Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » Ennyit számít a jó test?

Ennyit számít a jó test?

Figyelt kérdés

[link]


Most olvastam, hogy a Palvin Barbara 1,1 milliárd forintot keres évente. Hogy kereshet ennyit modellként? Mit tud ez a csaj, 23 évesként hogy egy hónap alatt annyit keres, amit én egész életemben fogok összehozni? :(


Azon kívül, hogy jól néz ki. Nem igazságtalan ez???


Ilyen sokat ér egy jó test manapság? És mégis ki fizet ennyit a fotóiért?



2016. okt. 18. 21:17
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:
100%

Az a baj a gondolatmeneteddel, mintha azt mondanád, hogy az általad is említett Hosszú Katinka ~30 perc úszással keresett 135 milliót Rióban + élete végéig az életjáradékot.


A valóságban ahogy a sportolók gyerekkoruk óta évi 365 nap edzenek egész nap, úgy a modellek is kisgyerek koruk óta edzenek, tanulnak és szenvednek a diétával, azzal, hogy mindig tökéletesen nézzenek ki, stb... egész addig, amíg vissza nem vonulnak.


Még egyszer, nem gondolom én sem, hogy arányos a fizetség, viszont ezt bármelyik TOP sportra / szakmára lehetne mondani. Egy vezérigazgató fizetése sem arányos az elvégzett munkájával.

2016. okt. 19. 19:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:
27%

Lehet, hogy igazságtalannak tartod, pedig nem az.

Mondok pár példát.


1, Képzelj el egy gyárat. Abban vannak a dolgozók, amik bizonyos terméket szerelnek össze. Vannak a sorvezetők akik a dolgozókért felelnek. Nekik legyenek a feletteseik a mérnökök, majd annak az osztályvezető, illetve legyen legfelül a gyárigazgató.

Mi a sori dolgozó felelőssége: Tételezzük fel, hogy rosszul szerel össze valamit, dolgozói hibát követ el, hibás lesz egy termék, végellenőrzésnél kibukik, kuka.

Mérnök felelőssége: pl. rossz gyártási technológiát használnak, sok a selejt vagy túl magas a ciklusidő. Ezt már érzékelheted, hogy sokkal nagyobb kieséssel jár egy ilyen volumenű hiba, mint egy rossz darab elrontása.

Gyárigazgató az meg már gyakorlatilag mindenért felelős. Nem csak a gyári dolgozókért, hanem a partnercégekért és a vevőkért is. Én már hallottam olyan esetről is, hogy egy gyárigazgató félreérthető kijelentése miatt elpártolt az egyik vevő valamelyik cégtől és így több száz millió eurós beruházástól esett el a cég, nyilván azonnal kirúgták.


2, Feltalálom a repülő légdeszkát vagy a teleportot. Mivel ennek a tudásnak csak én vagyok a birtokában, ezért nyilván én fogom szabadalmaztatni a technológiát, én leszek a piramis csúcsán. Nem azért leszek multimilliárdos, mert olyan sokat dolgoztam, hanem azért mert olyan tudásnak voltam birtokában, aminek másik 7 milliárd ember nem. Ha most vonatkoztatok arra, hogy szinte bármilyen ember el tud végezni egy operátori munkát, akkor annak nyilván kevesebb bért fizetek, mintha van egy ember aki ismer egy nagyon ritka programozási nyelvet (pl. ismerje 10 millió magyarból 50), akkor nyilván megfizetem neki a 10-20-szoros bért mint egy olyan munkásnak akit bárki helyettesíthet.


3, Beszéljünk kicsit a marketingről. Ha Tóth Mariskával reklámoznék egy L'Oréal terméket, aki teljesen átlagos kinézetű, akkor valószínűleg rengeteg ember átpártolna egy másik termékhez. Ennek különféle pszichológiai okai vannak, ne menjünk bele. Ez a döntés több milliárd eurós veszteséget jelentene a cégnek. Szerinted mi éri meg jobban? Megfizetni 100 millió ft-ot egy szép modellnek havonta vagy pedig elesni az ennél 100x vagy 1000x nagyobb bevételtől? Szerinted miért éri meg egy szponzor cégnek évente több millió euróval szponzorálni egy klubcsapatot? Szerinted miért kerül 1 perc reklám 30 millió ft-ba, az RTL Klubon? Vagy 5 másodperc reklám másfél milliárd ft-ba a Super Bowl ideje alatt. Hidd el az óriás cégeknek ez többszörösen megtérül, különben nem csinálnák.


Visszakanyarodva az 1. ponthoz. Ott a gyárigazgató a kisujját nem mozdítja egész nap, legfeljebb ha fikázik vagy megvakarja a fenekét, a sori munkás meg lelkét kidolgozza nap mint nap. Mit fizetnek meg?


A felelősséget. A munkát nem. Ezt jobb ha letisztázod magadban, mert így működik a világ.


Ha pedig valakinek hírneve van, az nem pótolható egy mezei kisemberrel. Gyakorlatilag a hírnév is egy felelősség. Csak az már több millió emberre kiterjedő.

És minél inkább globálisabb, minél inkább kiterjed a világra, minél több embert érint a világon, annál súlyosabb euró vagy dollármilliárd értéket fog eredményezni.

2016. okt. 19. 19:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:
63%

Ha már szóba került.



A L'oreal Magyarország 44.7 millió árbevételt ért el.


Világszerte ezeket a számokat tudja a cég:

Revenue Increase € 25.257 billion (2015)[1]

Operating income

Increase € 4.388 billion (2015)[1]

Profit Decrease € 3.297 billion (2015)[1]

Total assets € 28.219 billion (2014)

Total equity € 20.005 billion (2014)



Nem nehéz kiszámolni, hogy itt egy 4M $-os kiadás akár másodperceken belül megtérülhet, ha mindösszesen 1-2% kereslet növekedést ér el egy cég egy modell segítségével.

2016. okt. 19. 19:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim ***** válasza:

bocs, helyesen az érték €-ban van, tehát


A L'oreal Magyarország 44.7 millió € árbevételt ért el.

2016. okt. 19. 19:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim ***** válasza:

pontosan ahogy #13 írta. a modellek (főleg, akiket egy márka arcának választanak) hatalmas mértékben hozzájárulnak a bevételnövekedéshez, illetve a bevétel fenntartásához. a munkáért járó juttatás pedig ezen a szinten pláne nem (csak és nem elsősorban) azzal áll arányban, hogy mennyi az elvégzett munka mennyisége, hanem hogy mennyi hasznot hoz a cégnek.


ha csak egy sarki bolt egyszeri dekorálásához kell egy kép, akkor jóval kevesebbet ér a kép cégnek, így a modellnek sem fizetnek érte annyit. ha nem csak dekorálják a boltot vele (kép a falon), hanem reklámozzák is a boltot (plakátokon, újságokban ösztönöznek vele, hogy ott vásárolj), az már lényegesen többe kerül, mert a képk közvetlenül hozzájárul a bevétel keletkezéséhez is azzal, hogy becsábítja a vevőket a boltba. ha több boltot is reklámoznak vele a városban, akkor mégtöbbet ér, ha nem csak helyi, hanem országos szinten használják reklámra mégtöbbet, ha nem csak országos, hanem világszerte egy világcég használja, akkor meg ezek a számok hatványozódnak.


ahhoz, hogy pont őt válasszák ki meg kell a jó alak, különleges vonások, jó kapcoslatok, jól felfuttatott karrier, jó referenciák, meg egy adag szerencse is. a lényeg, hogy akik a döntést meghozták, őt választják és így neki fizetnek érte, nem másnak.

2016. okt. 30. 01:25
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!