Minek tanulni online marketinget, amikor ott van a Facebook és a Google hirdetési szolgáltatása? A többi csak egyéni kreativitás kérdése.
Már nem azért, de nagyon nem. Itt volt pl. a kampány, és annyira szar marketingeseik vannak a pártoknak, hogy nekem mint Pest megyében élőnek folyamatosan dobálta be a budapesti, de néha szegedi hirdetéseket.
Amúgy nem vagyok marketinges, szoftverfejlesztő vagyok, de digitális marketinggel foglalkozom.
Tanulni nem kell, tudni viszont igen.
Az volt az első gondolatom, hogy nagyon nem értesz hozzá.
De valójában az egész marketing egy mondvacsinált "szakma".
Van, akinek diplomával sem megy, ehhez egyszerűen érzék kell.
Akiben ez benne van, annak tanulnia sem kell.
A legtöbb ember tökéletesen tisztában van vele, mit hogyan lehet eladni, egyszerűen az életünk során ránk ragad.
Kiemeled az előnyös dolgokat, és megtalálod a célközönséget. Ehhez tanulni éveket? Vicc.
Marketing-menedzser az egyik szakmám. Nem diploma, csak felnőttképzés, OKJ. Már amikor tanultam huszonévesen, akkor is azt mondtam, hogy vicc kategória. Komolyan mondom, semmi újat nem hallottam az alatt a kb. 1 év alatt. Volt némi gazdasági alapismeret, kereslet-kínálat, amiket már középiskolában tanítottak. Reklámokat elemeztünk, az oktatók sztorikat meséltek, de hogy erre egy szakmát kaptunk, az nagyon komolytalan. Hát a marketing is ilyen: vannak olyan sheftes emberek, akik mindenféle dolgot árulnak, újabban már facebook-csoportokban, akkor ők gyakorlatilag komoly marketing-tudással rendelkeznek. De marketing az is, ahogy a cigányasszony eladja a portékáját a zsibin. Tudja, mit kiabáljon, tudja, hogy szólítsa meg a vevőt, tudja, mikor engedjen az árból.
Szóval tényleg inkább üzleti érzék ez, mint valódi tudomány.
Esetleg annak érdemes tanulnia, aki nagyon nincs otthon benne, fogalma sincs az egészről.
Van egy példám az Auchannal. Van webshopjuk, onnan rendeltem állateledelt, elég nagy mennyiségben. Egy rendelésnél kb 100 kiló, szóval nem kis mennyiség. Egyszer csak nem tudtam rendelni, írtam nekik. Igaz, gyorsan és kedvesen válaszoltak, de rendelni továbbra sem tudtam, hiába ígérték. Megint írtam, mire kiderítették, hogy az informatikai rendszerükkel van a baj, várjak. Azt hiszem, azt is írták, ők fognak jelentkezni, de ebben már nem vagyok biztos. Hetek teltek el, semmi. Megint írtam nekik. Megint az a válasz, hogy sajnos az informatikusok nem tudják úgy programozni a webshopot, hogy egyszerre két raktárból is legyenek elérhetők a termékek (a vásárló egyébként nem is látja, hogy mit honnan szállítanak), mert ha mindent elérhetővé tesznek, akkor a webshop összeomlik, így inkább azt hagyták meg elérhetőnek, amit gyakrabban rendelnek az emberek. Magyarul engem, a vásárlót letojtak magasról. De dolgoznak rajta... Megint vártam türelmesen, majd tettem még egy próbát. A válasz ugyanaz, és már határidőt sem tudnak mondani. Itt már kissé dühös voltam rájuk, mert ekkora mennyiséget más webshop nem nagyon hoz ki, szóval amúgy tök jó szolgáltatás - lett volna, ha működik. Megírtam nekik, hogy ez így elég vicces, hogy egy profi programozó egy ilyen egyszerű dolgot hónapokon keresztül nem tud megoldani. Sőt, azt is megírtam, hogy szerintem nem is erről van szó, hanem egyszerűen nem is költenek rá, jó ez így nekik, nem érdekli őket a vásárló problémája, nem hajlandók megfizetni egy olyat, aki tényleg ért is hozzá. Megint csak elnézést kértek, és megírták, hogy egyébként egy csomó minden más meg elérhető a webshopban, rendeljek tőlük. Na ez volt egy negatív példa az online marketingről.
Szrnak a fejedre, a problémádat nem oldják meg, de azért vásárolj tőlük.
A hab a tortán, hogy utána még hónapokig kaptam a hírlevelet, hogy rendeljek ezt meg azt, mindezt úgy, hogy személyre szabott ajánlatokkal kerestek meg elvileg, amire külön fel kellett iratkoznom lakcímmel, irányítószámmal. Majd mikor jött ez a csuda SZEMÉLYRE SZABOTT AJÁNLAT, és én rákattintottam, kb mindenre azt írta ki, hogy az én településemre ezt nem szállítják ki.
Na itt rúgtam volna ki az Auchan marketingesét, de valószínüleg aki ő felette ül, még ennyire sincs képben. Ezért inkább nem idegesítettem magam tovább, és leiratkoztam a hírlevelükről. Azóta sem rendeltem tőlük semmit, és ezek után nem is szeretnék. Ismerősöknek, és neten idegeneknek már többször leírtam ezt, fórumokon elmesélem a tapasztalatomat. Ne üzemeltessen webshopot, aki nem ért hozzá, vagy spórolni akar a szakemberen.
Nem mindegy, hogy hogyan célzod, szövegezed a hirdetéseket, milyen funnelt építesz fel, hogyan méred és optimalizálod a hirdetéseid.
El lehet égetni havi 1-200.000-et eredmény nélkül is, de lehet ennyiből egy normális pénztermelő kampányt is csinálni.
Azzal, hogy a marketing diploma mennyire valos, mennyire er diplomat, azzal egyetertek az elozo, hosszu hozzaszolassal.
Ettol fuggetlenul, ha szerinted a marketinget nem kell tanulni, akkor bizony neked rengeteget kell tanulnod meg rola...
Hogy mast ne mondjak nezd meg mondjuk az Index.hu-n futo autos kampanyt a (sokszor egyedi) bannertipusokkal, es most akkor gondolj bele, hogy facebook-on peldaul nem talalsz egyaltalan autos hirdetest.
Millio egy szempontja van egy hirdetesnek, hogy hol es mit erdemes hirdetni, hol milyen az olvasokozonseg (nivosabb hirportalokon dontoen jolkepzett, jobb anyagi helyzetben levo olvasok vs Facebook minimum “vegyes” felhozatalaval), mennyire relevans tartalmak kozott, mennyire egyedi, figyelemfelhivo reklammegoldassal.
Nyilvan egy etarget vs adwords (mindketto szoveges, egyszeru hirdetesi formakkal operal) kozott keves elteres van, de azert a facebook is meg mindig csak inkabb a mennyisegi reklamra jo, nem a minosegire.
Ha nem kell a tanulás, csak a kreativitás, akkor áruld el kérlek, hogy az egyik hirdetésem miért 6
Ft-ért hoz látogatót a többi meg miért 50+Ft-ért?
Az a baj, ha csak annyi atudomány, hogy google meg facebook hirdetés, akkor ugyanez a tudás megvan a konkurenciáidnál is. Innentől fogva lehet játszani az árréssel meg a hirdetésekre költött összegekkel egymás kárára. Közben jöhetnek olyanok is konkurenciának akiknek akár évekig nincs hozam elvárásuk, a keret pedig a tied sokszorosa...
11 éve csinálom. A google meg a facebook nem lehet minden.
De az egyetemen nem azt fogják ám tanítani, amit itt néhányan írnak, hogy hogy kell bannert csinálni.
És tévedés, hogy fb-on nincsenek autós hirdetések. Nálam rendszeresen vannak, pedig nem vagyok célközönség.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!