Megéri stewardessnek menni?
Ma már szerintem nem éri meg Stewardesnek elmenni..mert túlkínálat van belőlük.Felhígult a szakma.
Én mondjuk fiúként döntöttem el hogy ez lesz a hivatásom :D Tehát Steward lettem.
Amikor én elkezdtem még kapva kaptak az emberekért. Ma már k*rvára válogatnak és még a válogatottból is még egyszer válogatnak.
Nem tudom honnan szedtek ennyi badarságokat amiket leírtok de tegyük tisztába.
1,A pénzed függ a szektorok (utak) hosszától.
Nyilván low cost viszonylatban kevesebb, short/medium haul és long haul esetén magasabb. Ultra long haul járaton meg egyenesen hallod ahogy csörög a sok sok cash :)
De a közös, hogy mindkettőnél az ajtó zárás és nyitás között eltelt idő adja a fizetés nagy részét.
2,Ma már bekerülni egy öböl menti társasághoz elég nehéz. Alapnak mindenképp ajánlok pár év "fapadozást"
3,De ugyanakkor ajánlom Ázsiát is.Ott nincs annyi szabály a dolgozóra nézve mint az öböl menti társaságoknál. Én is ott repülök.
4,Ha egy komolyabb társaságnál kapsz állást akkor a rangsor alján kezded. Afféle betanulás,és a legszarabb járatokra osztanak be. Nem a kib..szás miatt,hanem hogy megszokd.
Én kifejezetten utáltam az indiai és afrikai járatokat. Sok igénytelen és büdös ember,de majdnem 2 évig őket szagoltam.
Aztán rákerültem az európai járatokra, főleg a presztízs útvonalak (London,Frankfurt,Párizs stb)Néha egy egy gagyi ojrópé városka.
Itt bő 3 évig dolgoztam,ami nem volt rossz mert nagyon sokszor voltak magyar utasok is, így külön öröm volt magyarul beszélgetni egy ázsiai társaság gépén :D
Ezután kb. 1 évig ázsiai járatokon dolgoztam,ami azért volt vicces mert volt hogy naponta 3x fordultunk A330 és B777 gépekkel ilyen 40-60 perces járatokon.
"Ütötték vágták" a gépet, és 30 perc alatt berakodtak és betankoltak minket.
Több mint 6évvel azután hogy elkezdtem dolgozni ennél a társaságnál átkerültem senior kategóriába.
A senior kategória egyrészt jelenti az adott járat "senior cabin attendant" pozícióját,és ezen kívűl rugalmasan eldöntheted milyen földrészre szeretnél repülni 6 hónapra előre.
Így én jelenleg Ausztrália ott alvós járatain illetve havonta 7 x az extra long haul járatokon, ami a 15-16 repült órát meghaladó járatot jelenti.
A világból annyit látsz hogy éppen ki nyit ajtót és pont. A legtöbb járat 2 órán belül visszaindul mert dupla személyzettel repülünk.
Ott alvós járaton meg hoz visz a busz,bambulsz ki magadból azt inkább alszol,mert másnap visszaérve a bázisra egy 16órás járat vár rád :D
Ott alvós járat esetében van 5-7 órád pihenni. De piázni vagy szórakozni nem tudsz,mert kora este leszállsz de kora hajnalban már repülsz vissza.
A fizetésre viszont nem panaszkodom no meg a plusz juttatásokra mint például a bővített szabadság keret, tripla ingyen jegy.Kedvezményesen autót is kaphatsz,van jóléti csomag,konditermi bérlettel és évenként emelkedő alapbér valamint éves prémium.
Meg olyan apró dolgok mint például hogy anyukám születésnapjára küldött a cég egy köszöntő képeslapot..
Ha az eddig lehúzott 8 évemhez hozzádobom a lowcost éveket akkor már több mint 12 éve repülök.
De nem bántam meg hogy ilyen messze kerültem Egertől :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!