Vannak köztetek grafikusok/modellezők?
Először is bocsánat ha rossz kategóriában írtam, nem találtam jobb helyet neki. {moderátor kérem helyezze át, ha tud neki jobb kategóriát }
Volna pár kérdésem azokhoz, akik értenek a vizuális tartalom tervezéshez-alkotáshoz, akár papíron/digitálisan, 2D/3D rajz és modellezés terén.
- Mivel foglalkoztok pontosan, milyen témák érdekelnek?
- Hány éve kezdtétek, és ezalatt az idő alatt véleményetek szerint mennyit tudtatok fejlődni?
- Hogyan tanultátok meg, vagy hogyan fejlesztitek magatokat? Otthon internet segítségével, vagy esetleg tanfolyam, iskola?
- Milyen komolyan űzitek ? (értem ezalatt, hogy csak hobbiból, vagy esetleg komolyabb szinten, akár pénzért )
- Van köze a munkátoknak, a foglalkozásotoknak ehhez?
-Mi a jelentősége ezen a téren a tehetség és a szorgalom faktornak?
Bocsi a lerohanásszerű kérdésözönért, de ezeket tudnom kellett.
Szia!
1. Én animátor vagyok, jelenleg inkább csak a 2D-s tudásomra van igény, de magamnak 3D-s dolgokat is készítek (ez utóbbit tanulom csak). Játék és rajzfilmkészítéssel is szívesen foglalkozom, illetve még képregényeket szeretek csinálni.
2. Gyerekkorom óta rajzolok, 2012-ben kaptam meg az első digitális rajztáblámat, de elég nagy szüneteket tartottam, olyan is volt, hogy 1 évig nem rajzoltam. 2015-től mondhatom azt, hogy rendszeresen rajzolok. Az animáció egy friss hóbort, mindig is érdekelt, de 2016 év elején kezdtem vele komolyabban foglalkozni. Úgy érzem, sokat fejlődtem, de nem eleget, jelenleg meg vagyok rekedve egy ponton, ahonnan nem tudok tovább fejlődni. Viszont már eljutottam oda, hogy nem utálom a rajzaimat, régen ez nem így volt, mert úgy éreztem, hogy nincs még meg az a stílusom, amit szeretni tudnék.
3. Rajz terén semmit se köszönhettem az állítólagos "művészeti" középsulimnak, így azt magamtól és speedpaint videókból, az animációt egyetemen tanultam meg illetve tanulom még most is.
4-5. Rajzfilm stúdióban dolgozom, de egyelőre csak szájszinkronos feladatokat kapok, később menetelhetek majd előre. De hobbiból is szívesen segítek be játékoknál/képregényeknél, ha olyan jellegű, ami közel áll hozzám.
6. Én kifejezetten úgy érzem, hogy nem vagyok tehetséges. A rajzos köreimben mindig is én voltam az, aki a gyengék között kullogott, és az egyetemre felvettek között is én kaptam a legkevesebb pontot. A véleményem szerint a tehetségnek mindössze annyi jelentősége van, hogy a tehetséges sokkal gyorsabban és egyszerűbben tanul, míg a tehetségtelennek mindenért vért kell izzadnia. Ilyen szempontból a szorgalmat nagyobb értéknek tartom, viszont mint szinte mindenhol, a kommunikáció és a kapcsolatok a legnagyobb kincs (főleg, ha egy kis szerencsével is párosul).
Sok sikert! Van valami oka a kérdéseidnek vagy csak szimpla kíváncsiság?
Több művészeti ághoz értek s imádom őket.
Jelenleg ami új felém érdekesen alakult ki.
Hobbiból mmorpg-játszok, megismertem egy társamat jobban. Mindkettem szeretünk alkotni. Elkeveredtünk egy témáig és kiderült van 3D nyomtatója, programokhoz ért, de nem tudta mihez kezdjen vele. Itt jöttem képbe.
Terveket, ötleteket adok, ő kivitelezi, én csiszolom/polírozom + eladást intézem.
Rengeteg lehetőség van a 3D nyomtatóban, nyomtatásokban (boros cimkék, névjegykártya, fotók, bögrenyomtatás stb).
Kis gépkezelés, grafikai tudás/szépérzéket igényel.
Pl kivitelezte a baba kanapét nyomtatva én pedig kárpitoztam is azt. Sok ötletem van még.
Ami kipattan a fejemből, csinálok 1. példányt azt befotózom s ha van rá vevő csinálok/csinálunk még.
Amire rácuppantak karácsony előtt az a mostanában kiadott ajándék dobozaim (műanyag+textíl alapanyagokból). 5szögű alapú teteje összeköthető, ami fentről nézve csillag alakú -ezüst/arany szegély.
Külön kérésre extra méretben is, vagy egyedi méretre is.
Legnagyobb 40cm átmérőjű alap,30cm magas +az összehúzható teteje.
Az átlagos méretűből 1 hét alatt 27 db kelt el (ami 1800ft/db)
Alig 30perc alatt megvan a kiszabás/vágástól az összevarrásig (csináltam sablonokat)
Amint elmúlik egy nagyobb ünnep tervezek a következőre.
Én hobbiból kezdtem egy játékhoz modellezni, netről magamtól tanultam, aztán volt egy olyan minőségű amiért mások pénzt kérnek (egészben, textúrázott, animált modell, hangok, működés, játszható a játékban), úgyhogy én is kértem, egész sikeres lett, sokan dícsérik,és sok pénzt is hozott :)
3 év lightos tanulgatással jutottam el a modellezésben, textúrázásban viszonylag magas szintre, és a modellezést nagyban megkönnyíti a jellegrajz/műszaszaki rajz alapján "rajzolás".
3ds max, sketchup amiket nagyrészt használtam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!