BKV Villamosvezetői Tanfolyam? Hogyan?
Segítséget szeretnék kérni hogy hogyan lehet jelentkezni, a Bkv által induló Villamos vezetői tanfolyamra?
Már 2 éve hívogatom havi rendszerességgel a Száva utcai megadott telefont de mindig csak azt a választ kapom hogy jelenleg nem indítunk tanfolyamot.
Itt lehet nézzelődni amugy nem 100 jelentkezőből hanem 1500 emberből kiválasztanak 30-40 főt...
Nagyon rohadtak és csak a csokosok kerülhetnek be nagy sz@r az egész
üdv:
Ex Villamosvezető
Az előző válaszoló vagyok, egy kicsit kiegészíteném az előzőben leírtakat. Korrekt szeretnék lenni, ha valaki villamosvezető szeretne lenni, akkor itt most elolvashatja min kell átverekednie magát.
Többszáz emberből választják ki az a párat, akiket elindítanak a tanfolyamon, ami féléves, és nagyjából 700E-1M forintba kerül egyetlen ember képzése. A tanfolyam alatt, vagy a szerződésben foglalt idő alatt az illető elbukik, vagy olyan hibát vét amiért elbocsájtják, vagy magától felmond, a képzés árát ki kell fizetnie.
Átlag ~4-5 rostán kell átesnie az embernek, hogy a tanfolyamig eljusson.
A kizáró, vagy a kizárást elősegítő okok a következők lehetnek: cukorbetegség, színtévesztés, epilepszia, rossz hallás vagy látás, térlátás hiánya, rossz beszédkészség, logika hiánya, egyensúlyzavarok, kéz-koordináció hiánya, magas vérnyomás, öngyilkosság vagy depresszió a családban, láncdohányzás, drogozás (alkalmi füvezés is), szívritmuszavar, műszaki rálátás hiánya, rendszeres alkohol fogyasztás.
A rosták során rengeteg tesztet kell kitölteni. Aki villamosvezető akar lenni, az szánja rá az idejét, hogy átnéz bizonyos dolgokat.
A tesztek folyamán fizikai kérdések tömegére kell számítani, pl: sebesség számítás, amper váltás, egyenáram váltóáram fogalma, soros és párhuzamos kapcsolások fogalma és rajzai, akkumulátorok és generátorok tulajdonságai, pneumatika és hidraulika, mágnesesség.
Kresz kérdések, főleg a villamost érintő (pl hol van elsőbbsége a villamosnak) de autós kérdések is várhatóak (tehát B kategóriás jogosítvány ELŐNY).
Koncentrációs pszichológiai tesztek, amik a precizitás/idő/teljesítmény arányát ellenőrzik. Szituációs kérdések, teszten és személyes interjúk során is. Mit tennél ha... ha szembe köpne egy utas. Ha késnél a járműveddel. Ha 2 centire sakál módjára üvöltene veled a főnököd. Mire vagy büszke az életedben, milyen eredményeid vannak.
A legfontosabb amit többször is megkérdeznek: miért akarsz villamost vezetni? Miért téged válasszanak, ez miért lenne jó a cégnek?
Az interjúk során fontos hogy magabiztosan álljon oda az ember, és próbáljon nem stresszelni. Ha rossz válaszokat ad is az ember, sokat nyom a latba, hogy milyen megjelenéssel és milyen mimikákkal, beszéddel teszi azt.
Interjúk során tesztelnek. Nézik, mennyire vagy összezavarható. Biztos benne? Ez tényleg így van? Így gondolja...?
Mennyire vagy vajon felhúzható? Nem engedik hogy végigmond a mondatodat. Belebeszélnek, arrogánsan és lenézően. Direkt. Nézik a reakciód, a fejed, a mimikád, jár e a kezed, lábad közben.
Ha átverekedted magad ezeken, akkor jöhet az utolsó rosta, a vasútegészségügyi pályaalkalmassági vizsga. Ahol kiesik a csapat fele, főleg a pszichológusnál.
A pszichológus nem beszélget. Őt nem érdekli, miért akarsz villamostvezetni. Neki tesztjei vannak, olyanok, amikben megfősz mint a vasárnapi leves.
Az idegeskedést felejtsd el, rontja az esélyeidet.
De jó hírem van azok számára akik szeretik a számítógépes játékokat: a billentyűzeten berögzült kombinációk és gyors reagálások játék közben hasznodra válnak a pszichológus egyik-másik tesztjén, amikor gépeken kell gombokat nyomkodni, persze nem egyszerű a történet...
Koncentrációs tesztjéhez tudok tippet adni, hogyan gyakorolj rá: fogj egy újságot, válassz ki 4 betűt a magyar ABC-ből, és azt a 4 betűt mindenhol karikázd be. Keresd és karikázd. Nem hibázhatsz. Ha már jojózik a szemed, akkor se állj le.
Gyakorold az egyensúlyt. Csukd be a szemed, két kéz előre, fél lábon állj, aztán a másikon. Egy deszka alá tegyél egy kis labdát, és állj rá a deszkára, próbáld egyensúlyban tartani.
Csinálnak EKG-t, látás és hallás vizsgálatot. A lányoknak ajánlom hogy sminket ne viseljenek a szemükön mert bezavarhat. Hallás vizsgálaton ajánlom, hogy nagyon lassan és kevés levegőt vegyél, ha beülsz. Ha zihálsz, vagy kapkodod a levegőt, nem hallod meg a saját tüdőd és szíved miatt azt, amit megkell, és akkor buktad. Erre is lehet gyakorolni: nézz tévét és folyamatosan vedd lefele a hangját. Koncentrálj és hallgasd egyre halkabban.
Csinálnak drogtesztet is. Ha pár hónapja füveztél, már akkor buktad, a zsírszövetben hónapokig meglapul a kis szemét és kimutat mindent.
Ideggyógyászatra is elküldenek, az mondjuk nem para, nem mondhatnám hogy rajtad múlik.
Ha mindezeken túl jutottál és alkalmas lettél, akkor majdnem biztos, hogy elindítanak a tanfolyamon.
Majdnem biztos... :))
Gyerekek ez kész röhej,ez egy kiba szott villamosvezető, nem utasszállítói pilóta képzés...Komolyan ez már röhejes,meg mi a francért kell tudni hogy mi a váltóáram meg az amperszámmítás meg ezek,ha bármi gond van úgy se szerelhetem ott meg a villamost hanem szerelőre bizzák...
Igazából ez tök röhej mert biztos azért csinálják mert sok a jelentkező,de aki degenerált azt enélkül a tesztek nélkül is ki lehet deríteni...Minden esetre 2008 előtt még azt halottam hogy tárt karokkal várták a jelentkezőket,megmutatták hogy kell vezetni mert egy pár kressz kérdés és fel is vettek.
Ez sose működött ilyen egyszerűen. Azt meg, hogy mi a váltóáram meg mi hogyan működik, azért kell tudnia a villamosvezetőnek mert rengeteg hibát el tud hárítani önmaga, és el is kell hárítania, mert nem mindegy hogy minden biszbasz hiba miatt le kell vonultatnia a villamost a szakszolgálathoz szerelésre, amivel borítja az egész menetrendet és kicseszik az összes kollégájával és a forgalomirányítókkal is. Ha meg nem tudja elhárítani a hibát, akkor is meg kell tudnia mondani, hogy mi történt és mi ment tönkre, meg kell állapítania hogy az veszélyezteti e az utasokat, el kell tudnia dönteni hogy tovább közlekedhet azzal a hibával vagy sem. Itt ember életekről van szó, meg többszáz milliós járművekről, nem annyi hogy elmész bicajjal otthonról és leszakad a lánc és le van fosva ha beesel az árokba emiatt.
Villamost vezetni NEM VICC. Komoly és nívós képzés, és természetes, hogy szellemi fogyatékosokat nem vesznek fel ilyen munkakörre. Nem azért van a szűrés, mert sok a jelentkező, hanem azért mert csak a legjobbak indulhatnak el a képzésen.
És a kb 1500 jelentkezőből mi alapján választják ki a 250-et?
Valamint az érdekelne még, hogy ha valakinek nincs B-s jogija, akkor mit tegyen Pusztán ezért benyalni egy Kresz-könyvet elég necces... Mégis milyen Kresz kérdésekre lehet számítani?
Most éppen hirdetnek BKVnál villamosvezetői tanfolyamot, 2015 márciusi kezdéssel ha jól láttam.
Az interjúk alatt általában kreszből azt szokták kérdezni, hogy milyen elsőbbségi szabályok vonatkoznak a villamosra, meg hogy hol tilos tolatni a kresz szerint (híd, körforgalom, vasúti átjáró, autópálya vagy autóút tudja már a fene... meg van még valami nem jut eszembe). Alapvető dolgokat kérdeznek, mennyire vagy tisztában vele. Táblák, szabályok, gyalogosok közlekedése stb.
Az általánostól eltérő elsőbbségi szabályokat nagy eséllyel kérdezik a villamossal kapcsolatban. Ezek:
-Egyenrangú utak kereszteződésénél elsőbbséget kell adni a balról érkező villamos részére
-Balra bekanyarodó járművel elsőbbséget kell adni a szemből érkező, balra bekanyarodó villamos részére
-Jobbra vagy balra bekanyarodó járművel elsőbbséget kell adni az azonos irányból érkező villamos részére. Ügyelni kell a szabály olyan variációira is, amikor a villamos is kanyarodik
-A körforgalomban haladó járművel elsőbbséget kell adni a körforgalmat keresztező villamos részére
-A zárt pályáról az úttestre ráhajtó villamosnak az úttesten közlekedő járművekkel szemben elsőbbsége van, kivéve az olyan irányt nem változtató járműveket, amelyek a villamossal azonos irányban vagy szemben haladnak.
De ezen túlmenően bármibe belekérdezhetnek! Tesztelik, van e bármi fogalmad arról, amire jelentkeztél. Aki nem tud semmit ezekről, rásüthetik (jogosan) hogy nem is akarja, nem is érdekli, csak jelentkezett. Mert ha érdekelné akkor rászánta volna az időt hogy utánanéz alapvető dolgoknak.
2. Útszűkületben elsőbbséget kell adni a szemből érkező villamos részére, függetlenül attól, hogy melyik jármű változtat irányt
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!