Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » Furgonozás /állás kezdőnek? ...

Furgonozás /állás kezdőnek? + (egyébb kérdések)

Figyelt kérdés

Kicsit magamról:

Lassan be fejezem az iskolát, van egy érettségim, egy szakmám és majd lesz egy másik is ha be fejezem a sulit,de gondolom ez nem nagyon számít.

Németül tanulok majd az angllal fogom fojtatni.

Jelenleg 20 éves vagyok, féléve van jogosítványom, próbálok sokat vezetni, ismerősöknek sofőrködöm ha hosszabb útra mennek, így is gyakorlok.

Jövőre nyári szünetben szeretnék 1-2 hónapot furgonozni, így is bele látok a furgonozásba, ekkor már 1 éves lesz a jogsim, akár beugrós munkát is el vállalnék, míg a sofőr szabadságon van, leginkább először belföldön. Aztán 2020-ban ha végzek az iskolával bel és külföldön egyaránt szeretnék furgonozni, 1-2-3 évet, leginkább azért mert nem bírok egy helyben maradni folytom csak mennék, szeretek vezetni és szeretnék sok helyre el jutni,új helyeket fel fedezni, emberekkel megismerkedni, tapasztalatot gyűjteni,pénzt keresni,ennyit rólam és a vágyaimról.

Kérdéseim:

Milyen a furgonos munka?

Előnyei, hátrányai?

Napi hány órát kell dolgozni?

Egy héten hány napot kell dolgozni?

Éjszaka sokat kell vezetni?

Van pihenő nap?

Van arra lehetőség ha több héten átt kint vagyok, hétvégenként el menjek a környező településekre kirándulni?

Hol lehet valakinek kezdőként elhelyezkedni mint furgonos sofőr? 

Gls ről halottam hogy nagyon rossz szóval azt messzirő el kerülném.

Egyéb tapasztaltaitokt is várom



2018. nov. 23. 21:13
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

"Gls ről halottam hogy nagyon rossz szóval azt messzirő el kerülném."


Várj kitalálom. Volt egy ismerősöd akinek volt egy helyen egy rossz tapasztalata és az azt jelenti hogy az egész gls nagyon rossz?

2018. nov. 23. 21:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Igazából nem egy ha nem sokkal több.
2018. nov. 23. 21:52
 3/6 anonim ***** válasza:

először is azért érdemes lenne egy konkrétabb irányt megcélozni...mert ha maradunk a csomagfutároknál, akkor elég könnyen el fogsz keseredni, amikor szembesülsz vele, hogy címről címre járva gyakorlatilag a munka 90%-át a csomagok pakolása teszi ki, és max 10%-a a vezetés...ott általában hétfő-péntekig van munka...


aztán lehetsz áruterítő is...ott már esélyesebb a hétvége is, de ezekből is millióféle létezik, pékségi áruterítőként mondjuk hajnali 2-fél3kor kezdessz, és ott is a rakodás fogja kitenni a munka nagyobb részét...


aztán az egész eleve ott lesz problémás, hogy ilyen hozzáállással, hogy te csak 1-2 hónapra mennél, az is jó lenne, ha csak beugrósnak, hát semelyik cég nem venne komolyan...vagy persze csinálhatod azt, hogy eltitkolod, és próbaidő letelte előtt lelépsz.

2018. nov. 24. 05:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%

Első munkám a dobozos furgonnal történő gyümölcs szállítás volt iskolák számára. Heti 96 cím, havi napi 700-1000 km. Fizetés 2012 ben nettó 142000 ft volt, zsebbe még belecsusszant 100-120000 :). minden hétvégém szabad volt. reggel 5-7 között indultam, útvonalnak függvényében és legkésőbb megpakolva délután 3-4 körül már otthon voltam. Volt őszi, téli, tavaszi szünetem, nyarat is fizették volna de felmondtam mert a szakmámba helyezkedtem el.


Később szervizben dolgoztam és sokat beszéltem nemzetközi furgon sofőrökkel. 2017: átlag nettó 18 Ft/km, havonta 18-25000 levezetett km!Általában vasárnap este indultak és péntek este vagy szombaton értek haza. Ha időben megjöttek akkor fél napjukat a szervizbe töltötték sokszor az autóban aludtak ,miközben az csápos emelőn volt és javították. Sok furgon nem volt ággyal felszerelve ezek a sofőrök az ülésre raktak egy szivacsot és ott aludtak.


Ha megvan a 25000 km-ed egy hónapba,igen jó esetben van 90 kph átlagsebességed. (a legtöbb furgon le van korlátozva 110-re mert ez fölött +10 km/h = +1 liter diesel). Azaz 90 km 1 óra alatt ,így havi ~278 óra vezetés. Ha havi 22 napot dolgozol az napi 12,6 óra. Ebbe nincs benne az állás idő, rakodás, várakozás a vissza fuvarra, pihenés mert már nem bírsz a sávodba maradni. Viszont így kerestél nettó 450000-et. Ha neked ez megéri csináld. Ahogy mondták min a havi 18000 km ,azaz a fentik alapján napi 9 óra, ami nettó 324000 Ft


Tachograf (lehet nem így kell írni) ezekben nincs, így kötelező pihenő idős sincs, pihenő napod meg akkor van ha gyors vagy. De ez nem csak rajtad múlik.


Ha nemzetközizni akarsz inkább nyergessel csináld, azok 8-12000 km-et mennek, átlag nettó 400000 -ért. de kb 1 milla a jogsi!

2018. nov. 24. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

2-3 éves vezetési tapasztalat nélkül nem fognak fel venni max pizza futàrnak .

Furgonozás nem egyszerű , én szeretem csinálni .

Nem rossz a GLS ezt tapasztalatból mondom én ott kezdtem 2 éve egy évet le húztam imádtam csinálni , csak kaptam külföldön jobb lehetőséget és így jöttem el .

Mivel memzetközizek itt a 2 nap pihenő nem mindig hétvégére esik azaz lehet szombat vasárnap is menni kell és hétfő-keddre jön ki a lépés . Ahol dolgozom itt rakdás után ha nincs munka akkor addig amíg szólnak simán be megyek az adott városba körül nézni , ha kell be vásárolni .

Szili furgonnal vlog csatornát YouTube-on ajánlom ott elég sok dolgot el mond a kolléga a dolgokról , előnyeit , hátrányait meg kb mindent .

2019. febr. 6. 18:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
4# Szoktam nézni Szilit de minden nemzetközi furgonosnak ilyen az élete mint neki?
2019. febr. 8. 10:31

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!