Megéri-e pilótának tanulni?
Jelenleg első éves egyetemi hallgató vagyok Magyarországon (nem téma közeli szakterületen). Mielőtt egyetemre jöttem komolyan gondolkodtam, hogy utasszállító pilóta szeretnék lenni. Eléggé utána jártam a dolognak, és mindent összevetve arra jutottam, hogy több áldozattal és lemondással járna egy hasonló munka, mint amennyi előnye lenne (nyilván számomra). Viszont miután rálátásom van a szakterületre amit választottam, úgy látom, hogy nem biztos, hogy pénzügyileg stabil lábon állok majd ezzel a diplomával.
A konkrét kérdésem az volna, hogy vajon mennyire lehet jó döntés elvégezni a kellő tanfolyamokat, amivel mondjuk kisrepülőket lehet vezetni akár sétarepülésre, vagy repülő oktatáshoz. Ha jól értem akkor ez a CPL szint. Kíváncsi volnék személyes tapasztalatokra is akár, vagy hogy milyen lehetőségek vannak még pilótáknak akik azért a földön is szeretnének élni. (Amire ez alatt gondolok, hogy legyen az embernek ideje családra, meg azért szórakozásra is.)
A válaszokat előre is köszönöm!
Ha van rá SOK pénzed, akkor igen!
A világon bárhol és bármikor megélsz belőle.
Fosbúkon vannak csoportok.
Így, ebben a formában nem éri meg a pilótaképzés.
Ha csak CPL-ig szeretnél eljutni, ATPL nélkül, az is megüti a 10 milliós nagyságot, mivel gyakorlatilag az összes többi képzést el kell végezni (NVFR, IR, ME, MEIR, ICAO angol és társaik). Sétarepülés vagy oktatás pedig annyira nem fizet jól, hogy megérje ennyi pénzt kiadni a képzésekre.
Kétféle pilóta vállal ilyen munkát: Az egyik, aki nagygépes pilóta szeretne lenni és már elvégezte a képzéseket, csak le kell még repülnie a kötelező óraszámot. A másik, aki nagygépes vagy katonai pilóta volt, de már abbahagyta a munkáját, viszont a repülést nem szeretné feladni.
A válaszom tehát hogy nem éri meg. Ha mindenáron repülni szeretnél, akkor marad a kisgépes hobbirepülés, amire a képzés kb. 2 millióból kijön.
Ott a diákhitel 2, így nem csak a "gazdagok sportja"
ha van bármilyen diplomád, bme-n 2 év a képzés
nyíregyen a bsc 3,5 év, vagy műszaki diplomával 1,5 év
igaz hogy a képzések 15 és 18 millió között vannak, de ha légitársaságnál elhelyezkedsz, igen hamar visszajön, nagy a pilótahiány
A megeri vagy sem reszet neked kell eldontened de rengeteg aldozattal es megtobb penzzel jar.
Az oktato akit ismerek (Budaorson tanit) IT-ban dolgozik, amivel eleg jol keres es megteheti, hogy hobbibol tanitja a pilotasagra vagyokat meg elviszi az embereket setarepulni.
Csak setarepulesbol/permetezesbol/banner tow-bol nem lehet megelni, foleg ugy hogy mellette fizesd a hitelt, amibol a kepzest megszerezted.
De amugy szerintem ide a GYIKra nem jar annyi pilota, aki szemelyes tapasztalatot tud adni (en nem szamitok, mert kulfoldon elek) szoval miert nem mesz ki a hozzad legkozelebbi repterre, akar befizetsz egy intro repulesre es spanolsz a pilotakkal/oktatokkal. Ok benfentes infokat/otleteket/tanacsokat fognak tudni adni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!