Egyéni vállalkozónak lehet alkalmazottja? Ha munkanélkülit veszek fel, kapok vmi kedvezményt?
Az összes bevételből levonom az alkalmazottam miatt keletkező kiadásaimat (fizetése, járulékok utána) és a vállalkozás kiadásait - a maradék után fizetem a saját SZJA-mat (15%), járulékot nem, mert nyugdíjas vagyok.
Jól gondolom?
Az alkalmazottamat hová kell bejelentenem?
Ezt egyedül nem fogod tudni csinálni, csak szakemberrel. Lehet alkalmazottad persze, be kell jelenteni a NAV-hoz a megfelelő nyomtatványon, majd minden hónapban elkészíteni a bérszámfejtést, bérlapokat, járulékbevallást a NAV felé (az egy dolog, hogy te nyugdíjas vagy, de ha az alkalmazottad nem az, akkor kell). Nem csak szja-t fogsz fizetni (ráadásul abból is két félét kell, 9 és 15%), osztalékadót is meg kell fizetned év végén.
Tényleg nem rosszból mondom, de ezt szakember nélkül nem fogod tudni csinálni.
Az előző kérdésnél is már kapott választ. Tessék keresni egy könyvelőt. Ő minden lehetőséget elmond. Ha nem ért hozzá csak bajt hoz magára, amúgy is kell egy könyvelő, mert a nemtudásból hatalmas bírság is lehet.
Alkalmazottnál se mindegy hogy alkalmi melós kell vagy állandó, mert más költséggel járnak együtt.
Ezek olyan dolgok, amiket nem egy ilyen oldalon kell megtárgyalni, hanem egy szakemberrel (aki nem dolgozik ingyen). De inkább költsön tanácsadásra 10 ezret, mint hogy bírságra százezreket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!