Kamionsofőrök! Mi a helyzet a rakodással?
Hát nem éppen a sofőr dolga nemzetköziben. Elfordul, hogy békázni kell, vagy besegít az ember, hogy haladjunk, de egyáltalán nem a sofőr dolga.
A rakodást irányítani és a rakományrögzítés, az okmányok átvétele és ellenőrzése a dolga.
Akkor is a dolga lenne, ha nem palettás áru lenne, hanem 25 tonna tégla? Azt is rakja le egy szál sofőr, mert az az ő dolga?
"Az áru tényleges mozgatása – eltérő megállapodás hiányában – a feladó és a címzett feladata! Az eltérő megállapodásról a gépkocsivezetőt tájékoztatni kell! A gépkocsivezető/fuvarozó csak saját felelősségére vállalkozhat a rakodásban való tevőleges részvételre!"
"Minden rakodás közben bekövetkezett árukárért a rakodást végző tartozik kártérítési felelősséggel az áru tulajdonosa felé."
"A fuvarozó felelősséggel tartozik a rakodás irányításáért. Az áru rakfelületen való elhelyezését, elmozdulás elleni rögzítését, a rakomány egyenletes, a jármű közlekedésbiztonságának megfelelő terhelését biztosító elosztása és ezzel kapcsolatos munkafolyamatok irányítása a gépkocsivezető feladata!"
Vannak persze speciális területek, siló, tartálykocsi stb. ahol az feladónak/átvevőnek egyszerűen nincs szakértelme ahhoz, hogy a kocsit leürítse, ott értelemszerűen a gkv végzi ezt.
De a dolog nagyon nem úgy van: "hogy hát a rakomány magától nem fog lejönni a kocsiról".
Én meg nem fogom leszedni kézzel adott esetben a 100 millió forintos ipari robotot, hogy rám verjék ha valami baja lesz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!