Karbantartó mérnök pozíciónak mik a sajátosságai (részletezve lent)?
Az érdekelne, aki már vagy dolgozott ilyenben vagy hasonlóban, vagy rálátott valamilyen szinten. Termelő gyári környezetről van szó.
Mennyire kommunikáció igényes-állandó meetingek, jelentések naponta, vagy csak havonta 1-2-szer, esetleg hetente 1-szer?
Mennyire monoton?
Inkább önállóságot igényel vagy csapatorientált munka?
Egyéb ami eszetekbe jut, azt is írjátok le légyszi.
Altalaban a folyamatos uzemet fenntarto tevekenysegek tervezese es komplexebb hibak, technologiai problemak illetve integracio a feladatuk. Ha a gyartas valamely pontjan nem teljesul a norma vagy selejtek jonnek es nem emberi tenyezo az oka, a karbantarto mernok megkeresi a hibat, a technikusokkal egyeztetve kitalaljak hogyan, a termelesvezetovel es gyartasvezetovel egyeztetve pedig kitalaljak hogy mikor es mennyi ido alatt javitjak ki. Ha bekerul egy uj gep, gepsor a termelesbe, annak az integraciojaba is segit a karbantarto mernok. Akar energiaellatas kiepitesetol kezdve termelesmenedzsment es adatgyujto rendszerbe integralason at a probauzem kozben felmerulo rendellenessegek elharitasaig, barmiben reszt vehet, szervezettol fugg. Sokat kooperal a folyamatmernokokkel. Akar PLC modositast is vegrehajthat. Mi karbantarto PLC mernokkent csinaltunk olyat anno, hogy a termeles a termek tipus megnevezeshez karaktert is szeretett volna beirni. A 35-40 munkaallomasbol allo rendszeren pedig egesz tipussal ment vegig a termek. Termeles kozben kellett tobb mint 700 helyen modositani a programokban, 1 het volt mire megterveztuk a munkat, 3 het volt mire megcsinaltuk. Ha meg lehetett volna allitani a gyartast 2 nap alatt vegig lehetett volna menni rajta +1 nap tesztuzem. Volt hogy safety teruletszkennert kellett ujra parameterezni, hajtasokat, kamerakat, nyomtatokat. Ha az egyik gyartoegysegbe kellett egy uj munkahenger vagy DC motor, ahhoz szelepet, PLC kimenetet, kabelezest, egyeb szerelvenyezest elokesziteni, dokumentalni. Regi gepeknel karbantartasi utasitasok felulvizsgalata, modositasa. Korabban modositott berendezesek atvizsgalasa, modositasok dokumentalasa a villamos tervekben. Alkatreszellatas biztositasa, raktarkeszlet felugyelete, fogyo segedanyagok osszeirasa a karbantartoktol. Kommunikacio a beszerzessel.
De van olyan ceg ahol a letesitmenyuzemeltetes is reszben vagy egeszeben a karbantartas dolga, ok epuletvillamossagtol kezdve levegoellatason at legtechnikaig mindennel foglalkoznak.
Cegfuggo, hogy mit kell csinalni, illetve az is hogy milyen protokol szerint es milyen szinten tortenik a karbantartas. Ez az adott ceg tevekenysegetol nagyban fugg, nyilvan mashogy mukodik az uzemvitel biztositas egy gyogyszergyarban meg egy ontodeben.
Nekem nem volt se betanítás se megbeszélések csak eleresztettek az üzemben, hogy találjam fel magam.
Idő nagy részében hibát keresek.
Amikor megvan a hiba és tudom hogyan kell megjavítani akkor hívom a karbantartókat.
Amikor nincs meg a hiba vagy nem tudom hogyan kéne javítani akkor a gyártót kergetem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!