Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » Mi értelme az olyan egyetemi...

Mi értelme az olyan egyetemi szakoknak, amelyek elvégzése után a szak mindegyik hallgatója (vagy legalább 80-90%-a) kilátástalan munkanélküli/hajléktalan csöves/szalagmunkás lesz?

Figyelt kérdés

Szám szerint 14 csoporttársammal végeztem azonos időpontban ezen az egyetemi BSc szakon. Plusz körülbelül 10 felsőbb éves, akik ilyen-olyan okokból csúsztak és később tudtak végezni. Ráadásul többféle szakirányon, amelyek egészen más, egymáshoz nem szorosan kapcsolódó szakterületet fednek le.


Na most konkréten egyetlen árva emberről nem tudok, aki elhelyezkedett volna a szakmában vagy akár bármilyen, legalább középfokú végzettséget igénylő munkakörben! Pedig mindegyikükkel tartom valamilyen formában a kapcsolatot, akár személyesen, akár interneten, vagy csak közös ismerősön keresztül értesülök dolgokról. Mindenki totál kilátástalan, nulla eséllyel munkát találni. Legtöbbünk az átképzésben látja a legnagyobb reményt, de ez így 22-23-24 évesen elég gáz.


Tovább lehet tanulni MSc szakon, de arról ugyanolyan tapasztalatokat hallottam, a végzettek sehol nem tudnak elhelyezkedni egész egyszerűen, így sok értelmét nem látom, főleg mert az ország másik felén van és tetemes költségeket emésztene fel. Konkrétan a tanáraim se nagyon tudtak tanáccsal szolgálni, csak hebegtek-habogtak, hogy elvileg lehet vele munkát találni, még ha nem is szorosan a szakmához kötődően, meg alacsony fizetésért, de semmi konkréttal nem tudtak szolgálni!

Korábban végzettek se dolgoznak sehol, többségük otthon ül és nem tudja mi lesz vele, akadnak akik külföldön mosogatnak, felszolgálnak, szalagmunkáznak vagy elkezdtek egy másféle BSc szakot. Olyannal is beszéltem, aki az MSc mellé PhD-t is végzett, de semmi, egyik napról a másikra tengődik, kapott óraadói állást, de nulla fizetését, így otthagyta.



Kérdés, mi a jó fenének ez a szak? Nem elég, hogy átverés az egész, mert a felvételi tájékoztatóban és a beiratkozáson is kecsegtettek azzal, hogy el lehet vele helyezkedni rengeteg helyen, másrészt minek fizetik a tanárokat és az állami ösztöndíjat, ha semmi értelme a szaknak, az ott megszerzett tudás nem hasznosítható a munkaerőpiacon?


2016. nov. 24. 19:12
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:
16%

Mindenki magàért felelôs.


Figyelni kell mi van a vilàgban,mire van kereslet,és olyan szakmàt végezni.


Mindenki magànak köszönheti ha olyat vàlaszt ami a kutyànak sem kell.

2016. nov. 25. 08:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:
20%

Istenem, nem hiszem el, hogy megint te nyekeregsz.

Ilyen életképtelen embert nem hordott a hátán a föld.

Mondok neked valamit. A főnököm fizika szakos gimnáziumi tanár. Jelenleg irodavezetőként dolgozik. 300 nettóért (minimum).

Kérdés?

2016. nov. 25. 12:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 nobile86 válasza:
59%

Kedves Kérdező,

Igyekszem válaszolni, de kérdezni is fogok. Előbb a kérdések:

Mi szeretnél lenni?

Az a konkrét szakma amit a jelentkezéskor vagy az egyetem elvégzése közben gondoltál magadnak még a vágyaid közt van?

Ha igen, akkor én néznék a helyedben külföldi továbbképzéseket, ösztöndíjakat, gyakornoki helyeket, ahol olyan tapasztalatot szerezhetsz amivel visszatérve tarolsz, vagy legalábbis lesz egy fix melód olyan munkakörben amit szívesen csinálsz, már ha haza jössz és nem kint helyezkedsz el szakmmán belül.

Az ilyen szakoknak az az értelme, amiért te is bejelölted.

Feltételezéseim szerint vmi érdekelt, vagy érdekel abból amit tanultál, tehát nem a szak értelmetlen. Az a baj, hogy az embernek a saját tanszékén nem mondják meg a tanárok hogy figyi, mi vagyunk kb. 15en itt tanítjuk a földtudomány alapjait és ezt a tudást neked is átadjuk, de qrva nehéz lesz vele vhova menned, mert ez nem orvosi, nem mérnöki, nem nyelv szak, amiből pl. egy felsőfokú, vagy bsc is elég.

Képzeld el ha a köztudatban lenne az hogy adott szak mennyire nem keresett. Akkor valszeg a te tanáraid sem lehettek volna tanárok hisz nem választották volna ezt, gondolom.

Én is láttam olyan oktatókat akiket sokkal jobban elbűvölt a saját tanszéke ahol tanított és a való élet helyett ilyen kis szakkör jelleget vett föl az egész ahol sokkal fontosabb volt az elmélet és a találgatások a diákokkal, mint az hogy arra készítsen fel hogy ezzel miután megkapod a papírt igazából mit is tudsz majd csinálni? A másik kedvencem az volt amikor a 0 kredites ált köt tárgyakat oktató tanárok olyan komolyan vették a részvételt mintha szigorlati felkészítő, diplomavédés, vagy szakos tárgy lett volna.

Ha nem akkor irány a multi vagy olyan okj ami 1-2 éves és szakmát ad! Az egyik válaszoló is említette, de körülöttem is igen sok az óvped, a német-magyar szakos tanár, a térképész és a volt földrajz szakos.

Én olasz bölcsészetet végeztem, úgy mentem neki hogy nah, majd én tanár leszek, erről majd később, viszont tudtam, hogy mindenképpen az olasz nyelv, vagy más nyelvek is szerepet fognak játszani a munkámban, bármi legyen is az, ez szerencsére jelenleg is így van.

Az egyedtem alatt találkoztam kb. 8-10 éve 1 db osztatlan képzést végző művtöri-asztrálfizika-ógörög szakos hallgatókkal, akiken az látszott hogy nagyon kellemesen elvannak a langyos kis tócsában, szülők úgyis mindent a fenék alá...

Viszont olyannal is találkoztam, aki tanulmányokkal töltött időtől független csalódott volt, bármely szakon is legyen, nem azt kapta amit várt, mert rájött olyan szakot végez aminél az alap diploma nem elég, mert kutyába se vesznek, ahhoz pedig hogy partnernek tekintsék 3 dr.kéne a neve elé, és 5-10 évnyi tapasztalata kéne hogy legyen.

A 2. évben már tudtam nem leszek tanár, több, igen későn felismert okból:

1. Tanári fizetés? Tényleg? Komolyan? 80-110-000 jó Magyar forintal szúrják ki a szemem úgy hogy a jövő nemzedékét oktatom, és még lehetne sorolni hogy ki kiáltanak fel így elkeseredésükben, látva azt milyen, a "gazdagság ne továbját" jelentő fizuval ösztönöz az állam. Zsír! Eldönthetem hogy megfagyok, vagy éhen halok. :d

2. Zavarna hogy 30-35 gyerekből kb. esetleg 6ot érdekelne komolyan az olasz nyelv, hacsak nem olyan gimibe kerültem volna ahol eleve mindent olaszul tanítanak.

Zárszóként még csak annyit, rengeteg olyan emberrel találkoztam, szobatársam is ilyen volt, akik tűzzel-vassal kiálltak a szakuk mellett, és ők csak itthon, csak hazai berkekben, és igenis ők csak törivel, irodalommal hajlandóak foglalkozni, és mekkora hazaáruló nyomorék vagyok amiért külföldben, vagy multikban gondolkodom, hát mit képzelek magamról?

kb. 5-6 éve beszéltünk utoljára, viszont pár hete beszéltem közös ismerőssel, aki elmondta hogy az egykor vidám, hazaszerető kissé molett srác ugyan Magyar helyen dolgozik, és a legjobb tudása szerint történelemmel foglalkozik, de alig keres 100at havonta, totál lefogyott és depressziós hogy ennyire nem értékeli a saját hazája. Mondhatnám hogy nem megmondtam?

2016. nov. 25. 17:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim ***** válasza:
84%
Utolso hagyd, ez egy visszatero kerdezo es ugyis mindenre lesz egy okos valasza meg kifogasa.
2016. nov. 25. 18:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim ***** válasza:
Semmi, mégis ezrével képzik ki pl. az agrármérnököket is akik közül csak azoknak lesz állása akiknek olyan a családi háttere. Néhányan eltudnak helyezkedni protekciós hivatali állásokba, tukmálóknak, kft-hez a a maradék 60% meg les a végén mint Rozi a moziban, hogy mire is ment el 5-6 év? Az egyetemek érdeke a túlképzés, nem tudnának fennmaradni hallgatók nélkül . Ki merné azt kimondani ebben az agrár jellegű országban, hogy fele ennyi agrármérnök hallgató is bőven elég?
2016. nov. 26. 18:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!