Mi értelme a reklámoknak?!
Butaságnak tűnhet a kérdés, de engem komolyan érdekel. Oké, vásárlásösztönző - állítólag - de én elképzelhetetlennek tartom azt, hogy csak azért megvegyek valami vackot, mert valami ismert ember a kezében tartja egy plakáton és vigyorog. Ebben komolyan van haszon?! Nem értek ehhez, de elképzelhetetlennek tartom, hogy egy termék "azért" fogyjon jobban, mert valami ismert ember az arcát adja hozzá. Nem vettem több Szentkirályi ásványvizet csak mert Figo reklámozta...
Mi értelme ezeknek???
Pedig bizony, hogy vásárlásra ösztönöz: nagyon sok ismerősöm van, aki a tv reklámok alapján vásárol.
Mondjuk én immunis vagyok a reklámokra :D , soha nem az alapján vásárolok, sőt, nagyon-nagyon ritka, hogy olyan terméket veszek, amit reklámoznak - de nagy ritkán még rám is rám jön, ha pl. a tv-ben nyáron jégkrémet reklámoznak, akkor megkérdezem a fiamat: Te, nem kéne egy kis fagyit ennünk? :D
Szóval hidd el, van hatása :-)
Van nem egy ember, aki azért vesz meg valamit, mert "biztos jó, ha reklámozzák", ha híres emberrel megy a reklám, akkor meg ahhoz akar hasonulni, Ő is olyan akar lenni.
"Nem vettem több Szentkirályi ásványvizet csak mert Figo reklámozta... "
De lehet, hogy van olyan ember, aki belőtte nem vett Szentkirályit, aztán a reklám hatására kipróbálta, s mivel a Szentkirályi még jó is, azóta mondjuk azt issza.
Egyszerű pszichológiai értelme van, ha valamivel többet foglalkozunk, többet látunk az agyunk "betanulja" azt és sokkal könnyebben észrevesszük.
Ebből kiindulva vásárlók az "ismert" termékeket könnyebben észreveszik a polcon és megveszik azt.
Szóval, ha akár egy weboldalon feljön egy reklám, lehetséges, hogy nem is kattintasz rá, de egy pillanatra is ránéztél.
Amikor vásárolsz, ha láttad már valahol azt a terméket sokkal könnyebben ráfókuszálsz, illetve van akinek "ismerős", megbízható érzést ad.
Pl rengeteg gyógyszert reklámoznak, hétfőre kiderül hogy influenzás vagy kéne valami.. Mi jut eszedbe először? A neocitrán :D
Tehát lehet, hogy nem ugrassz azonnal a boltba mert megláttál valamit egy reklámon de amikor vásárolsz nagyobb eséllyel veszed meg azt.
Alapvetően nem csak "a reklám" hanem egy felépített marketing aminek része a reklám is.
Na meg elég ha csak a gondolatot elülteti a reklám. Nem attól fogsz rohanni megvenni a terméket. Viszont ha meglátod a polcokon, akkor az fog "ismerősnek" tűnni és hamarabb veszi le az ember, mint azt, amihez nincs semmi kötődése.
Vagy sokan vesznek a mai napig így telefont, Sony, Samsung mert az "márkás" és nem kínai.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!