A Maléves alkalmazottak, ha a Ryanairhez mennek dolgozni, akkor csak havi 1 milliót kapnak. Te is sajnálod őket?
"Nekem több Maléves ismerősöm van, most beszéltem az egyik stewardesszel és komolyan sajnálom őket. Tényleg úgy néztek a Malévra, mint a családjukra, ki vannak hiába ajánl munkát nekik a Ryanai és a Wizzair, sokkal többet kell dolgozniuk kevesebb pénzért és rosszabb körülmények között."
"Hidd el, akik normális lt.-nál lehúztak 5-10-15 évet, nem fognak egy sz*r céghez menni, ami levonja a fizujukból az átképzés árát, és alig kapnának többet 2000-3000 fontnál évekig (ne forintban számold, mert úgy soknak tűnik, de a kinti megélhetéshez kevés, pláne családostól - Pest nem bázisa a Ryanairnek)!
Inkább megályáznak egy külföldi társaságot, akik műszakilag is rendben vannak, és normális összeget fizetnek, és emberként bánnak az alkalmazottakkal, nem egy darab sz*rként - nem véletlen, hogy a Ryanair sűrűn tart válogatást."
"Aki lehúzott akár csak 5-10 évet standard társaságnál, nem fog sz*r fapadoshoz menni melózni, és jogosan - az alacsony fizetés, a problémás műszaki állapotok, és a dolgozókkal való bánásmód miatt.
A fapadosoknál nem szigorú a felvétel (utaskísérők), és ebből még nagy baj lesz vészhelyzet esetén."
Nálunk mindenkit jobban meg kéne fizetni.
Hülyeség arra hivatkozni,hogy a buszsofőrt is meg a mozdonyvezetőt is bla-bla...
Én csak személyautót vezetek,de higgyétek el,én is sokember életéért felelek.Meg minden autós vagy akár még nem autós is.Az orvos is,az ügyvéd,az autószerelő...
Itt az a lényeg,hogy egy pilótának nagyon jó adottságokkal kell rendelkeznie.
És nem inkább erkölcsi megfontolásból meg érzelgés szempontjából kell őket megbecsülni,hanem azért,mert ez is üzlet.Az alulfizetettségnek igen nagy demotiváló hatása van.Képzeljétek el,hogy a pilóta,aki az életét meg a millióit áldozta arra,hogy repülhessen,még keresne havi 200-at,sose lenne otthon meg még aggódjon is,hogy miből tartsa el a családját...Helyet foglalnátok a gépén?Én nem.
Ők fontosak a légitársaságoknak.Megb@szhatja magát a vezérigazgató,ha nincs,aki a gépet vezesse.Olyanok,mint a kórházaknak az orvosok vagy egy mérnöki irodának a mérnökök.
Azért vegyük hozzá, hogy ha a busszal/vonattal bármi gond van, megállok, és ennyi. A vonaton van vészfék, a buszsofőr meg a defektet lereagálja, megáll, és kész. 5-6 másodperc múlva már semmi dolga. De ha pl. az Atlanti-Óceán felett romlik el egy hajtómű, az mondjuk neccesebb, mert 2-3 órát is repülhet a gép egy kitérő repülőtérig.
Vagy egy pilóta, ha nem veszi észre, hogy elcseszték a gép rakodását, felszáll, kigyullad a hajtómű, ha hülyeséget csinál, átrendezheti nagyon szépen a pesti belvárost. A Malév 767-eseibe pl. 91 ezer (!) liter kerozin fért. Az milyen pusztítást tud csinálni szerinted, ha egy alulfizetett idióta joystickrángató Ödönke a pilóta? :D
Hoppá!
És nem mutogatni kéne, hanem tenni azért, hogy mások is többet kapjanak. :)
Van egy mondás: egy pilóta lehet hogy sokat keres, de vannak olyan pillanatok, amikor az egész életében kapott pénzéért megdolgozik. Pl. ez a pilóta: http://www.youtube.com/watch?v=7AIYpr9R0rI&feature=related (Ez a LOT lengyel légitársaság B767-esének tavalyi hasraszállásáról készült, amikor nem tudott a futómű kimenni a hibás hidraulika miatt - senki nem sérült meg!)
# 10/13 02-04 23:31
És sem vezettem még (napjaink repülőgépének) egyikét sem, és nem is voltam még tűzhányónál, mégis tudom, hogy előbbit nagyobb rész könnyű vezetni (a leszállás lehet a kivétel), és a tűzhányó meg veszélyes forró gázokat és kőzet is képes kilövelni.
Amúgy egy MALÉV-os pilóta mondta M1-es interjúban ott a cockpitben a pilóta ülésben ülve, hogy jobban szerette a Tupoljeveket mert azokat még ő vezette és nem a robot pilóta, amikor a riporter ezt viccnek vette az kiigazította, hogy ezt a legkomolyabban mondta. Amúgy már rég felmerül, hogy mint a metronál vagy egy ellenőrző pilóta vagy egy se legyen a gépen és az utasok biztonságérzete miatt van még pilota egyáltalán a korszerű repülőgépeken.
Tehát nem sajnálom, hogy csak egy millióval terhelik meg a pilóta miatt a repülőjegy árát, meg a másodpilóta alacsonyabb fizujával is olcsóbb lett a légi közlekedés.
Amúgy a TESCO-s árakat például korrektnek tartom, de ha azt mondanák, hogy minden élelmiszer boltban az eladók minimálbére három műszak esetén mondjuk 140 ezer nettó lenne nem sajnálnám, ha át terhelnék a vásárlókra a horbilis hasznuk ellenére. Mert az a nettó 70 azért vicc.
Ja és én amúgy önfoglakozató vagyok, jobb fizuért max. magamnak sírhatok, meg a megbízóknak naponta magasabb megbízásidíjakért (de persze, se perc elküldenének a francba másnap, ha túl lőnék egy határt).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!