Sok olyan vállalat, ahol létszámstop van, miért promózza magát állandóan az egyetemistáknak, illetve az állásbörzéken miért van jelen?
Főleg az autóipari vállalatokra igaz.
Némelyiküknél egészen magasak a fizetések.Jellemzően pont azoknál van létszámstop, illetve nagyon minimális bővülés.
De, más területeken jelen levő vállalatokra is igaz, hogy állandóan promozzák magukat.
Húzkodják a mézes madzagot az egyetemistáknak, pedig sok esélyük nincs bekerülni.
Nincs sok autógyár az országban, de ahol van, ott jellemzően toronymagasan a helyi gazdasági élet egyik, ha nem a legmeghatározóbb szereplői. Nem csak közvetlenül munkáltatóként, de gondolj bele, hány környező kisvállalkozásnak adnak munkát, akik a beszállítói, egyetemi kapcsolatok, stb. Hogy mást ne mondjak, a győri egyetem járműmérnöki karán annyira meghatározó dolog az Audi, hogy magát a kart is erről nevezték el.
Na most képzeld el, milyen híre lenne annak, ha egy ennyire meghatározó cég nem jelenne meg egy egyetemi állásbörzén. Gyakorlatilag a cég halálhírét keltené mindenki. Így presztízsből elmennek és eljátsszák, hogy nagyon sok embert keresnek. A valóságban meg majd felhívják a 200-ból azt a 3 jelentkezőt, akire tényleg szükségük lehet.
Munkavállaló is interjúzhat, hogy piacot mérje fel (mennyit kereshetne, milyen lehetőségek vannak) és eredetileg nem elhelyezkedni akar. (Ezt csináltam én is.)
Munkáltató is interjúzhat olyan célból, hogy szondázza a piacot, hogy ki milyen bérért dolgozna, és milyen feltételek mellet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!