Az előző munkahelyi papírok alatt kit értenek?
Előző munkahelyről tulajdonképpen csak az a papír kell, amin rajta van, hogy van bérből letiltásod vagy nincs, mert ha van, akkor azt az új munkáltatónak tovább kell vonnia (készfizető kezesként felel érte). Továbbá a "TB-kiskönyv", ami valakinek rózsaszínű és leporellószerűen nyitható, valakinek sárga és leporellószerűen nyitható, vagy könyvszerűen nyitható. Ezt egy későbbi ellátás folyósítása miatt kérik (táppénzhez kellhet stb.).
Semmi másra nincs szükség.
- Oep kiskönyv (Tb kiskönyv)
- Tartási kötelezettségekről bírósági letiltásról szóló igazolás
- Adott évre szóló adóigazolás (könyvelőnek szokott kelleni).
Ide tartozik még az álláskeresési járadék megállapítására szolgáló jövedelem igazuolás is az adóalap miatt (abból állapítják meg a járadékalapot), vizont ez utóbi nem kell az új munkahelyre, viszont ha segélyre mész akkor az összes kell a munkaügyi hivatalnak, ezt a legutolsót is beleértve! Ráadásul 3 évre visszamenőleg mindegyik munkahelyről (vagy annál kevesebbet kapsz minnél kevesebb helyről van meg).
"Adott évre szóló adóigazolás (könyvelőnek szokott kelleni)."
Ez egyáltalán nem kell.
Ez az igazolásra addig volt szüksége az új munkáltatónak, amíg sávos volt az SZJA tábla. Amióta egységesen 15 % az SZJA, erre már nincs szükség.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!