Közlekedésmérnöki diplomával mennyire nehéz/könnyű állást találni akár Magyarországon, akár máshol az EU-ban?
mérnök
knorr német fék fejlesztő
bosch
Akkor ha jól látom a dolgot, egy bizonyos mértékig gyakorlatilag mindegy, hogy valakinek milyen műszaki/mérnöki diplomája van (legalábbis az elhelyezkedés, és annak nehézsége szempontjából)?
Igazából a közlekedésmérnökin kívül a járműmérnöki szak még az, ami jobban érdekel, viszont sok helyről hallom azt is, hogy ki kéne használnom a tudásomat, és inkább valami nehezebb, "komolyabb" helyre menni, pl. a mechatronikai szakra.
Nem mindegy milyen mérnöki diplomád van, csak annyit mondtam hogy a gépész és a közlekedésmérnök az alapozó tárgyakat tekintve azonos. A villamos, vegyész, építész, építő, informatikus értelemszerűen teljesen más, mégis műszaki...
Aki meg azt mondta, hogy menj inkább mechatronikára mert okos vagy és az nehezebb, az szimplán hülye. BME-n a közlekedésmérnöki karon nagy a szopatás mindenhol, a gépészmérnöki karon belül gépészmérnöki szakon szintén nagy a szopás, viszont a gépészmérnöki karon belül mechatronikai mérnöki szakon sokkal kevésbé. Szóval a mechatronika ha így nézzük könnyebb.
Szerintem amit te járműmérnökként emlegetsz, az ugyanúgy a közlekedésmérnöki karon van, csak a szakirány járműgépész vagy valami ilyesmi, de ebben nem vagyok biztos. Bár BME-n biztosan nincs külön közlekedésmérnöki és járműmérnöki kar. Csak közlekedés.
A válasz egyszerű: arra menj, ami jobban érdekel. A mechatronika inkább villamos és gépész tárgyak keveredése, sok elektronikával, automatizálással, robotikával, ilyesmikkel. A közlekedésnek meg több ága van ami az adott járművekkel foglalkozik, vasút, vagy hajó, vagy légi, közút..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!