Egy egyetemet végzettnek miért jár több fizetés mint egy főiskolán végzettnek?
Ja. :) A gyakorlati életben nem használható elmélet. :) Mint például az első 120 kV-os kábelek Budapesten néha meghibásodtak kikapcsoláskor. Az egyetemre járók megtanulták, miért. Ki hol húzza meg a határt az elmélet és a gyakorlat között.
De egyébként amerre én jártam, ott nem láttam különbséget javadalmazásban a két kategória között.
Háááttt ... Én jártam egy főiskola szerűségre és most egy normális egyetemre járok ugyan azon a szakon.
Külföldi egyetemről van szó, ott az "Applied Sciences" egyetemek hasonlítanak a főiskolákra. BASc diplomát adnak a tradícionális BSc helyett ... az az nem lehet MScre menni, maximum ha eljársz egy Pre Masters programra.
Én úgy vettem észre, hogy a "főiskolán" kevésbé szorgalmas és felületes tudású emberek vettek körbe.
Pl.: Javával egy keretrendszerben kicsi virtuális robotokat programoztunk, amik egymással harcba száltak.
Az osztályban csoportokat alkottunk és mindenki vadul elkezdett gépelni. Összesen kb 5 db csoport volt. Mindegyiküknek a robotja egy mintát követve mozgott a képernyőn nem foglalkozva a többi robottal és a szerencsére bízták, hogy nyernek-e.
A kerektrendszerbe be volt építve egy ilyen scanner funkció, ami ha rá mutatott egy másik robora, akkor meghatározta a távolságot, hogy, hogy milyen irányban van.
Szóval azt vetettem fel, hogy írjunk egy olyan funkciót, ami kiszámolja, hogy milyen szögben kell melyik irányban elfordítani a fegyvert és hogy milyen erősen kell kilőni a lövedéket, hogy biztosan eltaláljuk.
Erre mindenki fogta a fejét, hogy " de, de azt hogyan tudnánk megcsinálni? Lehetetlen kiszámolni!" stb... én meg felvilágosítottam őket, hogy csak egy egyszerű koszinusszal vagy szinusszal (mindig összekeverem őket és most lusta vagyok utána olvasni) lazán meg lehet a szöveg találni a távolsátból meg az lovés erőséget kitudjuk számolni.
Továbbra is mindenki fogta a fejét. Oda hívták a tanárt és ő próbálta el magyarázni neki, hogy mit is mondtam, majd ez idő alatt megcsináltam és szerintem a mai napig nem értik, hogy pontosan mit is csináltam.
Amúgy a robokódot használtuk ha jól emlékszem.
Ezek után konzultáltam több tanárral, hogy pontosan milyen óráink is lesznek a következő években és pár napon belül rá jöttem, hogy abban az iskolában senkit sem tanítanak meg gondolkodni, csak éppen eleget, hogy egy cégnél elkezdhessen dolgozni.
Magyarul a technológiákat megtanítják. Azt, hogy hogyan kell egy android appot készíteni vagy egy szervert linux környezetben futtatni, de ezek az emberek egyből össze fogják magukat tojni ha kicsit is kilendítik őket a konfort zónájukból.
Az egyetemen meg azt vettem észre, hogy egyátalán nem tanítanak meg arra, hogy hogyan használj bizonyos technológiákat inkább egy alapot adnak, hogy később könnyedén önmagad tudj specializálódni arra amire szeretnél és nem fogsz órákon át a fejedet ha egy egyszerű problémába ütközöl.
Persze mindez egy szoftverfejlesztő szemszögéből...
7# Vagyok. Ha nem egyértelmű a válsz a történetemből. Döntsétek el, hogy melyik a fontosabb?
Ha valaki jó alapokkal bármit megtud tanulni és alkalmazkodni a munkakörnyezethez?
Vagy
Ha valaki tud egy bizonyos dolgot tud, kicsit sem flexibilis és nagy bajban lesz ha kicsit is kilendítik a konfort zónájából.
Ma már nincsen főiskola és egyetem, ez csak az intézmény formája.
Van BA/BSC diploma, ez az úgy alapdiploma.Ez megfelel a régi főiskolai végzettségnek.
Illetve, van a BA-ra épülő MA/MSC ez az ún. mesterdiploma.Ez felel meg a régi egyetemi végzettségnek.
Nyilvánvaló, hogy aki mesterdiplomája van, több pénzt kap, hiszen neki nagyobb a tudása.
De, bárki rakhat MSC diplomát, akinek van diplomája, az alapszak intézménye és a mester intézménye is különbözhet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!