A Ferrarinál ezek az emberek milyen végzettséggel dolgoznak?
https://www.youtube.com/watch?v=H_HK-9caQ4g
Elég komoly precíz munkavégzésnek tűnik és logikusan azt gondolnám, hogy egy ilyen presztízsmárkához csak a legjobbakat veszik fel, de másrészt ez ugyanúgy egy összeszerelő üzemnek tűnik és főleg a nőci (aki 1:00-nál valami belső borítást készít) esetében nem tudom elképzelni, hogy egy diplomás ember ilyen munkát végezne. Persze a fizetés biztos álomszintű, de fogalmam sincs milyen szintet és végzettséget kell elérni, hogy valaki itt dolgozzon.
A kárpitozást, karosszéria összeszerelést szakmunkások és betanított munkások végzik, ahogy mindenhol máshol
Viszont ezekben a manufakturális gyárakban (nem csak a Ferrarinál, a szomszéd ausztriában a Magna is így dolgozik a kis szériás bérgyártásokon) a kocsik készítésénél is rengeteg mérnök van, szemben mondjuk egy Suzukival vagy Mercivel.
Ennek az az oka, hogy nem klasszikus futószalag van, ahol mindenki kvázi 1 alkatrészt beilleszt, és megy tovább a munkadarab, hanem egész motorokat szerel össze pár ember, másrészt nagyon gyakran változik, hogy éppen mit csinálnak, amíg egy átlag autógyárban 1-2 típus készül, és mindenki ahhoz ért, addig ezekben a gyárakban akár napon belül is típust váltanak, ehhez pedig nem elég a betanított munkás tudása, aki annyit tud, hogy azt az egy darab alkatrészt a helyére pattintja.
Cserébe persze a bérezés is olyan, és ez látszik az autók árában is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!