Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Saját vállalkozás » KATA-t bonyolult szüneteltetni?

KATA-t bonyolult szüneteltetni?

Figyelt kérdés

Nem érint, én alkalmazott vagyok.

Csak láttam tv-ben, hogy panaszkodtak a fodrászok, hogy most úgy kell fizetniük a KATA-t, hogy nincs bevételük (tudom, most majd mégse kell).

A családban is van KATA-s, rá nem vonatkozik a tegnapi kedvezmény, de kérdeztem tőle, miért nem szünetelteti a vállalkozást? Azt mondta, túl macerás.

Ez tényleg így van, vagy miért nem szüneteltetik a vállalkozást azok, akik most bezárni kényszerültek? Mint mondtam, laikus vagyok, csak érdekel a dolog.


2020. márc. 24. 09:45
 1/8 anonim ***** válasza:

Nem egy, hanem két darab kérvényt is le kell adni, illetve be kell jelentkezni a tb fizetés alá (hiszen a szünet idejére a tarsadalombiztositas egyébként nincs rendezve). Illetve visszajelentkezeskor ugyan ekkora macera.


Lehet, hogy annak, akinek nincs könyvelője és ő maga nem igazodik ki a különböző kervenyek között, ez a művelet bonyolultnak tűnik, ugyanakkor másoknak lehet, hogy nem.

2020. márc. 24. 10:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

Kinek mi bonyolult. Nekem pl 10 perc az egész procedúra, de én már csináltam 100+ alkalommal ilyet.


Laikusnak lehet bonyolult, plusz csomó mindent nem is tudnak, hogy miket kell bejelenteni (pl önkormányzati záróbevallás, stb).

2020. márc. 24. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:
A családtagomnak könyvelője is van, ráadásul nyugdíjas, így a tb-t sem kéne fizetnie. Mindegy, ő tudja... Köszi a válaszokat.
2020. márc. 24. 10:24
 4/8 anonim ***** válasza:
Ha most belekerült abba a körbe, akinek nem kell katát fizetni, akkor felesleges szünteltetni szerintem. Akkor valóban macera.
2020. márc. 24. 10:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 xswerdy ***** válasza: