Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Saját vállalkozás » Válalkozást szeretnék csinálni...

Válalkozást szeretnék csinálni. Szükségem lenne pár infóra,kb hány százalékos haszonnal dolgoznak?

Figyelt kérdés
Érdekelne pár termék beszerzési ára. pl. palackozott italok,élelmiszerek,vegyiárúk,stb. Milyen bolt üzemel és mennyi haszonkulcsal?
tegnap 17:14
1 2 3
 1/25 anonim ***** válasza:
Ezt így nehéz meghatározni...... A márkanév sokmindent befolyásol. Nyilván minél ismertebb márka, annál drágább a beszerzési ára is, meg az eladási ára is, de nem feltétlen azokon van a legmagasabb haszon. Nézz körül interneten nagykereskedések milyen áron adják el a viszonteladóknak ezeket a termékeket. Az ár kialakítását meg érdemes mindig a hasonló jellegű kisboltok (konkurencia) áraihoz alakítani. Az sem mindegy, városban, vagy faluban tervezed megcsinálni az üzletet. Sok konkurancia van - e vagy egyedül lenne a bolt a környéken? Mondjuk én vendéglátó ipari főiskolát végeztem, de a vendéglátás és a kereskedelem hasonló elven működik.
tegnap 17:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/25 anonim ***** válasza:
30%

Nagyobb boltlancok dolgoznak fix haszonkulccsal .

Kissebb boltok látok hasra ütnek árképzésnél

tegnap 18:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/25 anonim ***** válasza:
0%
A haszonkulcs nem egyenlő az árréssel. Először mérd fel, hogy mekkora költségeid keletkeznek az eladás során. A haszonkulcs számítása nagyban függ a beszerzési ártól, kiadásoktól/költségektől, a konkurencia áraitól, vásárlóerőtől.
tegnap 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/25 anonim ***** válasza:
0%
Ebben igazad van 3as, mivel a haszonkulcsot az árrés/elábé képlettel számoljuk ki. Viszont mindegyik az árképzés része. De a gyakorlatban ez úgy működik, hogy a konkurencia áraihoz igazodunk. Azt elfelejtettem írni, hogy az sem mindegy, hogy saját, vagy bérelt üzletről van - e szó. 1es voltam.
tegnap 19:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/25 anonim ***** válasza:
52%

"Érdekelne pár termék beszerzési ára. pl. palackozott italok,élelmiszerek,vegyiárúk,stb. Milyen bolt üzemel és mennyi haszonkulcsal?"

Hetedikben már ez a házi manapság?

tegnap 20:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/25 anonim ***** válasza:
47%

"Válalkozást szeretnék csinálni. Szükségem lenne pár infóra, kb. hány százalékos haszonnal dolgoznak?"

Indítsd el, aztán majd kitapasztalod mit vesznek meg!

tegnap 20:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/25 anonim ***** válasza:

A beszerzesi ar annyi amennyit ki tudsz alkudni attol akitol beszerzed az arut. De haes vilagositsalak fel, a te szaros vegyesboltodban mindennek a beszerzesi ara sokkal nagyobb lesz mint mondjuk egy uzletlancnal. A lidl megkapja a liszt kilojat 99ftert mert rendel belole havonta 50tonnat, neked meg be kell erned 129fttal mert te havonta rendelsz 50kilot. Magyarul mennyisegi kedvezmeny van.

Mivel te mindent 20-30%os plusz aron kapsz mint a hipermarketek, igy kenytelen leszel meg ennel is tobbel dragabban adnod az arudat, mert a szaros boltod sokkal kisebb hatekonyaggal mukodik. Nalad pl sokkal nagyobb lesz minden 1fore juto kiadas mint a lidlben, mert ezek a boltok, ismetelve magam sokkal hatekonyabban mukodnek. Arrol nem is beszelve hogy te valoszinuleg berled a helyed o meg ilyet ugye nem fizet..


Es mivel nalad minden sokkal dragabb lesz, igy a kutya se fog nalad vasarolni. Maximum amikor elfogyott otthon a tej es gyorsan kell. De wgy liter tejbol te nem maradsz fent.

ma 07:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/25 anonim ***** válasza:

Ebbol is latszik hogy mennyire vakon vagy hogy azt hiszed kiindulo alap lehet ha en bemondom neked a termekek beszerzesi arat mondjuk a lidlben vagy az auchanban..


Te annyiert soha semmit nem fogsz beszerezni mint ok, maximum a kamionrol leesett ketes eredetu, hitvany minosegu arut, vagy az olyan termekeket amik mondjuk afacsalasbol erednek.

ma 07:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/25 anonim ***** válasza:

Ha te valóban vállalkozást szeretnél csinálni, nem ilyen hetedikes kérdést kellett volna feltenned!

Olyan fogalmatlan vagy, mintha metszőollóval indulnál kivágni egy 20 méter magas fát, hogy kivágom, csak előbb lemetszem az apró ágait...

Te pont itt jársz a boltnyitásban.

ma 08:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/25 anonim ***** válasza:

Ezt itt hagyom, a linkkel egyutt. Olvasgasd kerdezo.


"

Torontáli Zoltán

Torontáli Zoltán

2018. május 14. 06:51• Vállalat

Üzleti vaslogika miatt kell a CBA-nak alulmaradnia a Lidl-ékkel szemben


MTI Fotó: Jászai Csaba

Hiába adta ki a vezényszót a miniszterelnök, a magyar vásárlók csak nem akarnak magyar kézben lévő kiskereskedelmi láncokban vásárolni. Pedig a többi, államilag kulcsfontosságúnak minősített ágazatban néhány évnyi munkával és rengeteg elköltött adófizetői pénzzel a kormány elérte, hogy a hazai tulajdonú szereplők megszerezzék a piacaik felét: ez történt a bankrendszerben, az energetikában és a médiában is. Ehhez képest magyar boltokban egyre távolabb kerül az áttörés, a magyar fogyasztók, ha tehetik, nem a magyar láncokban veszik meg a mindennapi kiflit.


Sőt, hiába nő a lakosság elkölthető jövedelme, a magyar tulajdonú láncok az ellehetetlenülés szélére keveredtek. A bérek és a bérleti költségek emelkedésével ugyanis a bevételeiknél is jobban nőnek a kiadásaik, ami az eddig is vegetáló, éppen hogy nullszaldós kisebb magyar cégeket egy lefelé tartó spirálba kergeti. Éppen akkor, amikor a jól finanszírozott külföldi tulajdonú diszkontok (Lidl, Aldi, Penny) és a Spar is komoly terjeszkedés közepén vannak. A folyamat szimbolikus pillanata volt, amikor kiderült, hogy még Baldauf László, a CBA hálózat alapítója is feladja a versenyt, ráadásul többek között pont a Lidl-nek adja át eddigi üzleteit.


HIRDETÉS



Ez nem azért van, mert azt gondolnák a magyar vásárlók, hogy ami külföldi, az eredendően jobb, és ezért eleve leírnák a CBA-t, a Coop-ot és a Reált.


A magyar láncok problémája tisztán üzleti jellegű.


Az elmúlt hetekben a magyar kiskereskedelmi ágazat számos képviselőjével, boltosokkal, beszállítókkal és tulajdonosokkal folytattunk háttérbeszélgetéseket. Ezekből és a magyarországi kiskereskedelmi cégek teljesítményének adatainak elemzéséből indultunk ki kétrészes cikksorozatunkban. Ennek első részében a magyar láncok üzleti problémáit mutatjuk be.


HIRDETÉS



Bármilyen adminisztratív, szabályozási változásokat is lobbiznak át a magyar kiskereskedelmi szereplők, hogy ezekkel javítsák saját pozícióikat a külföldiekkel folytatott versenyben, ha nem szánják el magukat kemény szerkezeti változtatásra, nem lesz esélyük labdába rúgni. Már csak azért sem ártana megoldani valahogy ezeket a problémákat, mert nagyon sokan élnek a kiskereskedelemből (tavaly év végén 387 ezren dolgoztak a szektorban a KSH szerint), túlnyomó többségében magyar tulajdonú cégeknél. Most viszont bárhogyan is szépítjük, egy magyar tulajdonú boltban sokkal-sokkal kevesebb árbevételt termel ugyanaz a dolgozó, mintha átülne egy Aldi vagy Lidl pultjába.


A gondokat vissza lehet vezetni arra, hogy a magyar cégek és külföldi versenytársaik teljesen más üzleti szerkezetben működnek. Röviden: a magyarok széttagoltságuk miatt kisebb árkedvezményeket tudnak kiharcolni, nem képesek úgy márkát építeni és logisztikát fejleszteni, mint a nagy külföldiek, ráadásul a visszatérítésekből nem jut semmi a kis boltosoknak, mivel a pénzt azok teszik zsebre, akik a lánc tetején vannak.


Nincs erő a széttagoltságban

Ha a rengeteg magyar kisbolt külön-külön tárgyalna a beszállítókkal, rögtön kiesnének a piacról, hiszen nem tudnának jó árakat kialkudni. Ezért jöttek létre a magyar kiskereskedelmi márkahálózatok, amelyek alapvetően beszerzési szövetségek. Ezek már nagyobb tételben rendelik az árukat sok-sok kisebb boltnak. A rendszer működik, csak mostanra ez már nem elég.


HIRDETÉS



A magyar szövetségek ma már szövetségben sem tudják elérni azt az árat, amit a diszkontok, vagy a Spar, a Tesco és az Auchan. Utóbbiak, ha kell, akár nemzetközi megállapodásokat is tudnak kötni, azaz sokkal nagyobb tételeket vesznek, és ahogy erősödnek, magyarországi tárgyalási pozíciójuk is javul.


Egyértelmű, hogy ma a diszkontok alkudják ki a legalacsonyabb árakat, a többiek csak utánuk jönnek, a legmagasabb árat pedig a sor végén a drogériák kapják az élelmiszerre, de utóbbi természetes is, hiszen nekik nem ez a fő termékük


– mondta egy nagy magyar beszállító első embere. Így már érthető, hogy miért fordulhat elő, hogy egy magyar láncban még az agyonakciózott cukor ára is magasabb, mint a diszkontban akció nélkül.


A lánc tagjainak kötelező átvenniük az ilyen akciót, ilyenkor a terméken a boltosnak semmi haszna nem keletkezik, ami nem lenne baj, ha több vásárlót hozna be az üzletbe. De ez általában nem történik meg, mert az emberek az alapvető élelmiszerek aktuális áraiban többnyire tájékozottak, és már pár forintért is hajlandóak átmenni a másik üzletbe "



[link]

ma 08:24
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!