PPL-ed van?
Most komolyan, azt mondod, hogy 2 tele út és megvan a karbantartásí díj. Számoljunk. Egy átlagos charter jegy ára valahol, mondjuk a görögökhöz, olyan 20.000Ft. Több biztosan nincs, mert már fapadossal is mehetsz fele ennyiért. Van 180 utasod, ez egy B737-800 vagy A320-on full házat jelen. 180x20eFt az 3,6M Ft a bevétel. Egy ilyen útra kell, legyen mondjuk budapest-korfu, 6,5t JETA1 kerozin, ami 5200 l. Pesten a kerozin 480ft. Namost: 480ft x 5200 = 2,5M ft. Tehát csak a nafta kerül ennyibe és maradt még 1,1M. Mit kell ebből még fizetni, sorolom. A gép lízing díját, ha lízingeled, ha nem akkor biztosítás, rádió engedély, légialkalmassági, üzemeltetői engedélyek ,handling (ebben csomagkezelés), levegő, áram, katering, reptéri illetékek, slot, karbantartás, útvonal engedélyek stb..... Ez a maradék 1.1-ből soha nem fog kijönni. A Malév londoni slotjai (résidő), több 100 milliós értéket kéviseltek. Ha charter-ezel más a helyzet, de ki bérel egy Airbust 2 útvonalra, belerokkansz a kiadásokba. Az utazási irodák is több járatot kötnek le egyszerre, lásd Travell Service.
Mindegy, látod nem úgy megy ez, hogy holnap veszek 10 gépet aztán öveket becsatolni, mert indulunk.:DDD
Nem te szervezed ezt az új magyar légitársaságot? :)))))
Így soha nem fog elindulni.
Ja és én is repülök (nagyvason).
Még valami. Miért akarsz venn? Pl, egy új airbus a320, charter osztállyal felszerelve 70-90 millió dollár, egyéb tényezőktől függően. Jobb a lízing akkor, és lehet kezdeni 4-5 éves gépekkel is, akkor az ár csak töredéke ennek. Sőt bérelhetsz légitársaságtól is, személyzettel együtt (wet lease).
Ja az előzőhöz nem tettem hozzá, hogy a személyzetet is ki kell fizetned.
Az előttem lévők elég jól leírták a dolgokat.
De én még azért hozzátenném hogy a reptéri költségek is elég jelentősek.
Ahonnan indulsz és ahová érkezel kőkemény összegeket elkérnek a kiszolgálásért. Catering-Handling (étel ital ellátás, takarítás, géptárolás stb ) Jegykezelőtől a beszállásnál jelenlévő embereken át a supervisorig mindenki. Csomag be és kirakodás..stb. A légtérhasználatról ne is beszéljünk, minden ország kéri a neki járó összeget.
Ha ennyi pénzem lenne, akkor long haul charterben gondolkoznék. Európából jelenleg nincs a piacon egy földrészek közt közlekedő lowcost cég. Londonból kapásból 10 várost lehetne írni ahová a "fapados" járat low cost árakon főnyeremény lenne. Csak hát ugye ehhez alapvetően nem 737/A320/A321-ben kell gondolkozni hanem pl. A330-200ban. De akkor már inkább egy B777-300ER-, telepakolni lowcost seat-el 450, vagy még ennél is több kihozható azt cső.
Sok cég kínál kedvező lease/wet lease konstrukciókat széles törzsű Airbusokra vagy Boeingokra.
Travel Service meg pontosan a növekvő költségek és csökkenő rendelések miatt vonta ki a két 737-es gépét az országból.
25-ös. Így van. Ha én csinálnék valamit akkor az long-haul lenne. Sajnos mióta a Malév nincs elvesztek a jó kis desztinációk a többi kontinensre. Az európán belüli járatokara van 1000 jelentkező, mg a ryr és a wizz mellett is jön egy csomó charter Pestre. Ami a Travellt illeti a magyar lajstromú gépeiket vonták ki innen. Azt hiszem Ománban vannak a magyar gépek és oda jár ki a személyzet melegváltásban. Nyárra már le van kötve több pesti járata a Travellnek, szóval jönnek vissza, no para.
Veszteségmentesen üzemeltetni egy céget a ami világban háááát, bazi nehéz. Egy új cég örülhet, ha a 3 évtől kihozza a nullszaldósra magát, és az már nagy szám. Hidd el, nagyon komoly piackutatás kell annak aki légitársaságot akar alapítani.
Amennyire emlékszem a Malév 2010-es üzemeltetési költsége volt olyan 25 milliárd forint, az kb 115 millió dodó. És ez jóval kevesebb mint 2009-ben volt, és csak azért lett kevesebb, mert akkor lettek visszadva a fokkerek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!