Mi lehet a helyes karriertervezés ebben az esetben (beszerzési terület)?
Tavasszal végzek alapszakon (gazdasági képzés). Jelenleg van közel 1,5 év gyakornoki tapasztalatom. Operatív direkt beszerzésben dolgoztam, főbb dolgok amiket csináltam/csinálok.
PO készítés, PO kiadás, Quote feltöltés,egyéb ERP műveletek, NDA-k és végfelhasználói szerződések kitöltése, adminisztrációja.
Különböző végfelhasználóink számára dokumentációk gyűjtése. Itt már önállóan bevezettem vendorokat bizonyos folyamatokban, önállóan kezeltem beszállítókat, bizonyos esetekben a dokumentáció költségét “tárgyaltam”, közben részvettem az új folyamat process mappingjában, a mérőszámok kialakításában, és a folyamatfejlesztésben is.
Az őszi az utolsó félév iskolában tavasszal már csak szakdolgozatot írok, kvázi fogok tudni dolgozni főállásban.
Néhány kérdésen lenne karriertervezéssel kapcsolatosan?
- Menjek el mesterképzésre és
- Menjek el mesterre és próbáljak mellette keresni egy gyakornoki helyet stratégiai beszerzés területen?
- Fogadjak el egy főallást operatív területen (ami jellemzően szakmailag minimális plusz lenne a mostanihoz képest?
Illetve ezen felül érdekelne, ha van itt valaki aki jobban rálát a területre, hogy mi lenne a helyes irány, az alábbi paraméterekkel, ha a karrierépítést nem “operation” területen képzelem el, hanem inkább stratégiai beszerzésen?
Először is, állj le ezzel a fancy keverem az angolt a magyarral stílussal. Ha valamire nem tudsz magyar kifejezést, akkor ne a felét fordítsd le. Tudálékos és nevetséges leszel tőle egy interjún. Zárójel bezárva.
Az első opció mi lenne? Mesterképzés és... mi?
Mivel erős adminisztratív oldal már van a területen, meg stratégiai területen akarsz előrelépni, akkor nyilván a széria beszerzők fölé kell valahogy pozicionálni magad.
Amit én csinálnék: Mester, levelezőn, mellette ha nincs még meg a tárgyalóképes angol, akkor arra gyúrnék, ha megvan, akkor második nyelv és elhelyezkednék olyan főállású pozícióban ami ideális a jövőre nézve.
Nyilván ez nem egyszerű, és valószínűleg nem válogathatsz majd, de supply chain és beszerzés területén kb. indulásnak bármit érdemes lenne elvállalni, ahol nem csak adminisztráció lesz a feladat, hanem valódi (igaz csak kicsi) döntéshelyzetek lesznek. Gondolok itt olyanra, hogy a beszerzésben nem csak a PO-t kell megírni az alapján, amit az SAP mutat, hanem a te feladatod eldönteni, hogy jó-e az amit mutat. (Nagyon leegyszerűsítve).
Száz szónak is egy a vége, főállás szakterületen + levelező MSC. Ahhoz, hogy jó legyél stratégiai szinten, nem tudod megkerülni, hogy ne ismerd meg az alapokat mélyen.
#3,5: Mert szériabeszerzőként írod a PO-kat és annyi. A kérdező pont ezen a szinten akar túllépni
#2
Pénzügy teljesen kiesik mesterszakként, nem látom, hogy annak mi értelme lenne, az egy teljesen más irány.
MBA, pedig megint csak eléggé felesleges, mert egyrészt hazai MBA nem bír túl nagy értékkel, másrészt nagyon hasonlókat tanulnak a tanterv szerint, mint amiket én már tanultam.
#8: MBA-nak akkor van értelme, ha kifejezetten magas szintű vezetői karriert akarsz építeni. Nálunk kevésbé van megcsülve úgy általában az MBA, de mi lesz vajon 10-15 év múlva? Na meg kapcsolatépítésnek és soft skill fejlesztésnek sem utolsó. Legalábbis én így látom az alapján amit anno a szakért felelősökkel beszéltem. Bánom, hogy nem mentem, csak hát a munkahelyem azt már nem akarta finanszírozni.
A pénzügynek is akkor van valami haszna, ha magasabb vezetői pozícióba akarsz kerülni, ahol a kereskedelmi feltételek tárgyalása is a hatáskörödbe tartozik. Ott viszont már van bőven hozzáadott értéke
#2
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!