Informatikus vagy belföldi kamionsofőr?
Informatikus:
- kezdő fizetés nagyjából ugyanaz, mint a sofőrnél
- később a fizetés lehet kb. 50%-kal magasabb
- stresszes (határidő, munka utáni tanulás, állandó továbbképzés)
- tanulási idő legalább egy főiskola
- sokszor idióta, frusztrált vagy áskálódó kollégák
- ott ülsz egész nap a főnök mellett, állandóan agyalni kell
- nagyvároshoz (fővároshoz) kötött
- idősebb korban, család mellett nehéz lépést tartani a szakmával
- ingerszegény irodai környezet
Kamionsofőr (belföldi, aki minden nap otthon van a családjánál, azaz ugyanannyit van távol, mint egy informatikus):
- elég egy pár hónapos tanfolyam
- fizetés idővel elmarad egy informatikusétól
- érdekes, változatos "munkahely", ahová a gyerekedet, feleségedet is magaddal viheted
- nincs melletted közvetlenül főnök, idióta kollégák
- hallgathatsz rádiót, zenét, nincs stressz, maximum múló,rövid ideig tartó.
- több mozgással jár, még ha majdnem annyit is ülsz, mint a számítógép előtt
- idős korban is végezhető
A mérleg nálam a belföldi kamionsofőr felé billen, egyszerűen nem értem, miért sztárolják annyian az informatikus szakmát.
Nem értem a kérdést, ha inkább kamionsofőr szeretnél lenni legyél az! De egyik, hogy még számos opció is létezik. A másik, hogy belföldi fuvarosként azért nem túl változatosak az útvonalak, hidd el egy idő után rohadtul megunod. A harmadik meg, hogy vannak akiknek nem hátrány, hogy használni kell az agyukat ;)
Az öreg korban is végezhetőről meg még annyit, hogy ha jól sejtem most olyan 20 év körül lehetsz. Mondjuk 40 év múlva már könnyen el tudom képzelni, hogy nem lesz szükség kamionsofőrökre, mert addigra autonóm autók/kamionok lesznek. De valószínűleg nem is kell addig várni, elég 20-30 évet ahhoz, hogy ezek igazán elterjedjenek!
Idős korban pont hogy esélyesebb, hogy nem vezethet, ez rossz példa tehát.
Agyilag teljesen ép a 70-80 éves is. Feltéve, hogy nem csak autot vezetett 40 évig hanem edzette az agyát. ;-)
A fizu pedig IT-ban sokkal jobb.
Idegeskedés is inkább sofőrre jellemző aki csak gyorshajtassal tud odaérni.
Ha egyaltalan felmerult benned a kerdes, szinte biztos, hogy az IT a te utad. :)
Kamionsoforokre szerintem mar 5-10 even belul sem lesz szukseg az autonom jarganyok miatt.
"- ott ülsz egész nap a főnök mellett, állandóan agyalni kell "
Ne3m igaz.Simán dolgozhat távolról is, akár egy parkból. Csak netre meg laptopra van szüksége.
" ott ülsz egész nap a főnök mellett, állandóan agyalni kell "
Miért baj, ha ott a főnök? Ez az 1 sor 100%-ban Magyarország...
"-kezdő fizetés nagyjából ugyanaz, mint a sofőrnél"
-Nem tudom, hogy pontosan mennyit keres egy pályakezdő sofőr, de kétlem, hogy annyit, mint egy programozó.
"- később a fizetés lehet kb. 50%-kal magasabb"
-Többszöröse is lehet.
"- stresszes (határidő, munka utáni tanulás, állandó továbbképzés)"
-Szerintem a kamionsofőr többet stresszel, hogy odaérjen időben.
"- ott ülsz egész nap a főnök mellett, állandóan agyalni kell"
-Nem ülök ott, de ha mégis, az miért lenne baj?
"- nagyvároshoz (fővároshoz) kötött"
-Sok helyen távmunkában is dolgozhatsz, akár Thaiföldről, vagy ahonnan tetszik, csak internet legyen.
"- idősebb korban, család mellett nehéz lépést tartani a szakmával"
-Legalább nem fogsz elbutulni és naphosszat reality show-kat nézni 50 éves korodban
"- ingerszegény irodai környezet"
-Ez persze attól függ, hogy milyen cégnél dolgozol, de nem hiszem, hogy bármi ingerszegényebb lenne, mint egy kamion fülkéje.
" később a fizetés lehet kb. 50%-kal
magasabb"
Többszöröse a valóság. IT-ban mondjuk minimum netto 150-200 körül kezdesz ami később többszöröse is lehet.
Bár én IT területen mozgok, van jópár kamionsofőr ismerősöm, és rengeteget vezetek (nem kamiont).
Belföldi sofőr:
1. Nem lesz változatos, ha állandóak a cég partnerei.
2. Balesetveszély! Hány IT mérnök sodródott árokba
munka közben? Családjával együtt...
3. Kamionos munkája, hogy az utat figyelje, hallgasson
zenét közben, de az utat figyelje!
4. IT területen dolgozóra nem hárítja át a munkáltatója
a szabálysértési bírságot (gyorshajtás, tiltott sáv)
5. Kamionsofőr felelőssége az áru: Ha összetöri, gond
van, kártérítési per is lehet belőle
6. 5 folytatás: Ha több a súly (gondolom nem kézzel méri
le a sofőr a 30 raklapot), és megfogják ellenőrzésnél,
a sofőrt büntetik meg, nem a céget! Egyik ismerősnek csak
500e ftba fájt, hogy 120 kilóval több cuccot raktak fel a
dupla kamionra...
7. Ugyanúgy ülőmunka, de az ITs felkelhet és mászkálhat
akármikor az irodában :D
8. Főnök folyamatosan figyel GPSen keresztül, és ha meg-
állsz, 2 perc múlva csörög a telefon, hogy miért állsz?
És még sorolhatnám kontra a kamionsofőr ellenérveket.
De ezáltal nem lebeszélni akarlak, csak a felsorolásod
hiányosságaira akarok rámutatni (nem elég egyik oldal
pozitív tulajdonságait a másik negatívjaival szembeállíta-
ni)
+1: Érzék kell a vezetéshez, főleg a teher/pót miatt.
Hiába a tanfolyam, kell a rutin, mert ha egyszer elkül-
denek a Mátrába egy szerpentinen felfele, és esetleg ott
kell megfordulnod.... Simán fél napos útzárat okozol ;)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!