A magyar iskolákban miért tanítanak rengeteg felesleges dolgot pénzügyek helyett?
Rengeteg vers, évszámok, lényegtelen történések. A tananyag 50% nyugodtan ki lehetne dobni.
Ezek helyett miért nincs pénzügyi alapismeretek? Meg sokkal hatékonyabb nyelvoktatás?
"Szerintem meg inkább ne a szülő tanítsa meg a pénzügyeket a gyereknek, bár hitelfelvételben elsőosztályúak..."
A te szüleid ilyenek ezek szerint, hitelt hitelre halmoztak?
Sajnálom, hogy neked ez jutott. De azért kérlek ne általánosíts.
"Mit tanít neked a jó é'ssapád, kistököm?
Devizahitelt meg CSOK-ot felvenni? Ájfónt részletre?
Fújni a bankra?"
Téged is sajnállak, hogy neked ilyen szülők jutottak. De ne általánosíts kérlek.
Otthon tanulják meg?
Mármint azoktól, akik a 30ezres fényképezőt is csak részletre tudják megvenni, de két autó, lakás az alap? Persze 30éves hitelre... A magyar emberek jelentős részének egyhavi fizetésének megfelelő megtakarítása sincs! Ők mit tudnak mutatni a gyerekeiknek?
Ráadásul az otthon tanult pénzügyi kultúra teljesen SZUBJEKTÍV. Azt tanulja a gyerek, amit a szülők jónak látnak (hitelre hitel, párnaciha, stb..), márpedig a legtöbb szülő nem hiszem, hogy képben van az éppen aktuális pénzügyi termékekkel és fogalmakkal a piacon, de egyébként megkockáztatom, hogy a legtöbben azt sem tudják kiszámolni, mennyit hoz egy három évre lekötött bankbetét.
Érdemes megnézni egyébként a mostanában beharangozott változtatásokat:
- piaci okj képzések (8hónap alatt műkörmös lehetsz munka mellett) kasza, helyette járhatod 3 évig az állami képzést nappalin, család mellett vagy akár egyedülálló önellátóként tök reálisnak hangzik
- alternatív iskolák kasza, mert max 15%-ban térhetnek el az alaptantervtől
- nyelvvizsgával lehet majd egyetemre menni (de hogy hogy jut el odáig, ugye az már nem számít)
- a kedvencem az új ötlet, a hazafias nevelés alaptantervbe vétele, annak segítségével, aki szerint egy szülő megbukott szülőként, ha a gyereke külföldre vándorol egy jobb életminőségért :D
Én ezekből az intézkedésekből, és egyébként a tanterv alapján is (megutáltatni az olvasást, stb, ahogy már leírták mások) azt érzem, hogy az a cél, hogy minél kevesebb ember tanuljon tovább, az is államosított rendszerben történjen, a gyerek ne gondolkodjon, ne olvasson, ne művelődjön. Betanított, látástól vakulásig gürizó munkásokat "képzünk", és lehetőleg dolgozzanak 70+ éves korukig, ha addig nem halnak ki a szalag mellől...
A tanár is szubjektív, tök mindegy mi lenne a tanterv.
De az otthon tanult az legalább hiteles.
Taníthatsz bármit, az otthoni mintával iszonyú nehéz lesz szembe menni.
Sajnálom, hogy itt a többségnek ennyire rossz pénzügyi kultúrájú szülei vannak. Gondolom mindenki magából indul ki amikor ilyeneket ír, hogy 30 ezres áruhitel például.
De remélem azért nem ez az általános.
Alapjáraton nem a tantárgyakkal van a baj.
Igazából igen, nagyon egysíkú az egész.
Irodalomból Petőfi, Ady...de Márait vagy világirodalmat nem vesznek át nagyon. Sok a verselemzés, de írni és fogalmazni nem tanítanak meg. Az egzotikusság és a szélesebb látókör kiveszik, csak úgy, mint történelemnél.
Matematikából sem tanítanak integrálást/deriválást sok helyen, pedig pénzügyhöz/informatikához/engineering-hez jól jön.
Természettudományi tantárgyaknál ugyanez a helyzet.
Idegen nyelvet inkább nem is mondom.
Én azt mondonám, hogy a jog, a közgazdaságtan tantárgyak bevezetése középsulikban jó ötlet.
Heti öt tesiből lenne három.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!