Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » Hogy tudnék számlát vinni a...

Hogy tudnék számlát vinni a munkáltatómnak, hogy a fizetést így teljesítse?

Figyelt kérdés
Diák vagyok, és kb. 15 órát dolgoznék hetente egy vállalatnál. Órabérben fizetnének. Azt mondták úgy tudnak fizetni, ha számlát viszek róla. Ezt hogy tudnám megoldani, egyáltalán hogy működik ez az egész? Esetleg valamilyen diákszövetkezeten keresztül megoldható?
2009. szept. 30. 01:40
 1/4 anonim ***** válasza:
Ahhoz, hogy te tudjál számlát kiállítani, ki kell váltani a vállalkozói igazolványt. Akkor pedig te adózol, nem a munkáltató. Ha nem vinnél számlát, akkor neki kell bérként kifizetni, és járulékokat fizetni az APEH-nak. Igy a számlát csak elszámolná költségként, és semmi kötelezettsége nincs. Nem tudom milyen munkáltató az, aki számlát kér a diáktól.... Esetleg próbáld meg kiskönyvvel. Hátha abba belemennek. Ez neked is egyszerűbb lenne, nem csak nekik. A kiskönyvet a munkanélküli hivatalban lehet kérni, és abba kell beírni minden nap ha dolgozol, és a beragasztott bélyeggel kell az adót megfizetni.
2009. szept. 30. 07:02
 2/4 anonim ***** válasza:
Kérdezd meg, milyen számlára gondoltak. Arra biztosan nem, hogy számlaképes legyél, hiszen kiskorú nem válthat ki vállalkozói igazolványt. Lehet, hogy csak költségszámlát kérnek cserébe. Pl. ha anyukádék vesznek valamit, akkor kértek róla a boltban számlát a cég nevére, és azokat adogatod oda a kapott összegekért cserébe. Ha nagyobb cég, akkor a kaját leszámítva szinte bármit el tudnak számolni költségként.
2009. szept. 30. 15:56
 3/4 anonim ***** válasza:

ilyen parasztságot!! diáktól számlát kérni!! milyen cég ez???

még akkor is ha az utolsónak van igaza és "csak" bármiről kérnek számlát amit ők vásároltak akkor is milyen cég az ami így tud működni....

hmmm ez felháborítóóóó (mint sajnos nagyon sok minden ebben a pici országban)

2009. szept. 30. 21:02
 4/4 A kérdező kommentje: