Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Saját vállalkozás » Valaki tömören elmagyarázná,...

Valaki tömören elmagyarázná, általánosan hogy működik egy vállalat ahol vállalatirányítási rendszert használnak?

Figyelt kérdés
Ahol xy termékeket állít elő megrendelésre olyan vállalat, ahol van kereskedelmi/logisztikai/pénzügyi/számviteli stb. osztályok és ezeket integrálják valamilyen vállalatirányítási rendszerbe. SAP-nál tudom vannak modulok, amelyek a különböző részlegek munkáját segítik és arra lennék kíváncsi, hogy milyen folyamatok zajlanak le egy árajánlattól kezdve egészen a megrendelt termék leszállításával bezárólag. Milyen dokumentumokat használnak (szállítólevél, számla, raktározásban valami doksi). Annak idején tanultam még vállalatismeretet és kíváncsi vagyok mondjuk egy SAP-t használó vállalat hogyan működik a gyakorlatban. Az is megfelel ha szakirodalmat linkeltek. Köszi a válaszokat.

2020. júl. 13. 22:21
 1/3 anonim ***** válasza:
54%

[link]


VÁLLALATIRÁNYÍTÁSI RENDSZER FOGALMA

Bár a vállalatirányítási rendszer jelentése nincs pontosan meghatározva, a vállalatirányítási rendszer alatt tulajdonképpen egy olyan szoftvert értünk, amely a vállalkozások, szervezetek működését támogatja.


A vállalatirányítási rendszer és az ERP rendszer fogalmakat gyakorlatilag szinonimaként használjuk.


A vállalatirányítási rendszer egy szervezet adat és információ feldolgozását végző informatikai megoldás, amely a folyamatok egységes, integrált számítástechnikai kezelését megvalósítja.


A vállalatirányítási rendszerekben a szervezeti folyamatok nyomon követése, a szervezet rendelkezésére álló erőforrások menedzselése és a szervezet adatainak kezelése történik.


A vállalatirányítási rendszer elnevezés annyiban pontatlan, hogy nem csak vállalatok, hanem minden típusú szervezet számára léteznek már “vállalat” irányítási rendszerek, így nem profitorientált és jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetek számára is számos megoldás létezik.


A VÁLLALATIRÁNYÍTÁSI RENDSZEREK ELEMEI

A vállalatirányítási rendszerek főbb alkotóelemei:


döntéselőkészítő és döntéshozó felhasználók

külső és belső információk

külső és belső hardver és szoftver elemek, szervezeti megoldások (más néven orgver)

2020. júl. 13. 22:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:
Köszi, tudom mit jelent az erp én viszont a gyakorlati folyamatokra lennék kíváncsi egy általános cégre vonatkozóan. Hogyan állítják ki/rögzítik/továbbítják a különböző bizonylatokat, hogyan történik a számlázás/árukiadás, hogyan történik a könyvelés, a különböző részlegek (logisztika, pénzügy) hogyan használja a saját moduljait. Meg ilyenek...
2020. júl. 13. 23:09
 3/3 anonim ***** válasza:
50%

Az a baj, hogy ez nagyon cég és rendszerfüggő.

Általánosan nem lehet leírni. Mert minden cég máshogy működik, azt máshogy képezi le a rendszerben és más bizonylatokat, dokumentumokat használ. Más mélységig integrálja az erp-be ezeket stb stb.


Mi nem SAP-t használunk, hanem egy másik rendszert.

A vevői ajánlat nem kerül be a rendszerbe. Azt offline készíti a sales osztály.

Amikor nomináció érkezik, akkor kerül be minden a rendszerbe. Szerszám és alkatrészmegrendelés, partner adatok, cikktörzs, BOM, árlista stb stb. Ezek alapján készül a beszállítók felé a szerszám és alkatrészrendelés stb. Beérkezés után van bevételezés és hasonlók. Gyártástervezés, MRPI/II stb minden a rendszerben megy. Készletről kiszállításhoz szállítólevél és számla készül a rendszerben

2020. júl. 14. 09:33
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!