Milyen munkát végezhetek, ha a mesterséges intelligencia miatt 2030-ra minden ügyfélszolgálatos munka megszűnik?
Világ életemben adminisztrátor és telefonos ügyfélszolgálatos voltam, de kijött egy cikk év elején, hogy nem lesz szükség emberekre ilyen munkakörökben.
Szerintetek lesz olyan hasonló munka, amihez kelleni fog emberi munkavégzés?
Kelleni fog az emberi munkavégzés. A jobb cégek már most azzal hirdetik magukat, hogy chatbot helyett élő emberes ügyfélszolgálat van (és én mint ügyfél ezért hajlandó vagyok többet fizetni).
Nyilván jóval kevesebb ügyfélszolgálatos fog kelleni, mert sok céget most sem igazán érdeklik az ügyfeleik. Viszont ahogy egyre több embernek lesz elege a használhatatlan AI "ügyfélszolgálatból", ez szerintem fel fog értékelődni.
"kijött egy cikk év elején, hogy nem lesz szükség emberekre ilyen munkakörökben."
Van rá esély. A chatbotok egyelőre elég ostobák, de rohamosan fognak fejlődni. Elég arra gondolni, hogy ha egy keresőbe beírsz 3 kulcsszót, akkor a képernyőn szinte biztos, hogy megjelenik majd a jó információhoz vezető link. Egy korlátozott terület válaszaira sem sokkal nehezebb egy öntanuló rendszert rávezetni.
"Szerintetek lesz olyan hasonló munka, amihez kelleni fog emberi munkavégzés?"
Az a baj, hogy az alacsony szintű szellemi munkát végzők közül nagyon sok elveszti majd az állását. Ezért a kevés megmaradó helyre nagyon sokan fognak pályázni. Talán az olyan helyek jöhetnek szóba, ahol fontos a személyes megjelenés. Pl. szállodai recepciós, egészségügyi adminisztrátor magánrendelőben, stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!