Így lehetek férfi légiutas kísérő?
21 éves vagyok, angol nyelv és irodalom szakon vagyok végzős. Három nyelven beszélek és egészségileg, külső adottságok alapján is megfelelő vagyok. Türelmes, kedves ember vagyok, tehát a személyiségem sem annyira rossz.
Barátnőm nincs, családot nem tervezek.
Ezek tudatában van esélyem, hogy valóban steward lehessek vagy van még valami a háttérben ahol elbukhatok?
Próbáld meg. Az már biztosan jó pont, hogy van normális végzettséged, nem 8 általánossal mész oda, és 3 nyelven beszélsz. Az nem lesz akadály, hogy férfi vagy. Ha jól tudom, magasságra van egy minimum. De ezeket a "technikai" feltételeket biztosan megtalálod a neten.
A napokban írt itt valaki, hogy megy a wizzair-hez felvételizni. Őt is megkeresheted, hogy milyen volt. Biztosan megtalálod a kérdések között.
Szia!
Van ahol a 185 még sok is!
Átlagosan 165 és 185 között keresnek embert. Persze ez függ a légitársaságtól, hogy milyen gépeket használnak! Amelyik nagyrészt Airbus A320-ast használ, ott értelemszerűen felvételizhetnél 190 magasan is. De például a RyanAir-hez, ahol kisebb méretű Boeing 770-esek vannak, ott 183 a maximum azt hiszem.
Ez azért van, mert a túlmagasság is gondokat okozhat.
Nem csak "egészségileg", de fizikálisan is rendben kell legyél! Sportos fizikummal kell rendelkezni!
Ami alapfeltétel, az az úszás!
Persze, sokszor olvasni neten, hogy "annyi volt hogy mellényben elúszkáltunk kicsit meg kihúztuk a másikat, de ha nem sikerült akkor is átengedtek"...Na az ilyen légitársaságnál, mint a RyanAir vagy a WizzAir, nem szívesen dolgozik az ember.
A normális légitársaságoknál, mint Emirates, Qatar, Turkish, China Airlines, Asiana; normálisan kell tudni úszni és kimenteni a másikat, úgy hogy magadon nincs mellény!
Egy NORMÁLIS légitársaságnál, tapasztalat nélkül rengeteg tényező játszik szerepet!
Én a WizzAir-rel indultam (sajnos), majd átmentem a RyanAir-hez (sajnos, én hülye), most pedig már az Asiana Airlines-nál vagyok. Tény és való, a normális, "patinás" légitársaságoknál sokkal keményebb a munka, mint a low cost társaságoknál, de még így is sokkal jobb!
Szóval egy jelentős tanácsot fogadj meg:
Kerüld a fapados, low cost társaságokat!
Ahogy böngésztem a feltételeket minden passzol, egyedül az úszás ami kicsit bezavar. Azt nem mondhatom, hogy tökéletesen tudok.
Wizzairnél is nagyon komolyan veszik ezt? Érdemes akkor úszóleckéket vennem ha tényleg komolyan gondolom? Valaki esetleg tudna erről írni részleteket? Ahogy mondtátok az Emirates, Qatar stb. elhiszem, hogy nagyon megrostálja a jelentkezőket, de egy kisebb társaság is?
Ne azt nézd, hogy mennyire veszik komolyan. .. Bármelyik repülő lezuhanhat vagy kerülhet olyan helyzetbe, hogy vízben landol, neked pedig az embereket kell kihozni, menteni és nem pánikba esni, hogy veled mi lesz.
Ismerősöm az Emiratesnél volt, és nagyon komoly kiképzést kaptak,a mentési gyakorlatokat nagyon komolyan vették.
Azt mondod fél-egy év múlva szeretnéd, addig bőven megtanulhatsz jól úszni. Elmész az uszodába, keresel egy edzőt és felkészít.
Igaz, persze. :)
Még annyira volnék kíváncsi, hogy hány férfi jelentkezik egy ilyen nap felvételire, és hányat vesznek fel közülük. Mert ha 200-ból csak 10-et akkor eléggé kicsi az esélye, hogy én pont a 10 legjobb között leszek...
Én laikusként belepofázva, a jelenlegi úszástudásoddal is megpróbálnám egy fapadosnál elindulva, ha éppen egy ilyen meló lenne a vágyaim netovábbja.. már ha felvesznek a magasság miatt és nem vered ki a plafont! :D
Miért? Kockázatbecslés... szerintem ha egy gép zuhanni kezd úgy, hogy ott földetérérés lesz, akkor ott már jó eséllyel nem fogsz te senkit úszkálva kimenteni, hanem hamuvá égsz a többiekkel együtt :P Persze, mindig vannak csodák, de a statisztikákból inkább ez látszik.
Szóval most sztem kár lenne az egészről lemondani, ha egyébként megfelelnél. Ha véletlenül vízben landolnál és túléled, hát majd nem mentesz ki senkit hanem a partra evickélsz, aztán majd legfeljebb elítélnek segítségnyújtás elmulasztásáért egy felfüggesztettre :P Van ilyen, részeg pilótát is ítéltek már el nem egyet.
De mondom, sztem ilyesmi bekövetkezésének a gyakorlati esélye max. 0,0005%.
Emiatt szerintem kár lenne sutba dobni az egészet. Ez olyan, mintha azért nem szereznél gépkocsivezetői jogsit, mert nem tudtad tökéletesen elsajátítani az alsó madárfogást az elsősegély oktatáson.
Ha olyan fontos ez, majd megtanulod közben..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!