Miért van az hogy egy harmadik fél olcsóbban tudja adni valaki termékét? Ez sose fért a fejembe és nem értem hogy fordulhat elő, és általában mindig ez van, legyen szó akármilyen termékről.
Krva egyszerűen.
Ha nekem van mondjuk egy piaci áron 8 milliót érő ingatlanom, azt én árulhazom 6 millióért is, nem? És akkor mi van? Most kellett a pénz, és az volt a lényeg, hogy megvegye valaki.
Mi a különbség a Libri akcióiban, a nagy összességet nézve?
"Figyelj, eddig 6000 forintért árultuk ezt a könyvet, nem vette senki (szóval akkor a teljes beszerzési ára a mi veszteségünk) most akkor 4000 foribtért adjuk, és lám, akkor már veszik.
Olyan is lehet (jééé!) Hogy egy könyvesbolt DIREKT jóval olcsóbban ad el egy ideig könyveket, mint a versenytársa.
Ezzel persze pénzt veszít.
De ha sikerül elhitetni, hogy itt általában olcsóbb ugyanaz mint máshol, akkor majd később is itt vásárolnak, akkor is, ha már valamivel drágább mint máshol.
És több vásárló szorozva (most már) nagyobb árral, az összességében több bevétel, mint az "akció" előtt a kevesebb vásárlótók származó, kevesebb bevétel.
Persze, nincs semmi garancia arra, hogy ez be is jön, és majd odaszoknak a vevők. Semmi nem biztos.
De, hogy a mittudoménmilyen pizzériák ilyen alapon nyújtanak mondjuk augusztustók októberig kedvezményt az áraikra (nem azért, mert "jófejek"), az egészen biztos.
Aztán lehet, hogy nem jön be a számítás. Ilyen lehet például az általad újonnan nyitott pizzériában, amit senki se ismer. Ha egyébként se megy oda senki, akkor minek csökkentenéd az áraidat? Be kell indulnia előbb.
De vannak olyan nagyvállalatok, amiket krvára nem érdekel, ha el is buknak néhány száz milliót, és ez sose jön vissza.
Ilyen például a Libri, amit most vett meg az állam.
Na az ilyenekhez igazodni a legnagyobb hülyeség, nekik ugyanis végtelelen pénzük van, akármilyen hülyeséget is csinálnak (majd te, meg én, meg a többiek kifizetik a veszteséget az adójukból), és akkor még jól vagyunk, ha a piacot egyébként nem akarják befolyásolni.
De ekkora cégeknek mint a Libri, amúgy is tökmindegy, hogy mittomén, ebben a hónapban buktak 500 milliót.
Ők nem hónapról-hónapra élnek, hanem hosszú távra terveznek.
Pedig alap közgáz. Sétálsz a sivatagban, mi ér többet, egy pohár gyémánt vagy egy pohár víz?
Amúgy...libri fenntart webshopot, boltokat, stb. Átlag webshopnál pedig nincs bérleti díj, bérek, járulékok, rezsi, rakrározás stb. Kérdés? :)
Háromszög ügylet.
A hazai importőr 27%-os áfával fogja eladni a vállalkozásodnak a terméket, míg egy német nagyker 0 áfával, nettóban.
Webshopok székhelyei jellemzően nem magyarooszágon vannak, csak a logisztikát intézik onnan, ha egyáltalán. A számlázás, a külföldi céggel történik, más tagállamra vonatkozó adójogszabályokkal és áfával. pl. míg egy ltd. , s.ro., Gmbh magánszemélynek elad 20% alatti áfával, addig itthon alapból csak maga az áfa 7%-al több a termék árában, plusz még be is kell hozni az országba, aminek lehetnek járulékos költségei, egészen akár az artis jus jogdíjakig, amit az eladási árba be kell építeni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!