Ha egy cég elad egy általuk is elismerten alaptalan követelést egy követeléskezelőnek (a személyes adataimmal együtt), azzal mit lehet tenni?
2010 elején volt egy MÁV-START-os pótdíjam, amit egy BKV sztrájk miatt bérlethosszabbítás miatt kaptam - a jegyvizsgáló nem volt teljesen tisztában a hosszabbítással. Már akkor is a "nem értek egyet" lehetőséget húztam alá az utasleadási lapon, illetve direkt ráírattam, hogy mettől meddig érvényes bérlettel rendelkeztem.
Ennek ellenére több mint fél évvel később fizetési felszólítást kaptam, ekkor felvettem a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal. Az ügyfélszolgálat megírta nekem, hogy igazam van, elnézést, a követelésük így alaptalan.
Még kaptam 1-2 értesítést a "tartozásról", amikkel én már nem foglalkoztam, miután elismerték a jogtalanságot. Ezek emlékeim szerint már legalább 5 éve nem jönnek (amúgy sem könyvelt küldeményként jöttek, szóval abszolút követhetetlen), tehát szerintem ez már el is évült.
Ennek ellenére így 7 és fél év után egy követeléskezelőtől kaptam meg ezt a tartozást. Felvetődött bennem, hogy egy elismerten jogalap nélküli követelést hogyan lehetséges eladni egy követeléskezelőnek? Kifejezetten az zavar, hogy a személyes adataimat átadták egy harmadik személynek, holott szerintem még csak az adatkezelésre sem lettek volna jogosultak, nemhogy az adatok továbbadására.
"Az ügyfélszolgálat megírta nekem, hogy igazam van, elnézést, a követelésük így alaptalan. "
Ezen írást ajánlott tértivevényesen elpostáznám a követeléskezelőnek.pont.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!