Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » Ilyen esetben mit tehetek?

Ilyen esetben mit tehetek?

Figyelt kérdés
Pályakezdő vagyok, ez lesz az első munkahelyem, ami nem diákmunka. Azelőtt a fizetésemet kézhez kaptam. Nem rendelkezem bankszámlával. Az lenne a kérdésem, hogy amennyiben munkavállaló leszek, muszáj bankszámlát nyitnom vagy van másmilyen lehetőség is? Illetve érdekelne, hogy milyen előnnyel jár, ha valakinek bankszámlája van. Olyanról is hallottam, léteznek olyan cégek, amik szerződtetve vannak X bankkal és akkor a munkavállalónak is ott kell számlát nyitnia.
2011. aug. 8. 15:18
 1/3 anonim ***** válasza:
78%

Szia!

Ezt majd az adott munkahelyen dől el. Nálunk az egészségpénztár kötelező bizonyos banknál. Az valószínű, hogy köteleznek folyószámla nyitásra. Egyszerűen nem hajlandóak kp fizetni. Ez általában azért szokott így lenni, mert pl. egy nagy cégnél hatalmas lenne a kp forgalom. Azt nem hiszem, hogy köteleznek x bankban történő folyószámla nyitásra, de jobban járhatsz, ha ugyanannál vagy, mint a cég. Én ugyanannál vagyok, és hamarabb kapom meg a fizut, mint a többiek, mert nekik a saját bankjuk még ül rajta egy napot.

manju

2011. aug. 8. 15:32
 2/3 anonim ***** válasza:

A GIRO ül rajta egy napot, és ez az állapot már alig egy évig lesz fenn, mert jövő nyártól már négy órán belül minden átutalásnak teljesülni kell, napi négyszer vagy ötször lesz GIRO elszámolás. Tehát ez már annyira nem lesz szempont...

Emellett szintén nem előny, hogy egy nappal előbb kapod meg, mert pont ugyanannyi időre kapod meg egy nappal előbb... (tehát ha te mondjuk augusztus 2-án és szeptember 3-án kapod meg, akkor a munkatársad augusztus 3-án és szeptember 4-én kapja meg. Ebben mit nyertél? Hogy egy nappal korábban költheted... Nagy előny.

Inkább az legyen a bankszámlanyitásnál szempont, hogy milyenek a banki feltételek, mennyire jól használható a számla, mennyibe kerül a kpfelvétel, a bankkártya, az átutalások...

2011. aug. 8. 16:54