Debrecen és környéke gazdasági súlyát mennyivel növelik meg a BMW és a Continental beruházásai?
Nemsokkal.
Kecskemétről is azt hitték, hogy feltör mint a talajvíz. Aztán ugyanúgy nudli mint volt. Győr nem csak az Audi miatt élhető, hanem a környező beszállítócégek miatt is. Versenyeznek a munkaerőért.
Egy fecske nem csinál nyarat.
1#
Viszont több mint a semmi, de tény Győr e szempontból jóval jobb.
1
Kecskemét is sokat fejlődött, és rengeteg a beszállítócég is. Nem Győrhöz kell hasonlítani, hanem saját magához.
Debrecen jelenleg sem tartozik a szegényebb városok közé. Az adatait nagyon lehúzza a régió szegénysége.
Debrecen rendelkezik az egyik legjobb infrastruktúrával - gyakorlatilag minden van, vagy épül.
A BMW a legnagyobb buli nyilván.
De emellett most épül a Thyssenkrupp, a Krones, a Continental, a FAG, az InterTanker-EvoBus, a Forrest Office stb.
Ideje volt az ország keleti részébe is beruházásokat irányítani - de szerintem - most meg túlontúl Debrecenben koncentrálódik minden.
A BMW beindulása biztos hogy hatással lesz az ország munkaerő piacára! Debrecen szempontjából nagyon pozitívan.
Azt viszont nem tudom, hogy a fenti gyárépítések mellett is folyamatban lévő építkezésekre honnan lesz kellő mennyiségű építőipari munkaerő?
Mert már épül/építeni kezdik: a Nemzetközi Iskola, épül a Nagyerdei Strandfürdő, az Intermodális Központ, Egyetemi oktatási központ, Latinovits Színház, Zeneiskola, Repülőtér kifutó felújítása, guruló utak és új terminál építése, új bekötőutak, autópálya elágazások, az M35-ös befejezése, a Sámsoni és a 4-es utak négysávosítása, Teniszcsarnok, Állatkerti rekonstrukció stb. + a fenti gyárak...
Szóval nem tudom, hogy ezekre a munkákra honnan lesz elég munkaerő, mert ehhez még pluszban a Szabolcsiak is kevesen vannak. A lakásárak már felmentek...
A beszállítói bázis folyamatosan építkezik a Déli, a Határ úti Ipari Parkokban, plusz 100 hektárt igényeltek a BMW 400 hektáros területe mellé kifejezetten erre a célra!
A BMW csúszása két okra vezethető vissza: a Covid mindenhol bezavart a beruházásokba, gyártásokba.
A második - és legfőbb ok - az, hogy az eredetileg tervezett gyártástechnológia HELYETT a teljesen új, elektromos hajtásláncú gyártásra kell áttervezni ez egész gyárat - ami majd meg fog jelenni (pár éven belül) az Audinál és a Mercedesnél is Győrben ill. Kecskeméten!
Amikor arra jártam (nemrégen) építették az új vasutat, az új utakat, a szennyvízelvezetést, és a földmunkával, elektromos hálózatépítéssel végeztek.
8-as kicsit el vagy tévelyedve, meg a történésekkel is lemaradtál valahol. A BMW gyár területe és a hozzá kapcsolódó beszállító cégeknek kialakításra kerülő terület összesen 500 hektár ebből 400 a BMW-é 100 pedig a beszállítóké. Még egyetlen egy beszállító cég se jelezte, hogy oda települne, így nem is építkezik oda egyetlen cég se, a BMW se.
Kecskeméten is bezavart a Covid, mégis már felépült a tisztán elektromos autók gyártására szolgáló gyáregység és még idén megkezdik az elektromos autók gyártását, ugyanúgy vagy lemaradva a történésekről, mint ahogy a BMW gyár Debrecenben. :D
Amit látsz építkezések nagyon lassan haladnak, mivel nem sietnek sehova, és jelenleg más célja nincs, minthogy NER vállalatokat pénzeljenek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!