően kapott számot megtalálja az értesítő tetején[...]", na itt az a bizonyos szám a nyilvántartási szám (egyes esetekben az ügyszám).
vagy
"Az új uszoda csak a lajstromozást követően adhatja be a pályázatokat az új címmel[...]", itt a lajstromozás a cím hivatalos bejegyzését jelenti.
A védjegy pedig egy olyan lajstromozott, azaz hivatalos nyilvántartásba vett megjelölés ("árujelző"), ami alapján egyértelműen beazonosítható, hogy a termék "kihez tartozik" (ország, cég, márka, gyártó, akárki/akármi lehet).
A legismertebb védjegyek általában a márkajelzések (ez egyértelmű), a térbeli formatervezetek (ilyen például a Pagani kör alapban, magasan elhelyezett, 2-3-4-es kipufogóvége; ha ilyet látsz az autón hátul, az Pagani), illetve a design-ok (ilyen például a Ferrero-nál, hogy a kezdőbetű fekete, a többi piros; ha ilyet látsz, mint a Nutella, vagy a kinder termékek, az Ferrero). Illetve szintén ismert, bár nem olyan nagy számban előforduló, a szín (ilyen például a Ferrari, nem véletlenül létezik a kifejezés, hogy "Ferrari-piros"; hivatalosan le van védve a színárnyalat (az más kérdés, hogy sokan használják, csak a Ferrari-nak nincs szüksége rá hogy pereljen miatta)).
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!