Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » Van itt könyvelő? 41 évesen...

Van itt könyvelő? 41 évesen pénzügyi előképzettség nélkül van értelme elkezdenem a könyvelő tanfolyamot, el fogok vele tudni helyezkedni 40+ évesen?

Figyelt kérdés
2023. ápr. 15. 16:44
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:

Én is hasonlón gondolkodom, de kicsit elvesztem az infókban.

34 éves tanár vagyok, én is könyvelővé szeretném átképezni magam, de elvesztem az infók rengetegében. Pl. van, ahol érettségit kérnek, aztán rákérdeztem, és közölte a hölgy, hogy valóban elég az érettségi, de mostanában olyan csoportok vannak, ahol mindenkinek van psz előképzettsége... most akkor először kéne végeznem egy psz fokszot vagy bsc-t és csak utána lehetnék könyvelő? Ez kb. 3 év. De akkor hogy lehetnek olyan könyvelő ismerőseim, akik kb. véletlenül kerültek a szakmába, soha nem is tanulták?

2023. ápr. 29. 08:30
 12/20 anonim ***** válasza:

"De akkor hogy lehetnek olyan könyvelő ismerőseim, akik kb. véletlenül kerültek a szakmába, soha nem is tanulták?"

Furcsa lenne...

De mi lenne, ha konkrétan meginterjúvolnád őket?

2023. ápr. 29. 08:36
 13/20 anonim ***** válasza:

Nem kell őket interjúvolni, az egyik konkrétan a rokonom, érettségivel könyvelt kb. 30 évig. Mondjuk nyilván azok más idők voltak, a 90-es évek elején... Egy volt osztálytársam anyja is könyvelő a helyi iskolában, nincs hozzá végzettsége. Adóbevallásokat is vállal szabadidejében. Mondjuk ő is évtizedek óta teszi ezt.

Ezért is mondom, hogy ez az egész történet nem áll össze a fejemben.

A könyvelés alapvetően tetszik, mármint az a része (nem ér kiröhögni!), amikor kiadásokat és bevételeket vezet az ember, aztán kijön nullára a dolog. De persze csak osztálypénzzel, diákönkormányzati kasszával csinálom ezt.