A debreceni BMW tényleg olyan rosszul fizet, mint valami bedolgozócég?
A bátyám Győrben dolgozik az Audinál.Sima mérnök, nem senior meg semmi és a nettója olyan 800 körül van.Rugalmas munkaidő, home office is van.
Én Budapesten vagyok stratégiai beszerző, de csak medior szinttel tudom ezt a fizetést hozni.
Nekem tetszik az autóipar, meg az olyan nagyvállalatok, mint a BMW, Audi, Merci.
Viszont, a BMW-ről azt hallani,hogy 400-450 ezerért akarja foglalkoztatni a mérnököket meg nyelveket tudó közgazdászokat.
Meg, nem nagyon hallani olyanokat, hogy a Merciről, Auditól csábítgatnák a tapasztalt embereket.
Oké, de az a BMW.Komoly autóipari vállalat.
Nettó 400-at tudod kik keresnek?Akik az egyetemen kezükbe kapják a kemény táblást , de még ott a tojáshéj a fenekükön.Azaz a kezdők.
Ha valódi szakembereket akarnak, más cégtől kell őket elcsábítani.Ehhez kell valamit villantani kell.
Ember, ne már. A nettó medián bér valami 290 ezer, azaz az emberek fele ennyit vagy kevesebbet keres, pedig a munkavállalók többsége nem kezdő. És még ezt is felhúzza Pest meg a nyugati határnál dolgozók bére.
Debrecenben az emberek javarésze a két kezét összetenné havi 4-450 ezer forintos fizetésért, hát 180-280 ezrekért dolgozik ott a többség. Minek fizessen többet a BMW, ha így is lesz tömegesen jelentkező?
Esetleg pályakezdő esetében. Egy tapasztalt mérnök a BMW-nél is keres bruttó 1,1-1,4 között, nyilván függ attól milyen terület.
Nem tudom honnan szedted ezt a bruttó 6-700-nak megfelelő bérsávot, de nekem nem ezt mondták a toborzók. Van olyan távoli ismerősöm aki 6 év gépészmérnöki tapasztalattal tavaly br. 1,3m alap bérrel kapott onnan ajánlatot.
"Meg, nem nagyon hallani olyanokat, hogy a Merciről, Auditól csábítgatnák a tapasztalt embereket."
Erre meg egyelőre nincs szükség. Azért vannak abban a térségben jelenleg is mérnökök, ahhoz pedig még friss a gyár, továbbá a foglalkoztatottak száma is kevés, hogy egy országos munkaerővándorlást megindítson. Ha megépül a CATL, meg Szegeden a BYD, meg a maklári Bosch is berobbantja a termelést az új gyárában, az lehet hogy generál egy olyan munkaerőhiányt a térségben, amire kénytelenek lesznek a cégek bérkompenzációval reagálni. Még nagyon az elején vagyunk, meg egy csomó gyáregységben jelenleg inkább csökkentik a termelést. Ha túl leszünk a recesszión, lehet hogy más lesz a helyzet. De még ekkor sem gondolnám, hogy Győrből vagy Kecskemétről bárki Debrecenbe akarna költözni plusz 1-200 eft fizetésért (mondtam egy számot).
Ahogy a 6-os írja. Debrecenben egyszerűen kevesebb a munka, pláne a normális munka, mint a jelentkező. A legtöbb helyre nagy a túljelentkezés, megtehetik, hogy keveset fizessenek. Egy pesti sztem el se tudja képzelni, azért tolják ezt, hogy el se mennének annyi pénzért.
Plusz 30-40 km-ről is ide ingàznak az emberek dolgozni, mert semmi nincs arra, hidd el, a BMW-nél is sokszoros túljelentkezés lesz 3-400 ezer forintért.
Nos pár info úgy hogy ott dolgoztam.
Eleinte amíg az alapállományt összeszesték, nyílván, bőkezűbbek voltak.
Aki most(24.11.12), vagy később szeretne menni a BMW-hez sokat ne várjon. Nagyjából akiket tudok:
Csoportvezető: ~700 000 brutto
Operátor: ~400 000 brutto
Folyamatmérnök(bármely terulet): ~500 000 brutto
Irányítástechnikai mérnök: ~500 000 brutto
TMK: ~480 000 brutto
MEO: ~450 000 brurto
Logisztika: ~370 000 brutto
Ezeket úgy, hogy a kollegák mesélték, de személyenként lehet eltérés.
Remélem tudtam segíteni annak aki a jövőbe erre téved.
Ui.: A környező multik akik a BMW
-t fogják kiszolgálni sokkal jobban fizetnek, érdemes ott szétnézni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!