Az jó ötlet, hogy ha egy boltot akarunk nyitni Budapesten, egyik kerületben, akkor elötte csinálunk egy felmérést a lakók között, hogy milyen jellegű boltra lenne szükségük?
Ahova járnának az ott lakók, és olyan termékeket adnánk el, amire ténylegesen szükségük lenne a környéken lakóknak!?
Egy ilyen "előfelméréssel", jó ötlet boltot nyitni?
Fura ötlet eléggé.
Mármint nem a piackutatás része.
Hogyan szólítanád meg az "ott lakókat"? Milyen módszerrel? Kiket szólítanál meg? Milyen korosztályt? Zárójelben megjegyzem, a piackutatás nem olcsó dolog.
Szóval ez kicsit bonyolultabb projekt, mint azt a kérdésedben gondolod. Az se mindegy eleve, melyik kerületről van szó. Példának okáért, elég nagy különbség van a 19. kerületi panel dzsungelei és az 5. kerületi diploma és banki negyede között.
Milyen jellegű boltra gondoltál? Élelmiszer bolt?
"milyen jellegű boltra lenne szükségük?"
A piackutatás jó ötlet lenne, csak nem ebben a formában, szerintem.
Ha megkérdezel 50 embert és 3 azt azt mondja, hogy textilbolt, a másik 5 ember azt, hogy számítógép szaküzlet, 10 azt, hogy pékség, és mondjuk 15 azt, hogy fodrász, akkor fodrászüzletet fogsz nyitni?
Ráadásul az, hogy mit válaszolnak az emberek, még nem egyenlő azzal, hogy TÉNYLEG be is mennek, hogy tényleg vásárlók lesznek.
Hasonló dolgot én is csináltam: kis Fornettis pavilon, fél 7 után nyitott. Tekintettel arra, hogy már hajnalban ott voltam sütni, megkérdeztem a pavilon előtti trolimegállóban álló embereket, hogy - mivel 6-ra járnak dolgozni - lenne-e igény arra, hogy 5-től nyitva legyen. Azt mondták, persze, milyen jó ötlet, semmi nincs nyitva hajnalban, nem tudnak kaját venni 6 előtt. Aztán kinyitottam 5-kor és jött 2, azaz kettő ember 5 és 6 között vásárolni.
A verseny valoszinuleg kegyetlen, bar gondolom nem elelmiszerboltrol van szo.
Ha nem elelmiszer, akkor van olyan termek, amihez jobban ertetek? Pl. bicikliboltot lehet nem erdemes minimalis szaktudas nelkul nyitni.
Megprobalhattok lemasolni egy sikeres koncepciot, pl. tudjatok, hogy a 20. keruletben van egy XYZ bolt, ami nagyon sikeres (pl. hirneve van, e-beszamolon meg lehet nezni az eredmenyeit), es azt megcsinaljatok a 19.-ben.
Vagy kezdhettek kicsiben, pl. piacon pavilonban.
Igen, igazatok van! 🙂 A jövőt kell látni, hogy miben van fantázia, és elég potenciál ahhoz hogy hosszútávon működhessen. (Pl. a dohányboltok, sztem egész jól pöröghetnek hosszútávon:)
De komolyból még nem határoztuk el, hogy mi lenne az, amire mindenkinek szüksége van.
Mert alapjából az volt az ötlet, hogy mindent áruljunk. Így leszűkítettem volna, hogy mi az, amire tényleg szükségük van az embereknek. De a jelen kicsit mást sugall, mint hogy most egy boltot nyitni.
Bár a házhozszállítás most tuti üzletnek érződik😁!
De megy még a filó...🙂
Mindenki ért valamihez a családban, majd csak összehozzuk!👍
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!