Szerintetek nagy dolog egy új céges autó?
Miert ertelmetlen a kerdes?
Egy sajatot fenntartani itthon eleg nagy koltseg, (van sajat) foleg ha meg videkre is utazgatsz vele csaladot latogatni vagy elmentek hosszabb utra akarhova.
Éves szinten több szazezer forint elmegy a kocsidra (uzemanyag, matricak, adok, kisebb nagyobb szervizek, gumik stb.. termeszetesen ha hasznalod rendesen 10-15e km/ ev.
Szerintem egy uj 150 lovas automata jol felszerelt skoda octavia nem egy sz@r auto, ahhoz kepest hogy az atlag milyen csotrogannyal jár. A masik fele pedig a lizinges uj autok amire ugyanugy fizetsz / ho.
Pl nalunk korlátlan magan hasznalatot ad a ceg egesz eu-ban ami szerintem egy jo dolog es a plane hogy nincs havi autohasznalati dijunk sem.
Azért értelmetlen mert olyan munkakörben ahol jár a céges autó nyilván nem nagy dolog ha 3-5-8 évente kapsz egy újat, mondhatni alap. Ahol meg nem jár a munkakörhöz ott tárgytalan.
Az meg hogy kinek bérképző, mint látod a válaszokat szubjektív. Ahogy az említett autó is. Nem szar, de inkább saját. Mondjuk nekem 2018-20-ban volt új céges Octaviám, de azóta annyit nem változott a modell, hogy a 2,5 turbós benzines helyett preferáljam. Ha újra választanom kéne és adott lenne a lehetőség, akkor inkább 100-200eft plusz fizetés. De ez nem azt jelenti hogy az autó szar, csak az én értékrendeben nem szerepel olyan helyen, mint nálad.
"Nem nagyon szoktak olyan választási lehetőséget adni sehol, hogy céges autó, vagy +100-200 ezer forint. Olyat igen, hogy céges autó, vagy semmi."
Hazugság. Mindig választhatsz, hogy autó vagy annak megfelelő plusz bér, ami több százezer bruttó havonta.
Hát én még egyetlen ilyen lehetőséggel sem találkoztam, pedig elég sokaknak van ismerősi és családi körben céges autója.
Felsővezetői körben talán, de még ott is ritka szerintem.
#16 Persze, ezért írtam, hogy ha (és) lenne lehetőségem. Ez is munkakör függő egyébként, azoknál az állásoknál ahol a munkavégzéshez napi szinten szükséges az autó, ott nincs ilyen alkulehetőség. Vannak olyan pozik, ahol az autó nem kell a munkához, mondasz egy bérigényt hogy bruttó 100, ők meg azt mondják, hogy bruttó 90+autó. Ezekben a szitukban ha jó jelölt vagy mint munkaerő, visszautasíthatod. Közeli ismerősöm felsővezető poziban pedig úgy alkudott, hogy mondott egy összeget, felajánlották neki a felső-középkategóriás céges autót. Br. 400-al több fizetést ki tudott alkudni, mint amiben első körben megegyeztek, és vett egy saját autót, olyat ami nem volt a céges lehetőségek között de az ő igényeihez jobban passzolt. Ilyen is van. Meg olyan is, hogy korlátlan tankolókártyával adják az autót, majd jön egy kevésbé jó gazdasági év és rádraknak 250 km limitet. Akkor meg nézhetsz magad elé, hogy hol a "pénzem" amiben megegyeztünk 3 éve, mert ugyan úgy saját zsebből tankolsz a kúton mikor mész a mamához, mint ha sajátot használnál. Ha meg munkahelyet vagy pozíciót váltasz, jól be_sopódsz mert most fél-egy évet kell várni egy új autóra ha nem a "polcról" veszed. Vagy kergetheted a használtautó piacot, az sem 2 hét mire találsz egy normális autót.
Nem csak előnye van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!