Mennyire kell jól beszélni idegennyelveken, ha az ember SSC-ben szeretne dolgozni?
A magas szint SSCben a folyékony, magabiztos nyelvtudást jelenti, angolul általában alapból, de mellé sokszor keresnek más nyelveket is (bár nem mindenhol).
Ha csak angoltudást igénylő munkakörre jelentkezel, akkor tényleg meg kell értened az angol/skót/ír/ausztrál ügyfelet is például, a helyesírásoddal és fogalmazásoddal sem lehet gond, ugyanis írásban is rengeteget kell kommunikálni.
Ha például angol+francia nyelvű munkára jelentkezel, akkor a folyékony angol mellé ugyanúgy folyékony francia kell, nem lehet félreértés, amikor hivatalos dokumentumokat kell olvasnod és megértened, tudnod kell helyesen és érthetően írni és fogalmazni az adott nyelven, vagy akár megértetned magad beszállítókkal, ez már munkakörfüggő.
Több SSCben dolgoztam már, nem volt olyan kollégám, aki ne beszélte volna magabiztosan és folyékonyan az elvárt nyelveket, amit már interjún ellenőriztek. Legtöbb helyen az interjúk is angolul mennek, ha pedig nemcsak angol az elvárás, ilyenkor egy anyanyelvű ember szokta elvégezni a nyelvi tesztet és beszélget a jelentkezővel.
Először csak angolos munkaköröm volt (épp az angolos csapatban volt üresedés), oda-vissza kellett tudni a nyelvet. Aztán munkakört váltottam és már nem az angol piacra dolgoztam, itt kőkeményen kértek a második nyelvet, bizony minden nap kellett használnom - adott nyelven kellett levelezni, hívásokat intézni, dokumentumokat olvasni és verifikálni, stb. (több olyan beszállítónk van, ahol nem beszélnek angolul). Azóta pedig már szintet léptem és "bedolgoztam magam" project management munkakörbe, ide megint csak az angol kell.
Viszont a napod nagy részében az angolt fogod használni, szóval ha nyelvekkel szeretnél komolyabban foglalkozni, akkor egy SSC nem a legmegfelelőbb környezet.
2. voltam
Komolyan az eszem megáll a gyakorin: valaki kérdez valamit, válaszolnak rá (én is tanultam belőle) és amikor megköszöni ezt a valaki, akkor a köszönetet lehúzzák 23 %-ra:
"Köszi.
A válasz 23%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 92%-ban hasznos válaszokat ad"
Ennyire gáz itt a gyakorin, ha valaki megköszön valamit? Ilyenért lehúzni egy választ? Fordított világban élünk?... :-(
Ráadásul még a kérdése is kapcsolódott a kérdező kérdéséhez...
Hidd el, nem magam miatt... Azért, mert sokszor olyan hasznos válaszokat is lehúznak pusztán szórakozásból, ami után aztán nem tudja a kérdező, hogy melyik a jó válasz, melyik a rossz. Abszolút nem tükrözi a valóságot, így a kérdező nem tudja eldönteni, melyik igaz, melyik hasznos.
A múltkor pl. valaki feltett egy kérdést, jött egy "lehúzó banda" - nem, nincs üldözési mániám :D - és 6 különböző válaszból mind a 6 58 %-os lett. Pontosan mindegyik ugyanannyi...Főleg hétvégén tapasztalható ez a jelenség.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!