Érdemes lenne nekem légiutas kisérőnek menni?
Azthiszem stewardesnek írják de nem vagyok biztos benne.
Arra lennék kiváncsi hogy pontosan hogy is dolgoznak ők és milyen végzettség kell hozzá.Lenne egy pár kérdésem.
1.kb. mennyit keresenek?2.:Amikor leszál a repülő az adott városban akkor el lehet menni várost nézni meg ilyenek???vagy ez járat függő?Mert én azért akarok az lenni mert szeretném bejárni a világot.Látni is szeretnék valamit nemcsak a repülő tereket.Remélem értitek.Előre is köszi.
Szia! Nekem a főiskolán egyik osztálytársam légiutas kisérő volt. Hát el kell, hogy keseritselek, mert nincs lehetőség városnézésre. Ha leszáll a gép, utánna van egy értekezletük, amikor megbeszélik, mi volt az úton. Majd elmennek pihenni, zuhanyozni, átöltözni, sminkelni és talán a vámmentes boltban tudnak vennei valamit. De arra nincs idő, hogy a városba is kimenjenek.
Majd sokkal előbb, mint ahogy az indulás lenne, megint van egy értekezletük és felkészülnek a következő útra. Néha azt sem tudta, hogy épp milyen országban vagy városban vannak.
Azt hiszem, felsősokú végzettséggel lehet jelentkezni. Nagyon jól kell tudni angolul és még egy nyelvet és meg kell felelni az egészségügyi alkalmassági vizsgán.
Nem egyszerű. Egyébként biztos jól keresnek, ezt nem emlitette az ismerősöm.
Ha mindez nem igy van, akkor bocsánat, mert én nem vagyok stewardess. Ezeket csak hallottam.
Ha beszeretned jarni a vilagot, akkor inkabb mas foglalkozas utan nezzel, ez nem lesz jo neked, mert a stewardes munka nagyon faraszto.
A helyesirasodat gyakoroljad, mert nem jo!
Ezeket a hibakat irtad csak ebben a par sorban: Azt hiszem, kivancsi (hosszu i-vel irjuk, sajnos nincs a gepemen), leszall, repulotereket, kiseronek (hosszu i-vel irjuk).
Hosszabb tengerentúli utakon lehet van lehetősége a stewardess-eknek zuhanyozni, pihenni egy keveset, de egy rövidebb európai úton nem. Ott általában úgy működik, hogy leszáll a repülő és egy óra múlva már indul is vissza. Feltöltik új táplálékkal a repülőt, az új utasoknak, megtankolják a repülőt kerozinnal, és már szállnak is fel. Nézelődni, és várost nézni fixen nincs idő.
Ahogy az első válaszoló is írta, felsőfokú végzettség, hibátlan angol nyelvtudás + még egy nyel társalgás szintű ismerete, szigorú egészségügyi, alkalmassági feltételek.
Persze kiscsillag gondolod, ha a munka ebből állna, nem mindenki stuvi akarna lenni!!
Ha világot akarsz látni, legyél inkább fotográfus..
Szóval összefoglalva a léyneget:
A munka baromi egyszerű, ahogy a stuvik is hívják magukat "csőpincér". Kezdőként 100% biztos, hogy rövidtávú járatokat fogsz kapni, napont minimum 2-3-at.Természetesen a gépek fordulnak, tehát leszáll, tankol, indul. Pisilni sincs időd, nemhogy városnézésre, szóval ki kell ábárndítsalak, csak a reptereket fogod látni. (ja és Duty freeben személyzet nem vásárolhat. Úhy kb 5-10 év lehozúsa utána van lehetőséget hosszútávú járatra kerülni, ahol kb 1 hetet kint lehet tölteni vagy ha esetleg kitelepítenek vhova, de az ritka és mint mondottam kb 5-10 év.
Hogy mi kell hozzá?? Elöször is HELYESÍRÁS!!! Angol nyelv perfekt vagy középfok + minnél több idegennyelv annál jobb. Tanfolyam (úgy kb 200.000FT)+ sikeres vizsga = szakszolgálati engedély.
Fizetés, alap + pótlékok + repült óra függvénye (külföldi település esetén napidíj. Kezdőként természetesen nem fognak túlfizetni kb irodai 8 órás melónak megfelelően.
A tanfolyam egy dolog, a szakszolgálati mégegy, de el is kell helyezkedni, ami valljuk be elég korlátozott lehetőséget biztosít a mai világban. (tavaly nagyszámú régen repülő kollegát is elbocsájtottak).
Egyszóval kemény meló, sokszor éjszakázás, ideges utasok akiket te mérhetetlen kedvességel veszel körül, még akkor is ha elküldenéd a sunyiba. Stresszes dolog 2-3-4 órákat összezárva lenni vkivel, aki akármilyen is nem kerülheted ki.
Szóval a stuvi munka nem az utazgatásról és a vilgálátásról szól. Mint mondottam, pincér vagy egy hatalmas konzervdobozban...
(egy ex-Malévos)
Úgy gondolom, hogy ez légitársaság-függő is.
A barátom lánya stewardes. Sokat kell dolgozni. Van egy max. óraszám, ami felett akkor sem repülhet, ha csak egyedül marad.
Ha "sűríti az óráit, akkor lehetőúség van összevomtan is kivenni a szabadidőt. Abban az esetben kb. 9 hónapnyi munkára jut 3 havi pihenő.
Sokat utazik. Kedvezménnyel vagy éppen ingyen, különböző nyaraló vagy fürdőhelyekre.
A keresete vonzó, kb 1,2 M/hónak felel meg. Sok munka, nagy tudás, azért van ideje világot látni is.
Igaz ő a Lufthansa-nál van.
Természetesen légitársaság függő. Amit én 2-vel előbb leírtam főleg a MALÉV-ra vontkozik. Vszínű a Lufthansa -voumene miatt- fizetésileg jobb, de relatíve mint az itthoni bérek a kintiekhez képest.
Nem mondom, hogy itthon rosszul keresnek, de természetesen nem pályakezdőként, gondolom a 1,2 M fizetés sem egy pályakezdőre vonatkozott.
Utazgatni lehet, de nem munkaidőben.
Utazási kedvezmény valóban van, 1 év MALÉV!!! állományban töltött idő után. Viszont mostanában divat munkaerőközvetítőn keresztül alkalmazni a stuvikat, ami ugye nem számít Malév állománynak..
Erre csak azt tudom mondani, hogy ne a pénz miatt válassz munkát. 5 év alatt még változik a világ és úgyis csak akkor tudod meg milyen ha benne vagy.
És a fizu csak Németországban 1,2 M , mint mondtam, úgyhogy ezt bontsd le Mo.-i viszonylatra és máris nem olyan jó buli :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!