Irodai call center-es munkakörhöz mit érdemes kérdezni a munkáltatótól?
Hasonló alapkérdésekre gondolok, mint pl: Van-e törzsidő, vagy kötelezően letöltendő ebédidő, csúsztatási, home office, előre lépési lehetőség stb.
Köszönöm.
Mennyi a zsé?
Mikor fizetik ki a 13. és 14. havi munkabért?
Évente hány jutalomutazást biztosítanak, ebből mennyi a tengerentúli?
Mennyi idő múlva lehetek én a góré?
Én ilyesmiket kérdeznék, hogy lássák, vannak céljaim, s motivált vagyok.
1-es igen valami olyan kérdésre lenne szükségem, amit a munkavállalók elfelejtenek megkérdezni.
2-es mulatságos volt a fogalmazás, jót derültem.
- a zsé alatt a bérezést érti, az már egy második körös egyeztetés, de valóban fontos, erre van elképzelésem, hogy mennyiből tudok kijönni.
- sajnos 13-14 havi bér biztos nem lesz.
- Jutalmazás jó ötlet, erre rákérdezek, hogy van-e ilyen plusz lehetőség plusz munkával, vagy valami eseti jellegű vállalással, a tengeren túlit nem tudtam értelmezni. Utazás?
- Góré azaz ügyvezetőre gondol? nem török ilyen babérokra, egyszerű csoportvezetőként is beérem ha lesz tapasztalatom.
- vannak céljaim, de nem szeretnék túlmotiváltnak látszódni, mert akkor minden "púpot" megkap az új ember.
Ilyenre gondoltam: Pl. egy ismerősöm nem kérdezett a munkaidő nyilvántartásról, és amikor elkezdte a munkát akkor szembesült, hogy itt bizony egérmozgást is figyelik, 2 perc inaktivitás után megállt az óra. Jó persze az ember ne fészbukozzon meg vakarózzon munkaidőben, de óránként 5 percet feláll, akkor idővel komoly hátrányba kerül. De ez még nem is az igazi bosszankodás, mert előfordult, hogy home office-ban szakadozott a nete, és folyamatosan ledobálta a távkapcsolata, így a napi 8 órából 3-at rögzített csak a rendszer. Na az már komoly. Szóval erre biztos rákérdezek az ismerős hibájából okulva.
1. Fizetés. Ha azt mondják, hogy nem fix pénz van, hanem teljesítményfüggő, vagy ledolgozott óránként jár, akkor kérdezz rá, hogy a teljesítményértékelés pontosan mit jelent, milyen munkáért mennyi pénzt lehet kapni. Ha óraalapon működik az elszámolás, akkor mindenképp kérdezz rá, hogy ki és mi alapján határozza meg, hogy mikor és mennyit kell dolgoznod. És persze teljesen alap, de egyértelműsítsd, hogy nettóról vagy bruttóról beszéltek.
2. Munkaidő. Mettől meddig tart. Mennyire rugalmasak a tekintetben, ha mondjuk el kell menned másfél órára valamilyen ügyet intézni, vagy csak ki akarsz ugrani ebédért. Ha nem normál, egy műszakos a munkarend, akkor milyen beleszólásod van, mikor akarsz dolgozni, mennyivel előre kapod meg a beosztásod. A szabadságokat mennyivel előre kell bejelentened. Van-e kötelező szabadság, amit ki kell venned (pl. szombati munkanapok, két ünnep között), a többire van-e bármilyen céges policy (pl. augusztusig ki kell venni a szabik felét)? Van-e túlóra? Ha igen, akkor azt kifizetik, lecsúsztathatod, vagy így jártál?
3. Előrelépési lehetőség. Vannak-e különböző pozíciók ezen a területen belül? Ha igen, akkor hogy lehet előre jutni? Elég a tapasztalat, vagy kell valamilyen plusz dolog is (pl. nyelvtudás, vagy valamilyen szakma/diploma)? Mennyire csak a te teljesítményedtől függ, és mennyire attól, hogy kihalásos alapon működik, és amíg valaki ki nem lép, addig nincs előrelépés? Általában mi a "karrierút" a cégnél ebben a pozícióban? Milyen fizetést lehet elérni a felsőbb kategóriákban? Van-e lehetőség más munkakörbe menni ezzel a tapasztalattal?
4. Egyéb kérdések. Itt, ami eszedbe jut, és fontos lehet neked. Milyen lesz a munkakörnyezeted, van-e hűtő/mikró a konyhában, van-e parkolási lehetőség a cégnél, hány fok van bent az irodában, stb.
Én leginkább a munkakörülményekre kérdeznék rá:
Milyen az átlagos ügyfél? B2B supportnál nem mindegy például, hogy valami hozzáértővel kell dolgoznod az ügyféltől vagy valami inkompetens managerrel. Ha B2C a munkakör, akkor ki a célközönség (nem biztos, hogy 70 éves néniknek szeretnél dolgozni)
Ha irodában kell dolgozni: Milyenek az iroda? Jó esetben ott voltál interjún és körbevezettek, akkor láttad. Fontos, hogy mivel fogsz dolgozni: van, ahol alap a két monitor, új minden és a végén még azt rendelsz, amit te gondolsz. Viszont van, ahol kapsz egy 70 centis asztalt, a fejhallgatótól meg már 5 perc után fáj a füled.
Mennyit kell dolgozni? Korábban írták már, hogy van, ahol az egérmozgást is figyelik és ha 10 perce nem csináltál semmit már megy a főnök. Más helyen meg teljesen normális, ha felhúz egy ügyfél akkor tartasz egy rövid szünetet, hogy lenyugodj és kényelmesen folytatod a munkát.
A fentiek saját preferencia alapján vannak. Gondold végig, hogy neked mi a fontos és azt kérdezd meg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!