Tudtok mondani tipikusan nyugodt munkaköröket v. munkahelyeket IT / műszaki / ügyfélközpontú területeken?
Azok a munkák, ahol emberekkel kell foglalkozni, azok a legnehezebbek. Főleg azért, mert a digitális technika nem minden generációt érintett meg egyenlő mértékben. Egy ma 20-35 évessel lényegesen könnyebb kommunikálni az ilyen dolgokról, mert ők vagy ezzel együtt nőttek fel vagy ebben nőttek fel. Digitális bennszülöttek vagy mi. A 40+ korosztálytól kezd el csikorogni a dolog, mert nekik az életük egy jelentős részét "analóg" módon élték és 40+ felett minél idősebb valaki, annál nagyobb ez az időszak. Tudom, hogy vannak szélsőségek, a 21 éves, aki elvből elutasít mindent meg a 65 éves informatikus - de nem ez a jellemző.
Egy 50 évesnek már az gond, ha arra kéred, nyisson meg egy böngészőt... Mert mi az? Mikor elmondod neki mi az, büszkén kijelenti, hogy ő a "goglét" használja. Remek, megtudtuk, hogy mi a kezdőlapja. Aztán hogy nagyjából képben legyél és vezetni tudd, hova nézzen a böngészőben, tudnod kell, hogy melyiket indította el: a földgömb vörös róka/kutya vagy a kör zöldpirossárgaközépenkék, vagy a glóriásEbetű? És ez még a kezdet csak, nem segítettél semmit.
De a fiatalok se semmik: ők a legdurvábbak, mert valami nem megy, piszkálják, állítgatják (szigorúan többet egyszerre ész nélkül, próba szerencse alapon), aztán mikor már az se megy, ami korábban ment, kérnek segítséget. Kb. gordiuszi csomó... inkább hard reset és előlről mindent...
Ja és a wifi, slágertéma. Hogy lassú, akad, ledobál. Nehéz megértetni, hogy a wifi az ilyen a pesti panelben vagy vidéken a vályog építésű házban két szobával arrébb. Best kifogás: a 21. században ez ciki, hogy a wifi ilyen... :D Lehet javítgatni, de tökéletes sose lesz, az, hogy évekig jó volt, most nem, nem jelent semmit. Sokszor a megoldás költséges (jellemzően repeater vagy plusz router, olykor új laptop ajánlasa a 12 éves helyett), de ezekre csak húzzák a szájukat, mert hát az pénzbe kerül és csodálkoznak, hogy piaci alapokon adok nekik egy árajánlatot... Valamiért azt hiszik, jótékonysági intézmény a szolgáltató vagy a szerviz...
Köszönöm az eddigi válaszokat!
Igen, az ügyfélközpontú munkákkal lehet, hogy mellélőttem. Én magam ilyenben dolgozom jelenleg és elég stresszes. Szeretném hinni, hogy ez csak nálunk van így, de több helyről hallottam már, hogy ezek általában stresszesek.
Ha valaki tud még általában nyugodt munkaköröket/munkahelyeket, kérem írjon!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!