Mi a folyamata annak, ha veszek egy kávézót? Mi kell hozzá?
Régóta gondolkodom már egy kávézó nyitásán, de nem igazán volt pénzem rá 0-ról elkezdeni. Most viszonylag jó áron eladóvá vált egy kávézó/bár a környékemen mindennel együtt. Talán össze tudnék szedni annyi pénzt, hogy megvegyem, de nincs semmi releváns végzettségem, és eleinte anyagi okokból nem is alkalmaznék senkit.
Mire lenne szükségem nagy hirtelen ahhoz, hogy egy kávézót üzemeltethessek? Mi egyáltalán a folyamata ennek az egésznek egy meglévő egység esetén?
Előre is köszönöm a hasznos válaszokat! :)
Vendeglatos-boltvezeto vegzettseg minimum. + Egyeni vallalkozoi + jo konyvelo.
De egyedul nem is tudnad vezetni. Kellenek alkalmazottak.
2-es dehohgy kell hozzá...
Vendéglátós végzettség is csak akkor, ha ev-ként magad vagy csak benne.
Ellenben a szakmai tapasztalatod hiányát nem fogja pótolni semmi.
Előbb az legyen meg, ismerd meg azokat alehetőségeket, ahol elfolyhat a pénzed, hogy ne az alkalamzott vigye el a fejed fölül a boltot pl. és csak utána a többi. Alkalmazott jó eséllyel kelleni fog, pl. már csak betegség,beszerzés, kiszolgálás vagy szabadság idejére is, de akkor meg neked nem kötelező a képesítés.
+ Eleve ne vegyél át kávézót mindennel együtt, mert sok lesz a buktató, az induló költséged, teljesen feleslegesen fizeted ki a "bérleti jogot", ha haccpt saját névre kell újra csináltatni, vagy változik a kínálatod, technológiád, termékköröd és amíg ez meg nem térül, veszteséges is lehetsz.
Egyébként ott az első hozzászólónál a link kb összefoglaja,meg ők jól meg is csinálják neked a haccp-t kémiait, munkaehylit, képzsi anyagot, jegyzőknyvet stb., de úgyis a Nébih adja meg az áldást az egészre a külön engedéllyel amihez meg kell még azon felül, öltözőszekrényből kettő, vagy elhatárolva fehér és fekete is, am lehet egyébként csak egy ruhás zsák is akár.
- Szakképesítést igazoló dokumentum neked vagy tervezett alkalmazottnak
- 3 pontos vízminta
- Rágcsálóírtás félévente
- Kommunális hulladékszállítási szerződés
- HACCP
ÁNTSZ felé:
- Tisztítószerek biztonsági adatlapjának online bejelentése
- Kémiai kockázatbecslés
Nav felé:
online pénztárgép bejelentés
Alkalmazott esetén:
EÜ kiskönyv, plusz tüdőszűrő és háziorvosi, ha e.v. vagy,
ha cég, akkor külön üzemorvosi szerződés.
Érintésvédelmi felülviszgálat 3 évre, tűzvédelmi 5 évre,
Munkahelyi kockázat értékelés
Képzési anyagok és jegyzőkönyvek
Mentőláda
Porral oltó legalább 6 kgos, és 2 méter magasan utánvilágító táblák,
5 nyelvű dohányozni tilos tábla, meg figyelmezető táblák.
Ha minden megvan akkor mehetsz auz önkormányzathoz vásárlók könyvével leadnia bejelentést a nyitáshoz, név, nyitvatartási idő, stb. meg iparűzési adó alá bejelentkezni és másnap nyithatsz is.
Ha nem céggel együtt veszed át a kávézót, akkor mindent saját névre újra meg kell csináltani mint új üzemeltető, emiatt sem érdemes átvenni drágán egy eladó/átadó helyet. Ha jól menne, nem lenne átadó :-).
Köszönöm a válaszokat! :)
Én is így gondoltam, ahogy utolsó, hogy ha olyan jól menne, akkor nem adnák el szimplán "profilváltás" miatt. Csak olyan árral találkoztam, amit meg tudnék fizetni, ráadásul berendezésekkel együtt, és ez kecsegtető volt :D
Mi is most rendezzük be az új üzletet lassan, de szerintem tavaszig már nem lesz nyitás. Nem tenném ki az alkalmazottakat pl annak, hogy vitatkozzon a vendéggel ha nem akarja használni a maszkot, amíg vár a kajára. Boltosokon látom, hogy ki vannak ettől.
Lett volna egy átadó bisztró is, de már a leírásban a marketingje is sántított, amikor azt írja benne hogy telt házzal működött tavaszig és jónevű hely, vevőkörrel együtt átadó :-) ...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!